Annons:
Etiketthundfoton-filmklipp
Läst 36366 ggr
Wand
2/13/12, 4:54 PM

Era blandraser - Bildtråd

Jag är hemskt fascinerad av blandrashundar, då en hund i princip kan se ut hur som helst, få vilket temperament som helst, vilken päls som helst, osv. 

Jag vill nu att ni ska lägga in bilder på era blandrashundar, skriva vilka raser det finns i dem och beskriva lite kort hur hunden/hundarna är i sättet etc.

Det kan bli riktigt intressant att läsa om och se alla olika blandisar där ute!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Annons:
Wand
2/13/12, 5:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag kan börja då. Min nuvarande hund har jag enbart haft sedan i fredags, så jag lägger upp min gamla hund (som bor hos min pojkvän just nu) istället - för henne känner jag betydligt bättre! 

Hundens namn är Mia, hon är 4 år och av färgen brindle. Hon är blandning av whippet och pitbull, vi adopterade henne ifrån hundarutanhem i Uppsala, hon kommer ursprungligen ifrån Irland.

Mia är en oerhört speciell hund. Hon hade aldrig gått i koppel och aldrig blivit rumsrentränad innan hon kom till oss, trots att hon var 4 månader gammal. Men då vi tog hem henne så gick hon så fint i kopplet, och 2 dagar därefter var hon helt rumsren.

Hon älskade oss från första början, och vi älskade henne. Hon var min och min moders hund.
Så fort vi gick någonstans - in till toaletten t.ex - så blev hon så lycklig då vi kom tillbaka att hon hoppade på oss och slickade i ansiktet osv.
Hennes hoppande gick inte att få bort, trots att vi gick på valpkurs, dressyrkurs och fick tips från många olika tränare. Hon var helt enkelt för lycklig för att kunna kontrollera, och det är hon ännu.

Hon var, och är, extremt lydig och helt fantastisk. 

Mina småsystrar hade en vän, hon är nu 7 år, som var elak emot henne. Petade pinnar i rumpan på henne, drog henne i svansen, knep ihop nosen på henne osv. Vi lät henne inte komma till oss mer, självklart. Men Mia blev därefter hemskt aggressiv emot barn, därför fick hon flytta.

Jag saknar henne varje dag. Hon är en sådan hund som man aldrig någonsin glömmer, och aldrig slutar älska.

Hittade ingen bättre bild just nu.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

sarae
2/13/12, 8:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Min lilla Önska på 14 veckor

50% sheltie + 25 % Whippet + 25% dvärgpudel

Kan inte tala för hur hon blir i framtiden, men ja, än så länge är hon alltigenom fantastisk - en perfekt kombination av busighet, intelligens, läraktighet och självsäkerhet. Ofantligt social och kontaktsökande, nyfiken, orädd (hon blir aldrig rädd för samma sak mer än en gång, nästa gång hon möter något hon var rädd för är det som att hon själv bestämmer sig för att överkomma sin rädsla). Mycket självsäker och trygg i sig själv, hon kan lugnt ligga kvar i soffan i vardagsrummet och sova/leka när jag stökar i köket, men kommer som ett skott om jag kallar. Har inga som helsta problem att vara ensam,

Har ägnat samanlagt en vecka hos veterinären senaste 2 veckorna pga olyckor, men har tagit det med en klackspark och fått alla som träffat henne att bli hopplöst förälskade i henne pg.a hennes sätt och tilgivenhet.

Gillar andra djur, och formligen avgudar mina illrar.

Så ja.. än så länge kan jag inte komma på en enda dålig egenskap hos damen, men tiden får väl utvisa hur hon blir i framtiden :D Men hittills är hon helt perfekt min lilla skrutta.

Utseendemässigt är det Whippeten som slagit igenom, förutom ena örat som är lite mer sheltie typat. Vart pudeln tog vägen undrar jag fortfarande ;)

Visserligen lider hon av selektiv hörsel utomhus, men vilken valp gör inte det ;)

[Empisen]
2/13/12, 10:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Silas är Pitbull/Amstaff/Dobermann. 15 veckor. 

Busig men samtidigt väldigt lugn kille, har lätt för att slappna av och lär sig ganska lätt.
Går bra ihop med smådjur, hästar (lite läskiga bara) & andra hundar.  
Rumsren och kan vara ensam hemma.
Är det något som är läskigt så måste han fram och undersöka det ändå.. När han gjort det skuttar han stolt till mig och visar vilken modig kille han var.. Skrattande
Matvrak är han så det räcker och blir över Flört
Vilken ras han är mest lik kan jag inte riktigt säga faktiskt.. Han har den slanka dobermann kroppen, samt dess långa ben. 
Ansiktet är lite Pitbull/Dobermann blandat…
Har fått frågan om han är Golden retriever, och även Labrador.. Haha.

dermot
2/13/12, 10:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Ella är min lilla tjej och är en blandning mellan labrador, jakt labrador, tysk jaktterrier och lancashire heeler.

Hon är extremt aktiv, - vilket jag gillar ;) - är supersnäll och tar allting försiktigt, ja om det inte gäller lek, då går det lite hårdare till. Hon är bra kompis med både katter och kaniner. Hon har mycket jakt i sig (50%, hälften från vardera förälder) men det märker man knappt, mer än att hon är superduktig på att spåra och leta upp saker!

Tyvärr har hon fått vanan (vårat fel) att skälla mycket, men vi försöker träna bort det.

Hon är så himla söt när hon är trött och sömning (vilken hund är inte det egentligen, haha?) och jättemysig! Smackar med tungan och välter rundor i sängen, matte får knappt plats. Flört

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




Frida B
2/13/12, 11:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Inte riktigt min hund men nästan min hund, lång historia :P

Bernhard, 9-årig korsning mellan bichon frisé/lhasa apso/shi tzu/tibetansk spaniel(+lite malteser). en riktig lathund och livsnjutare. han tar dagen som den kommer, men i sin egen takt. hans motto är: varför springa när man kan gå… han kommer när han känner för det och gör inte saker om han inte vill, men han är ett riktigt godismonster och har tyvärr lärt sig vad köttbulle betyder, så så fort man säger det så kommer han farande med svansen högt viftande…

om man letar efter honom ligger han i den stora dubbelsängen på övervåningen, eller i soffan på den mysigaste filten :P

men ute blir det ibland fart på honom. när jag sätter honom vid min vänstra sida och säger "klara, färdiga, gå!" ja då blir det fart på honom. jösses vad han springer! och när vi går i skogen viftar svansen konstant :)

Han och jag har varit bästa vänner ända sedan vi möttes första gången för 9 år sedan. jag mins att jag hade honom i knät och hjälpte till att bestämma namn till honom :) ända sedan dess har det varit han och jag. jag är den enda han sitter avslappnad i knät, och jag är den han kommer till om han söker skydd. vi litar fullt på varandra, och jag älskar honom högt :) alla dessa raser han är är han full sällskapshund, och det lever han verkligen upp till. trogen, lojal och lat, det är bernhard det :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[Nooway]
2/14/12, 7:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Min lilla tuss Azzar. Har bara haft honom i en vecka. Han är 10 månader och korsning mellan shih tzu/tax/cnhiuahua.

En riktig cooling. Gjorde sig hemmastadd första kvällen. Ingen stress alls. Snäll och gosig, men han har ändå lite taxhumör ;)
Speciellt när man träffar på andra hundar. Men det håller vi på att träna bort och han är så duktig!
En riktig spårare är han dessutom. Är det rådjurspår ute i snön så följer han det och tappar helt fokus på allt annat. Men det håller vi också på att träna bort.
Han är väldigt lättlärd :)

Annons:
SyntHare
2/14/12, 7:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Hugo (till vänster i bild) är en blandning mellan schäfer/labrador/collie/wachtel + pyttelite otterhound. Sju månader.

Väldigt busig och aktiv kille! Det bästa han vet är att busa med sina hundkompisar men han älskar alla levande varelser.
Det näst bästa han vet är att äta. Har aldrig sett något annat djur som kan äta så snabbt som Hugo! Till en början fick han varje måltid i leksaks-kongen, det var enda sättet att lugna ned honom. Nu äter han ur sin "anti-glupsk" skål, funkar riktigt bra!
Är för det mesta säker i sig själv men kan få lite slängar av osäkerhet ibland. En och annan postlåda och snöhög har fått sig en utskällning när det har varit mörkt ute Tungan ute Men oftast är han nyfiken samtidigt och utmanar sig själv till att gå fram och nosa.

Han har lätt för att koppla av inomhus men är ett riktigt yrväder ute, särskilt när någon av hans hundkompisar är i närheten. Då har han nog dessutom både en och två knäck i öronen. Annars är han relativt lättlärd och villig att lära sig nya saker Glad

Fido (till höger i bild) 75% bearded collie, 25% border collie. 13 år i maj (!)

En pigg och glad pensionär som älskar att höra sin egna röst Tungan ute Han skäller konstant när han är lös utomhus.
Annars menlöst snäll mot allt och alla, även om han blivit lite grinig på äldre dagar. Har tyvärr alltid haft lätt för att gå upp i stress, men det beror nog enbart på att vi har varit dåliga på att aktivera honom. Var tyvärr dåligt påläst när familjen skaffade honom… var tio år och hade ingen aning om vad denna blandning krävde i aktivitet.

Han har varit helt frisk tills för cirka ett år sedan, då han började få lite problem med öron och ögon. Han behandlades även ganska nyligen för skabb samt opererade bort en tumör i ena testikeln. Men överlag har han varit och är en väldigt frisk och sund hund får jag nog ändå säga.

Stormblomma
2/14/12, 7:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Min älskade Salsa. Hon är en Pinscherblandning som fyller 7 år nästa månad. Mitt livs stora kärlek och den smartaste och vänligaste hunden jag haft och haft att göra med.

Med vänliga hälsningar
Sandra och flocken

http://wingforsflocken.blogspot.com/

Wand
2/14/12, 7:22 PM
#9

Fantastiska voffar ni har. Kyss

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Quickeman]
2/14/12, 8:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Love (uttalas som namnet Looove, inte engelskans Love) Snart ett halvår gammal.

Det är mest Alaskan Husky & Border Collie i, men även lite Dalmatin, Rottweiler, Samojed och Schäfer.

Hon är helgalen Oskyldig Och otroligt lättlärd.

[Norpan88]
2/14/12, 9:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Ja, min Vita är 75% schäfer och resten Collie. Hon var den enda i kullen som blev vit, efter sin morfar som var helvit schäfer. Dom andra i kullen ser ut som vanlig schäfer.

Hon fyller 2 år i Maj. Jag har haft henne i en månad ungefär nu. Hon är underbar hund.

Hon är full av bus, men är klok och lyhörd ändå.

MaaariaS
2/14/12, 10:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Min hund Max är en blandning av chinese crested powder puff och papillon.Han är busig och när han är riktigt glad så får han kinesfnatt och springer då runt i hela lägenheten som ett litet yrväder.Han älskar sina tandborstben och godis ,men mat är väl inte direkt nån hit, men färskfoder går i alla fall ner.Han har tyvärr varit sjuk i några månader så han har varit lite deppig och inte lika glad i folk som han annars är.Han kom till oss som omplacering för ca 5 år och mådde då inte bra alls men jag har fått ordning på honom, så idag är han världens underbaraste kille.Glömde och skriva att Max är 8 och ett halvt år gammal.Min älskade lilla kinesKyss

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

wixie
2/14/12, 10:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Wixie 11 månader är en blandning mella bichon frisé, lhasa apso, cotton de tulear och dvärgpudel och har färgen aprikos.

Inomhus här hon helt underbar. Älskar att ligga i soffan, sängen eller knäet, men ibland kan hon bli busig och leka lite.

Utomhus kan hon lite busig, men mest när hon är lös. Då kan hon hitta på ett och annat, men har blivit riktigt duktig på inkallning och att inte hälsa på andra människor och hundar. Riktigt lättlärd.

Hon är lite osäker, men har blivit bättre. Män är dock lite svårare, men vi jobbar på det.

Som ni ser liknar hon mest pudel.

Annons:
Frida B
2/14/12, 10:08 PM
#14

#12 ?

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

MaaariaS
2/14/12, 10:17 PM
#15

#14 Nått blev fel men nu är allt ordnatGlad

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Frida B
2/14/12, 10:37 PM
#16

#15 haha okej, undrade lite där ;)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

fidojunior
2/15/12, 8:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Junior, 5 år, blandning mellan phalene och dvärgpudel. Han är väldigt människoglad. Han kan börja vifta på svansen när man står bredvid någon vid ett övergångsställe eller när man går förbi folk, får han ögonkontakt av personen så viftar han med hela baken haha. :P Han är ett matvrak och äter allt! Han äter gärna upp den andra hundens mat om han inte har ätit upp. Han är väldigt busig och gör allt för godis.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Janiina
2/16/12, 2:38 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Nina, 14 veckor gammal och vi har haft henne sen tre veckor tillbaka..

Hon är otroligt busig, att komma till en när man kallar på henne är dumt.. när man tror att hela världen busar med henne så fort man ropar.

Fimpar, bajs och annat smått och gott på marken går gärna ner i magen så fort husse eller matte inte ser annars går hon bara förbi det.

Men hon är världens gosigaste hund, som älskar att sova brevid min sambo på kudden och gosa, blir lyckligast i värden när man kommer från toaletten och hon är i stort sett redan rumsren!

Så fort hon får chansen så fjäskar hon för min sambo, slickar rent hela ansikte/öron/hals och bröst.. allt för att han ska vakna och gosa med henne!

Är lite skraj för snabba rörelser och försöker träna bort det, sen spelar hon på sin söthet och hur liten hon är, för så fort någon kommer så fjäskas det.. i MASSOR!

Men den här lille fisen, hon har stulit våra hjärtan, och en bättre vän kommer jag nog aldrig att få!

Janiina
2/16/12, 2:38 AM
#19

Glömde skriva att hon är 50 % Chihuahua och 50 % Pomeranian..

tezzla
2/16/12, 9:07 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Freja ast/rottis, fyller 10 år i april, en pigg och glad hund som älskar att vara ute/arbeta i alla väder. hon är fortf som en flamsig unghund, det märks inte att hon är åt åren

hon har alltid varit snäll mot hundar och alla djur hon träffat, det bästa som finns är att springa fritt i skogen, spåra och mat!

Freja kom till mig när hon var 16v, det har varit en lång och slitsam resa, hon har krävt massa arbete och hon har varit envis som en åsna i könsmognad, hon är ett lyckad misstag och min sista blandras(iaf som jag köper från en sk uppfödare), det kan hända att jag tar en blandras i behov av hem när jag är äldre och lagt ner träning/tävling!

Hon är en underbar hund och jag kmr aldrig få en hund som henne igen, hon har rätt mycket vakt i sig på gott & ont!

jag hoppas att vi har några år kvar tillsammans, för inget kmr vara sig likt här hemma utan henne, det är hon som hörs när vi kmr hem med sina glada läten

Annons:
Adalissa
2/16/12, 10:49 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Fia - 75% Shih tzu + 25% Bichon Havanais. Hon fyller två månader idag och blir 9 veckor i morgon.

Jag tycker att hon har mycket lugnt psyke - bryr sig inte så mycket om oljud, andra människor och hundar osv. (Jämfört med min förra hund i alla fall) Dock har hon mycket temperament och mopsar gärna emot när hon blir tillsagd. Hon lyssnar till slut men hon provar gärna ett par gånger först. Hörde någonstans att en Shih tzu behövde att man upprepade någonting femtio gånger för att de skulle förstå/vilja göra det :p

Det bästa med henne hittills är att hon är så obrydd, det var inga problem att lära henne ha på sig halsband och koppel eller "kläder". Hon är intresserad av att vara nära oss men klarar av att man går iväg och tex hämtar vatten. Hon sitter bara och tittar efter en. Hon fungerar också mycket bra i bilen och säger till på natten när hon vill ut.

Något som är lite lustigt är att jag alltid har sagt att jag aldrig skulle skaffa en hund med "mopsnäsa" (alltså hoptryckt uppåtnäsa typ), sedan såg jag Fia och det var kärlek vid första ögonkastet. Trots näsan Tungan ute Nu tycker jag att hon är det sötaste i världen och själv har jag lärt mig att inte döma hunden efter håret.

/Ada
-----------------
Hemma hos mig bor två marsvin, två katter och en massa dammråttor
Blogg: http://blogg.vk.se/camilla

zabelle
2/16/12, 1:25 PM
#22

#20 Vilken fantastiskt vacker hund Kyss

Zabelle   

wixie
2/16/12, 1:47 PM
#23

#20 Säger samma som #22 Underbart vacker hund!Kyss

Maja2
2/16/12, 2:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

På övre trappsteget sitter Kelly, en podengoblandning från Portugal. Vad det är mer för raser i henne vet jag inte. HOn är ca 5 år gammal och jag har haft henne i lite drygt 2 år. HOn är helt fantastisk! Jag ska börja tävla lydnad med henne i vår.  HOn viker aldrig från min sida, är så oerhört kontaktsökande och följsam. Jag har gått vardagslydnad och en tävlingslydnadskurs med henne.

Nedre trappsteget till vänster, Paddy, min Podencoblandning från Spanien. Han är ca 3 år och jag har haft honom i snart 2 år. Han är en mysig herre, en kelgris som helst vill sitta i knät… på vem som helst :)  Inomhus en soffpotatis, utomhus en sprinter. Jag har gått viltsårskurs med honom, och har börjat låta honom dra lite… fast… han drar inte så mycket precis… fniss.

Till höger, min lilla bodeguero från Spanien. Förmodligen inte renrasig, fast vad vet man, hon ser då ut som en rasren Bodeguero. Hon är åxå ca 3 år och jag har haft henne 1.5 år. Hon är en äkta terrier, full fart :)  Hon har en helt annan intensitet än de andra hundarna, men är även hon en riktig pussgurka som älskar att ligga i knät och bli kelad med. På söndag ska jag börja en rallylydnadskurs med henne, annars är det Agility jag håller på med för hennes del.

Alla mina hundar är helt underbara. Jag trodde när jag skaffade fd gathundar från utlandet, att de knappt skulle gå ha lösa, för att de kanske skulle tänka att de klarar sig bra själva, och dra iväg, men det är snarare tvärt om. De VET att man inte klarar sig själv, och det är lixom - vi hänger med hon som har nyckeln till lägenheten :)

Frida B
2/16/12, 9:42 PM
#25

sry för lite OT, men #24 är det en omplaceringsorganisation du fått dom ifrån? vill väldigt gärna skaffa omplacering till sommaren, men är väldigt noga med vilken omplacering isf. ;)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Maja2
2/16/12, 9:47 PM
#26

#25, Ja, de två från spanien är genom ADA och Kelly från Portugal genom Hundrondellen. :)

Wand
2/16/12, 9:49 PM
#27

#25 Ett tips är också hundarutanhem som tar hem hundar ifrån Irland. Fick hem min förra hund därifrån, superbra ställe och personal, samt välcheckade hundar.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Annons:
fridaas
2/16/12, 9:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Celine, dalmatiner/bordercollie/engelsk setter. Dalmatinern är det som har slått igenom mest utseendemässigt, dock ser man en hel del setter i hennes sätt att röra sig, speciellt när hon har fått syn på något.

Nu är hon en omplaceringstik som har råkat ganska illa ut i tidigare hem + att hennes första 5-6mån var i hundgård. Så hon är en hund med generell rädsla, likadant är det med de syskonen som vi håller kontakten med, de bodde oxå i hundgård väldigt länge.

Men iaf, hon är utvecklats något enomt sedan jag hämtade henne, då var allt läskigt! Och idag, 2år senare kan vi nästan leva ett normalt liv med henne. I början kunde vi inte gå mer än 100m innan hon satte sig ner och vrålvägrade gå längre, skakade hela hon och svansen mellan benen.
Idag kan vi åka buss och tåg (endast läskigt att gå på dem), gå på stan om vi har med en hundkompis. Hemma kan vi gå överallt så länge vi inte har någon främmande bakom oss, men det är inget problem, de tär bara att låta dem gå före henne istället, finns inte så många här i byn ändå som är ute.

Däremot är hon väldigt svår att träna "trick" med, för hon tröttnar efter att ha upprepat något 2ggr, det kvittar vad vi än mutar med så är det tråkigt eller läskigt, försökte klicka in henne för ett tag sedan men det är läskigt eftersom den "smäller" enligt henne.
Men jag är ändå grymt stolt över min fegisvovva som har gjort väldigt stora framsteg ändå. Idag är hon en helt annan hund mot vad hon var när jag hämtade hem henne. Nu går hon normalt och kryper inte ihop så fort man närmar sig henne.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Maja2
2/16/12, 9:55 PM
#29

#27 I en annan tråd här varnades för HuH, alldeles för några dagar sedan bara

sorry för ot

Frida B
2/16/12, 9:56 PM
#30

#27 har hört att jag absolut inte ska ta en hund därifrån :P men tack för tipset ändå!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Wand
2/16/12, 9:57 PM
#31

#29 Verkligen? Vadan detta? Jag upplevde dem som väldigt bra där borta, fast å andra sidan så var det 4 år sedan vi hämtade vår hund därifrån…

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

kimky
2/16/12, 10:06 PM
#33

har ingen bild nu vilket är synd men en på min och mickes skola har en dalmatin/boxer :3 ser ut dom en boxer i kroppen dock tjock men med teckning av dalmatin

Frida B
2/16/12, 10:14 PM
#34

#28 å vilken fin hund!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
fridaas
2/16/12, 10:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

#34 Tack så mkt!

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

pumaaaaan
2/16/12, 11:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Detta är Min lilla blandis! Hon är tax, papillon & karelsk björnhund, väldigt rolig kombination om jag får säga det själv. Men hon har världens goaste temprament och älskar alla! Hon är 42-44 cm i mankhöjd :)

Mvh Sandra, Chico, Chiquita & Lady (:

Kalli
2/17/12, 9:07 AM
#37

Vill man ta en omplacering rekommenderar jag annars Hittehund. :)

axilur
2/17/12, 2:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Det här är Diezel, min fina pärla på 1 år och 8 månader. Blandning av Rottweiler och Schäfer sägs det.
 
Jag hittade henne i en annons på blocket för 9 månader sen och att ta med mig henne hem var det bästa jag nånsin gjort. Diezel är min första egna hund och har precis det jag vill ha i en hund. Hon är otroligt lyhörd, arbetssam, sansad och språksäker.

Hon liksom finner sig i alla situationer trots att hon inte var ett dugg stadstränad när hon kom till mig, men så länge hon fått en bekräftelse på att "det är okej" från mig så är det okej för henne. Ögonkontakt är hennes starka sida och hon skulle göra vaaad som helst för en bit korv, hon visar en enorm fokus och arbetsvillighet med rätt motivering, så det är superkul att vara ute och jobba!

På dagarna är vi och springer i skogen, spårar, söker eller bara leker lite med nytillskottet på 16 veckor. Han är en pitbullblandning och testar Diezels gränser varje dag genom att hänga i öronen på henne, precis som det ska vara… Hon är tålmodig, lugn och väldigt duktig på att hjälpa oss människor med uppfostran av den lille parveln. Efter allt lek och stoj sover de tätt intill varandra på en alldeles för liten bädd, istället för att välja den stora. Det är ju mysigast så!

/Anneli

Wand
2/17/12, 2:49 PM
#39

#32 Usch vad gräsligt, hade verkligen inte kunnat tro det om dem, tycker att de varit väldigt trevliga emot oss och hjälpsamma i efterhand. Men jag antar att vi är en av de familjer som hade redig tur…

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Maja2
2/17/12, 3:04 PM
#40

#20 Det där var nog den vackraste hund jag sett

Arrowhead
2/17/12, 10:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

Här är min Yissah, chinese crested powderpuff/papillon.. Inte alls glad efter badet, vad tycker ni det ser ut som att hon tänker igentligen? :P

Annons:
Wand
2/17/12, 10:06 PM
#42

#41 "Why, God, why?!" Flört

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Arrowhead
2/17/12, 10:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Hittade en bild när hon är precis nyrakad oxå! Nu ser hon lite gladare ut :)

Arrowhead
2/17/12, 10:08 PM
#44

#42 Hahaha ja, e nog rätt troligt! :D

silverorm
2/19/12, 10:28 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Min lilla Missy.Glad Hon är 75% dogo argentino o 25% amstaff. 5 år nu i april. Hon föddes i skåne, såldes till en tjej i Norge som då upptäckte att båda raserna hunden har är tokförbjudna i Norge! Hon lade ut en annons på vovve.net som jag då fann. Efter 1 mån emailande fick jag köpa Missy men bara för att jag hade haft boxer innan och var tjej, äldre, o (givetvis) trevlig. Så Missy kom till oss när hon var 5 mån gammal. Glad

Johanna519
2/19/12, 6:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Det här är min (eller ja familjens) lilla kille. Han är blandras mellan pudel och pinscher men själv tycker jag att det är pinschern som är dominant i honom. 
Vi köpte honom från blocket när han var ca två år gammal, nu är han fyra och ett halvt.

I början var han hur jobbig som helst, skällde på allt och alla. När det plinga/knacka på dörren, eller på tvn för den delen, och på läskiga människor ute. Han drog även mycket i kopplet och ville inte fästa nån uppmärksamhet på oss i familjen på promenader.
Nu har vi fått bukt med mycket, speciellt ute, nu går han fint i kopplet och lyssnar på vad man säger. Skällandet har vi dock inte fått bort utan det ska vaktas när vi får gäster.
Förutom det är han världens goaste hund. Vill alltid mysa, sover under täcket och delar ut massvis med pussar. Han är också väldigt lättlärd och smart och det krävs inte så mycket träning innan ett trick sitter! Annars är det för hans del MAT som gäller. Han älskar all mat, speciellt mat som han sett att vi ätit. Han vet till och med vad bulle betyder haha ! Min lilla Freddy.

pv60
2/19/12, 6:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

Bella blir 2 år i april. Amstaff/Pitbull. Kelsjuk och kramig. Gillar sök och att spåra. Är med överallt, i bil, båt och på MC-turer. Ett lyckat blocket-fynd…

[Jhillhzan]
2/20/12, 7:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

Schäfer / Sib.Husky / Rottweiler & Newfoundland f. 2007 (5 år i sommar)

En dam som har fått mycket husky o schäfer i psyket. Arbetsvillig och lätt lärd, dåligt tålamod, rymmer efter vilt och katter (ibland), kan inte vara ensam hemma (för stor flock känsla).

Dem två första åren var ett rent helvete med henne, att få henne dit jag vill, och nu har jag väl lyckats någorlunda. Enda stället som hon har full koll är på lydnadsplanen så vi spenderar väl mest tid till det, men tålamodet tryter då hon vill vara ett par sekunder framåt. Att ha henne lös fungerar, inkallningen är det inga problem med längre men skulle det springa en katt / rådjur / hare förbi så lyssnar hon inte för fem öre, så vidare inte att jag ser den först. Men även då går det knappt ha kvar henne, då hon mer än gärna vill springa efter och då får man arbeta med lydnaden igen (få henne att tänka på annat.)

Ensamhetsträningen gav jag upp efter en vecka med betonggolv som fick stryk och buren som vart demolerad. Och vi ska inte tala om den "underbara" sången som hon bjöd på, man verkligen hörde hur förbannad hon var. Nu har hon lugnat sig lite och klarar att vara hemma själv i ca 10min, om jag bara går ut (utan att göra någon grej utav det.) Samma gäller när jag lämnar henne hemma med sambon som ligger och sover (han jobbar alltid natt), även om hon gillar personen som hon är med så spelar det ingen roll så länge inte mamma är med, hon piper och kan inte finna ro. Jag är hennes trygghet. Så därför lämnar jag henne helst inte, och måste jag så är det inte många som jag vill lämna henne hos.

Bland andra hundar är hon fenomenal, hon är ingen riktig polis utan en mer en tillrättavisare, hon har varit i slagsmål pga sin höga energi (då med andra hundar som inte förstått sig på henne) hon har inte varit den som har startat bråk, men hon är inte den som är tveksam utan svarar om hon måste (om hon blir trängd eller påhoppad). Och jag har lyckats bryta henne med rösten, men den andra hunden slutar ju inte för det och ger den sig på Zheeba så fortsätter hon ju självklart.
Hon är även en hund som är bäst bland andra hundar, hon är lugnare och mycket mer lyhörd än om man är själv med henne. IBLAND ska jag väl säga, beror ju på vilken hund man har med sig. Går jag med Zheeba och en hund som jag får arbeta mycket med så går Zheeba i sin egna värld - gör inget dumt utan är en perfekt hund.

En hund med humor och som mer än gärna gör allt för en leksak eller godis. Aldrig varit sjuk (förutom öronskabb för ett par år sen), åker mer än gärna med överallt (hon är ju van vid det mesta, kan lägga sig ner och varva ner uppe på stan utan problem), äter allt (dock inte morötter, men peperoni).

Zheeba har varit min läromästare i kroppsspråk, hon har verkligen fått mig att förstå att ha hund är ett dygnet runt jobb, är jag ledsen kommer hon och tröstar, är jag arg så håller hon sig borta och vägrar lyssna, är jag glad är hon glad. Jag ska väl också påpeka att Zheeba inte var den hund som jag trodde, när hon kom hem till mig som 3 månader gammal efter att jag vart tvungen att avliva min första hund, jag var hundlöst i 5 dagar innan Zheeba kom hem till oss. En hund som kunde vara hemma själv och aldrig sa ett ljud, sen fick jag en hund som inte kunde vara hemma och som pep för ingenting. Men jag lärde mig acceptera henne och nu kan jag inte tänka mig ett liv utan henne!

Men det är svårt att få folk att förstå att hon inte kan vara hemma själv, och att hon piper. Trots detta så tycker folk att jag lyckats bra och jag svarar oftast då med "du skulle varit med när hon var runt 1-2 år, då var det ett helvete".

Läs mer om henne på zheebisan.blogg.se

Annons:
zLindaz
2/20/12, 8:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

Det här är Bosse!

Han är en blandras mellan shih tzu(Pappan 100%), (Mamman 50/50) lhasa apso och tysk spets(mittelspitz).

Han är väldigt lättlärd liten kille som älskar att vara ute.
Det är en lugn kille med glatthumör, ena stunden är han världens mysigaste och sen en aktiv busig liten herre :)

onkeljonas
4/2/12, 9:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

Här är Mollie. 75% powder puff och 25% dvärgpudel. Hon är 16 veckor ung. Väldigt smart liten tös och väldigt nyfiken (och faktiskt orädd vilket jag icke hade räknat med.

Kajsa kavat helt enkelt :)

[Forest]
4/3/12, 12:25 PM
#51

48 otroligt snygg Kyss

zabelle
4/3/12, 12:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

Det här är Hebbe, blandras mellan Bordercollie och Golden.

En tillgivien, snäll, extremt lättlärd, mycket energisk kille som snart blir 13 år.
Till utseendet är han lik Golden men till sättet dominerar Bordercollien.
Han vallar inte, vilket vi är tacksamma för. Bryr sig inte ett dugg om ankor, gäss eller kaniner, snarare undviker han att gå för nära.
En hund som kräver mycket aktivering, både mentalt och fysiskt.

Zabelle   

Arrowhead
4/3/12, 4:13 PM
#53

#52 Åh fyf*n vad fin han var! :O

zabelle
4/3/12, 7:35 PM
#54

#53 Tack :)

Zabelle   

wixie
4/3/12, 7:56 PM
#55

#52 Men så sjukt fin lite kille!:D

Annons:
[Bara jag här]
4/3/12, 10:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#56

Här är min kompis!

Frida B
4/4/12, 6:31 PM
#57

#56 åå vad söt! vad är det för raser? :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[Forest]
4/4/12, 9:26 PM
#58

20 otroligt vacker :)

43 Hon är ju så grymt söt en av de sötaste små fisarna jag sett. kallar kineser för små fisar Flört

[Bara jag här]
4/5/12, 1:40 AM
#59

Det är labbe och något mer som jag inte vet vad det är.

Michaela-N
4/5/12, 8:43 PM
#60

#59 Hon var väldigt vacker! Om du inte vet så gissar jag på kanske labrador/schäfer :))

Michaela-N
4/5/12, 8:44 PM
#61

Eller det kanske var en han :)

LindaBlue
4/6/12, 2:01 PM
#62

Det här är Julie, gatukorsning från rumänien, lite över ett år. En gissning är att hon har dalmatiner och någon form av amstaff till viss del (hennes nos är väääldigt pitull emellanåt). Från början trodde jag att hon var till ganska stor del husky pga av päls (tjock som tusan, nästan omöjlig att blöta ner) och svans (kröker sig uppåt över ryggen när hon är glad), men efter att ha googlat lite tror jag mer och mer att det är någon form av Laika, östsibirisk sådan kanske, de verkar ha mycket sådana i ryssland och däromkring, och eftersom det gränsar till rumänien är det väl inte helt otroligt att hon skulle ha någon sådan blandning i sig.

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150629603278874&set=a.10150165765528874.304944.56653387

3&type=3&theater

Eftersom hon har suttit i kommunalt shelter från början har hon blivit ganska illa behandlad, och är lite blyg, men en väldigt lekfull och glad hund när man lär känna henne. Fantastiskt intelligent, och mycket explosiv i muskler. Hon väger runt 20 kg.

Annons:
Jonaflax
4/6/12, 2:13 PM
#63

Bamse - cockerspaniel/pudel, 6 år

Totte - dvärgschnauzer/bolognese, 10 veckor

**Besök mina kaniner på hemsidan och i bloggen. **

iita
4/7/12, 6:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#64

Här är Tito Blandning mellan Kelpie och vit herdehund. 18 veckor.

Är som en valp ska vara, full med bus och lekfullhet. Har energi som få och är otroligt läraktig och samarbetsvillig.

R&Smatte
4/7/12, 9:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#65

Här har jag Shanti som kom till oss bara 10 veckor gammal. Hon är född i september 2010. Hon är Phalene/papillon och Shitzu. Världens mysigaste och en familjehund ut i klospetsarna. Bryr sig bara om barn som blir för närgågna och ska rycka i henne, då säger hon ifrån med all rätt. Annars är hon familjens lilla juvel. På bilden är hon nerklippt.

R&Smatte
4/7/12, 9:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#66

Sen har vi precis blivit med hund nr 2 som är en dvärgtax/borderterrier tik född i augusti 2011. Hon är också en riktig liten pärla som är aningen oslipad men formbar. Mycket bus, valpighet och en äkta familjehund som inte bryr sig om barnastoj. Hon är Shantis lillasyster kan man nog säga. Dom sover ihop, busar och verkligen delar allt i vardagen. Både hon och Shanti gillar agillity och Freestyle samt andra roliga trick.

[Ronon-m]
4/7/12, 11:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#67

Ozzi, 4 år. Blandning mellan Powder puff (93%) och mellanpudel (7%).

Han är en osäker hund men har en otrolig personlighet som lyser igenom. Han är en bestämd herre och vet verkligen vad han vill. En snällare hund emot de han känner är svår att hitta! Han tolerrerar all hantering och går med på det mesta. Han har en förkärlek till katter, absolut älskar dom, vilket är tur eftersom han bor med två stycken :)

R&Smatte
4/7/12, 11:52 PM
#68

#67 Fin fin och underbar fin. Men det vet du ju sen innan att jag tycker.

[Ronon-m]
4/8/12, 12:55 AM
#69

Tack så mycket! Jag måste till att hålla med dig Glad

Annons:
Bostonblandis
4/22/12, 1:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#70

Chevy bostonterrier/dansksvensk gårdshund :)otroligt smidig och snabb hund med ett öga för Agility.

Bostonblandis
4/22/12, 1:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#71

Diesel 75% bostonterrier och 25% shitzu. otroligt lättlärd och galen lien hund på fyra månader.

[Forest]
4/22/12, 2:21 PM
#72

70-71. himmla söta jag har bara sett bostonterrier på håll men tycker de är bra söta :) Dina 2 var otroligt söta antar de har energi till max med :)

Bostonblandis
4/22/12, 4:26 PM
#73

72 dom har riktigt mycke energi ;)

Missunde
5/6/12, 8:58 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#74

jag har en blandras mellan Samojed och bordercollie. hon är en väldigt trevlig hund. Hon har mycket energi och vilja att jobbaGlad Hon har dock en väldigt stark jaktinstinkt.. Vi tränade förut Agility med henne men jaktinstinkten satte stopp för detta. Nu tränar vi fortfarande lite agility(då i ett inhägnat område) och på vintrarna får hon dra en pulka emmellanåt.

[Wolverina]
5/6/12, 10:30 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#75

Min första hund va en blandras, min älskade Rista som tyvärr fick vandra vidare för snart 6 månader sen Gråter pga. dåliga höfter och leder!

[apprecier]
5/6/12, 2:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#76

Azlan är en blandis mellan pekingese, tibbe & chihuahua. Han kom till oss när han var 14 veckor gammal från uppfödaren.Nu idag är han 8 månader.

Vi trodde aldrig att det skulle bli en sådan jobb med honom, då enligt uppf är han framåt och ja, sådana saker som flesta säger om Valpar. När han kom till oss var han verkligen rädd för allt och alla. Han kom från landet till mittpunkten i stan, det är kanske en stor skillnad då för honom. Det tog honom nästan 3 månader att bli rumsren helt. Vi fick ha tålamod med detta.

Så sen dess har vi bara mest tränat honom att vänja vid stadslivet, människorna och allt som innebär. Nu är han nästan en helt annan hund, glad i människor (särskilt barn). Han är inte lika osäker nu idag, förutom enda sak som är kvar än. Att han är rädd för andra hundar. Tränar 1-2 ggr i veckan att möta min bästa väns valp, vilket det har gått sakta framåt.

Annars är han en underbar typ. Vi vill få bort all osäkerheter först innan vi kan tänka på att träna/tävla i någonting. Azlan är i alla fall definitivt inte en förstagångshund, då som komplicerad han är.

Annons:
Sashie
5/12/12, 12:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#77

Här är min ena blandis, Pompe. Han är 75% Labrador och 25% Breton, och han har väldigt unika färger i och med  att ingen av raserna är grå- och svartspräckliga. Leka är det bästa han vet, och improvisera lite agilityövningar ute i skogen etc. Han har väldigt stor betydelse för mig då han hjälpte mig ur en svår depression för 1,5 år sedan. Kunde vara ute flera timmar i sträck, och bara sätta oss någonstans och gosa. Under den tiden sov han också i min säng varje natt. Nu är vi närmare än någonsin. Älskar mitt lille grisdjur! :)

zabelle
5/12/12, 3:28 PM
#78

#74 Jättefin hund!! Påminner lite om min egen (#52)

Zabelle   

Mirakelhest
5/13/12, 11:51 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#79

Det här är min lilla Bonnie som är tollare och Schäfer. Bonnie har mycket energi och älskar att springa! :) Bonnie är snart 3 år och är väldigt kosig och kelig av sig. Det som är "unikt" med Bonnie är att ena örat står upp och anra örat är som en tollares öra. Förra året så var vi på ett café med en kompis och jag satt med Bonnie medans kompisen köpte fika. Jag band fast Bonnie vid bordet (det var ett litet metallbord) fast jag satt ju med henne och gosade. Bonnie rörde sig lite och bordet skramlade. Så hon blev livrädd och sprang iväg med bordet. Jag och kompisen kallade på henne men hon kom inte tillbaks. En vän till min mamma ringde och sa att Bonnie låg och darrade vid deras dörr några timmar senare. Jag blev jätteglad och cyklade dit direkt (vi har varit där många gånger med bonnie så det var nog det enda stället som hon kände igen. Vi bor inte i en storstad  men vi hade nyligen flyttat till ett nytt ställe så då kommer hon inte ihåg riktigt var det låg. Men bordet har vi inte hittat men bonnie var ju skräckslagen och man kunde inte gå i stan med henne eller bland trafik. Men mår hon bra! :)

Mvh Mirakelhest :)

praetor
5/13/12, 3:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#80

Dobermann + Schäfer på språng

praetor
5/13/12, 3:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#81

En till från en annan vinkel.

Maja2
5/13/12, 7:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#82

Min vackra Sally <3

[Ronon-m]
5/13/12, 9:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#83

Min systers hund Maja, dobberman/samojed Glad

Annons:
[Ronon-m]
5/13/12, 9:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#84

Och framifrån :)

[mangi72]
5/14/12, 7:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#85

Min Milou som är King Charles Cavalier/Dvärg pudel/Phalener/Bischon Frischer.

Han är en härlig killer med mycket energi och vill vara med överallt, han har otroligt lätt för att lära sig saker och är alltid glad. Han kan vara lite mycket vaktig men vi jobbar på det :)

Piich
5/22/12, 6:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#86

Här har vi ''lilla'' Hugo.
Mamman är 50% schäfer/labrador och 50%bordercollie och pappan är en golden retriver.. 9 månader gammal!

Frågar man honom är han bäst i världen och allt som solen rör vid är hans. Men i verkligheten är han en stallhund och familjemedlem. Skrattande Han är fruktansvärt jobbig just nu, med alla löptikar och han kan absolut inte gå fint i kopplet, det går bra typ 7 av 10 gånger. Älskar att vara ute i stallet och gnaga på sina pinnar.. Han verkar inte bry sig om hästar och bryr sig inte om katter då han delar sitt hem med två stycken. När han inte letar efter brudar eller ska dra matte till andra sidan jordklotet är han en mycket duktig hund som kan diverse tricks och är väldigt uppmärksam och arbetsvillig. Han älskar att arbeta och att få tänka, men tålamodet tar slut ganska så fort. Flört För tillfället kan han sitt,ligg,tass,highfive,sitt fint, kryp och ''skäms'' kommer mer och mer. Har för skojs skull prövat enklare agillityhinder någon enstaka gång pga hans ålder och det verkar verkligen vara hans grej! Vi har gått en valpkurs med honom och planerar att fortsätta nu till hösten.

Han har dessutom precis kommit på det där med och bada…… hehe… så det är bara att hålla i sig när man hittar en sjö någonstans! Riktigt kul tycker han!!!

Tjena!
Michelle heter jag, är en 18 årig ungdomskusk som bor i stockholm.
Äger en shetlandsponny vid namn Ior som tränas i körning. Förhoppningsvis kommer vi ut på banorna 2013. Tog ett sabbatsår från gymnaisumet 2011, har två jobb och alltid många bollar i luften samtidigt. Spenderar all min lediga tid i stallet.

Förutom att köra gillar jag att tömköra, trickträna och är lite NH intresserad.Skrattande

SyntHare
5/22/12, 8:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#87

#86 Haha, kul att han också heter Hugo. Han verkar likna min Hugo både till sättet och delvis till utseendet Tungan ute

Hugo verkar vara ett populärt hundnamn här på forumet förövrigt.

Piich
5/22/12, 9:41 PM
#88

Team Hugo! Cool

Tjena!
Michelle heter jag, är en 18 årig ungdomskusk som bor i stockholm.
Äger en shetlandsponny vid namn Ior som tränas i körning. Förhoppningsvis kommer vi ut på banorna 2013. Tog ett sabbatsår från gymnaisumet 2011, har två jobb och alltid många bollar i luften samtidigt. Spenderar all min lediga tid i stallet.

Förutom att köra gillar jag att tömköra, trickträna och är lite NH intresserad.Skrattande

PiganX
5/23/12, 7:45 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#89

Det här är min fina Leo, en blandning mellan schäfer, labrador och rottweiler. Otroligt lydig och lättlärd med en enorm vilja att vara en till lags. Och matgalen är han, är nog hans största passion i livet haha! Han älskar att simma och vara i vatten också, och en riktig myskompis på kvällarna!

Min fina ögonsten :)

Hugosen
5/24/12, 10:44 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#90

Mitt livs kärlek Hugo är en blandning mellan Vorste och Flate och är 2 år gammal. Jag tror att collie finns i honom också då han har lite vitt på bröstet och det har hans pappa med som ska vara en renrasig flate enligt ägarna. Men det är han verkligen inte.

Jag är född och uppvuxen med hundar men Hugo är den mest fantastiska vovve jag någonsin har haft. Han är en riktig mamma gris. Han är en hund med mycket energi och älskar att leka. Ibland kan han vara väldigt klumpig. Men så fort det är små djur, barn och äldre i närheten blir han så lugn. Precis som om han vet att de är lite ömtåliga. Han är väldigt mån om allt och alla. Man kan inte vara ledsen i hans närhet för då tar han hand om en direkt. Tx gråter ett barn så lägger han sig brevid och slickar ett par gånger sen bara ligger han där ochbryr sig. Min snälla bebis:)

Sen är han väldigt smart med. Att lära han trix är inga problem. Han snappar upp det direkt. Och sen måste jag tillägga att han är pratglad. Vart ända morgon gäspar han flera gånger högt, när man kommer hem och varit borta i flera timmar så gästar han högt och yllar lite nätt (men aldrig när han är ensam hemma) och sen när man är ute och promenerar som jag vara lite jobbigt att han gnyr högt för han vill hälsa på allt och alla men bara med koppel på. Han vi honom lös skiter han i alla andra hundar och är tyst. :P

Han är det finaste jag har och alla älskar honom :) Är stol över att han är min:)

Lev och må väl

Mvh

Patricia och Hugo<3

En foto/djur/vardagsblogg, om vad jag ser från mina ögon och vad jag tycker är vackert www.ipatricia.blogg.se

Annons:
[Empisen]
5/24/12, 3:06 PM
#91

#90 Otroligt vacker! Så fint att han inte har det typiska flatte ansiktet tycker jag.

Hugosen
5/24/12, 3:47 PM
#92

#91 Tack tycker jag också att han är:). Jag håller med. Tycker flatar har för smalt ansikte och nosparti. Men Hugo han har stort ansikte. Stort och mysigt. Hade velat ställa ut honom och se vad dommarna tyckerom honom, om han är så perfekt som jag tycker att han är. *fniss*

Lev och må väl

Mvh

Patricia och Hugo<3

En foto/djur/vardagsblogg, om vad jag ser från mina ögon och vad jag tycker är vackert www.ipatricia.blogg.se

[MelissaTN]
8/29/12, 9:13 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#93

Det här är Buster! Blandning mellan rottweiler/schäfer och 10% dobermann. Han är 11 veckor och väldigt lättlärd!

Maja2
8/29/12, 9:20 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#94

Finare bild på min ståtliga Sally

Oliviahack
8/30/12, 9:29 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#95

#93 Min hund har samma raser i sig, väldigt lite Dobermann..

Kajsa 7år som är Schäfer, Rottweiler och Dobermann. Pappan var renrasig Schäfer.

tantvarg
8/31/12, 3:51 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#96

Bessie, på bilden ca 18 månader, blandning mellan Rottis och Schäfer/Boxer.

Lättlärd, lyhörd, lydig, 1 manshund, älskar att bada, springa i skogen, ha dragkamp, jobba i största allmänhet. Brottas och boxas gärna i lek med andra hundar. Går ihop med alla djur, fast kossor är lite läskiga. Reserverad mot män, barn och Amstaff. Morrar på fyllskallar som ska fram och klappa. Lagom vaktig, skäller ytterst sällan, "moffar" mest för att signalera. Klarar passivitetsträning bra. En helt underbar hund helt enkelt

tantvarg
8/31/12, 3:54 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#97

Bessie nu 3½ år, 59 cm och 44 kg (något överviktig…efter valpkull :-S)

Annons:
htt
8/31/12, 8:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#98

Loke, blandning mellan Finsk Lapphund/Border Collie/Kelpie.

Annso_
8/31/12, 8:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#99

Min kille är en blandning mellan papillon och sheltie ( misstänker tax men är dock svårt att veta eftersom blandraser kan bli lite hur som helst :)

Han är helt UNDERBAR!! mot alla barn, djur och människor, fylld av energi samtidigt som han kan ta det cool lugnt i flera timmar. Mycket mycket lätt lärd. Går lös på promenader utan att vi ens tränat på det.

Och så till hans negativa sida, han är lite feg utav sig ute =/ Typ om jag råkar skrapa till med foten eller om det låter bakom en buske så lägger han svansen slätt intill sig, drar ner rumpan i backen och kutar framåt ..
Men jag kommer aldrig hitta en kille som är så underbart fin på alla sätt o vis !

Annso_
8/31/12, 8:33 PM
#100

38 # men vart jösses är det jag sett din hund ?? Kan det vara på minx design på fb ?? ( annars är jag bara med på omplacerings sidor så bör ju vara där ;P hehe ) En sådan snygging sitter allt kvar i huvudet :)

[MelissaTN]
9/6/12, 8:41 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#101

#93

bättre bild på Buster, kan aldrig välja vilken bild jag ska ta så sätter alltid ihop flera bilder! :)

Susanna_w
9/6/12, 12:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#102

Keso min 3,5 åriga hane som är Am. Bulldog/AST. En omplacering som inte alls har haft det lätt i livet (vilket går att hitta i del trådar). Tack vare hans bakgrund r han rädd för en hel del, mkt har försvunnit men han har en hel del kvar. Han är strykrädd och var oupfostrad men det börjar vi också få bukt på. Annars är han ett energiknippe utav dess like  men också världens myshund och en riktigt clown, dock utan ansiktsmålning och pipnäsa. Han pratar väldigt mkt och visar vad han vill vilket kan vara ganska irriterande men också väldigt uppskattat :P Han är lättstressad när vi inte är hemma och blir lätt avundsjuk :P 

Men han är min ögonsten och kan inte tänka mig en vardag där han inte är med.

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

[Bullen300]
9/6/12, 5:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#103

Lilla Bea-bus som kallas för Busan är en korsning mellan Tibetansk spaniel och Pekingese även så kallas TibbeneseGlad

Hon är underbar hund som älskar allt och alla. Hoppar gjärna upp i soffan och sängen. Lätt lärd och roligGlad Funkar bra med alla hundar!Glad

PiganX
9/6/12, 6:49 PM
#104

En till bild på min lilla ängel Leo. Glad

(50% labrador, 25% schäfer, 25% labrador)

Annons:
Maja2
9/6/12, 9:13 PM
#105

#104 Hur blir de procenten?

PiganX
9/6/12, 9:22 PM
#106

#105 Oj, såg nu att jag skrivit fel, haha! Glad Självklart ska det stå:

50% labrador, 25% schäfer, 25% rottweiler.

Maja2
9/6/12, 9:23 PM
#107

#106  Fniss

[Bolten]
9/9/12, 7:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#108

Min dalmatiner blandis :)

IngaTrnqvist
9/9/12, 9:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#109

Min lilla Brownie, blandning mellan papillon och schipperke :)

Celegro
9/9/12, 9:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#110

Vi har tre blandraser. Ska presentera dom här, o även min hund som bor kvar hos mamma.

Fia; 10år, 50%jämthund- Larbrador - Golden- Border Collie.

Underbart mild o lydig tant, jagar ganska bra men bäst på spåra skadat vilt.

Tira; 5år, LhasaApso/Shitzu.

Super vänlig lite prinsessa, skäller ldrig, lydig o älskar barn.

(på Samma bild som Fia)

Celegro
9/9/12, 9:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#111

Fortsättning följer:

Dixie, 6år, dotter till Fia men med 75% jämthund.

Sprallig o glad.

Annons:
Celegro
9/9/12, 9:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#112

mer fortsättning

Tilda: 6år, Schäfer/Golden.

Lydig, lättlärd o älskr o vara med.

(bor kvar hos mamma)

Bruden-Mbuti
9/11/12, 1:25 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#113

ztecie samojed,siberian husky,långhårig collie

Bruden-Mbuti
9/11/12, 1:30 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#114

en bättre bild

Memzo
9/11/12, 1:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#115

En bild på den finaste i mitt liv <3

Enzo, är nu 1 år och ca 2 månader. På bilden är han dock ca 6 månader men har inga nya bilder på datorn, ännu ;)

Troligen pitbull/staffe, men who knows and who cares, orkar inte hamna i fler debatter ang raser så som sagt, who cares.

Mamma<3 bäbis anyway!

[Deniise]
9/19/12, 6:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#116

Slänger väl in en bild jag med då! ;)
Min fina Wanja, Dogo argentino / Amstaff, 2 år.
Hur lugn & snäll som helst & väldigt lättlärd! :)

[Zorita]
9/19/12, 6:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#117

Här är en hel flock blandisar!

Från vänster:

Sigrid, nån labradorblandning, har varit hos oss i över två år efter ett år på hundgård och ett hos en familj där hon blev slagen.

Tindra, lilla fostervalpen som vi tog hem från en närliggande flodbädd. Hon var 6 veckor då och täckt av fästingar, men hon har hämtat sig väldigt bra. Nåt schäfer i henne kanske? På bilden är hon ungefär 10 veckor och detta var hennes första promenad då hon blivit färdigvaccinerad!

Seth, storbus och fd gatuhund som bott hos oss 1,5 år nu, är omkring 3. Han har väl nåt collie i sig och kanske belgisk herdehund av något slag.

De kommer allihop från Spanien där jag bor.

PiganX
9/19/12, 7:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#118

Här kommer Leo igen. Glad

(50% labrador, 25% schäfer, 25%rottweiler)

Annons:
Arrowhead
9/19/12, 7:32 PM
#119

#117 Åhh jag tycker att Seth är så himla fin! Sett honom i andra trådar med och måste alltid stanna upp och kolla en liten stund extra ^^

[Zorita]
9/19/12, 9:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#120

#119 Seth hälsar tack =)

Jag glömde ju skriva om deras personligheter så här kommer en bild där man ser dem tydligt.

Seth aka. Sethimonstret aka. the Monster aka. el Lobo (vargen) är trött men alltid redo för mer promenerande. Han kan gå från 100% till 0 när han väl kommer hem. Han har nog fått lite vallande i blodet. En dag blev vi instängda på en uttorkad flodbädd av en flock får (ja de herdar så här i Spanien) och Seth gick liksom in i arbetsläge, kändes det som i kopplet i alla fall. Han skällde inte som han gör mot hästar (de bor också grannar med oss) utan bara ställde sig för att titta på dem. Annars vallar han bara flickvännen Sigrid. Han ser väldigt bra och ställer sig gärna på klippavsatser osv och tittar på landskapet, till mattes förtret.

Sigrid aka. Dog Face aka. Silly Dog tycker kotte är det roligaste som finns, eller boll, eller pinne. Hon är en retriever på alla sätt och skulle aldrig våga herda ens en kanin (hon har testat, sprang och gömde sig!) När Seth såg fåren gömde Sigrid sig bakom mitt ben. Hon är lite speciell eftersom hon ibland får kortslutning och glömmer allt annat än det hon gör (som att hon ibland står och skäller på himlen eller simmar ut i medelhavet mot fullmånen).

Min sambo är engelsman, därav de engelska smeknamnen. Glad

Susanna_w
9/20/12, 11:38 AM
#121

Seth var ju så himla vacker!!

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

SSB
9/20/12, 2:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#122

Hundarna i bilden är mina två sötnosar!Flört

Den bruna heter Buster och är 2år gammal. Han är en blandning av Briard 50% och Boder Collie 50%. Han har ett fantastiskt psyke och vill alltid vara tillags. Älskar alla hundar o människor. Han är otroligt lugn o säker i sig själv. Väldigt lättlärd. Han håller sig alltid i närheten av familjen. Är en hund som älskar att bli kramad o gosad. Buster har aldrig ätit torrfoder/blötfoder, han äter istället BARF/PMR föda. Buster är otroligt duktig på att "spara energi" och passivitet har aldrig vart svårt för honom, men om det är träning/tävling/aktivering öser han på med energi!Glad

Den svarta hunden heter Nils och är 1år gammal (omplaceringshund). Han har 50%Briard och 50% Border collie i sig (ej syskon med Buster). Nils är väldigt vaksam och kvicktänkt, han älskar att träna lydnad (otroligt lättlärd). Nils älskar både fysisk och mental stimulans. Är väldigt snäll o försiktig med barn och katter. Gillar inte helt tillfullo hundar som visar aggressiva beteenden mot honom, han vill gärna försvara sig då.

När Nils kom till oss var han väldigt osäker och skällde på allt och han ville inte äta sin mat. Byte direkt till BARF/PMR föda och har aldrig vägrat att äta igen! hans osäkerhet och skällande har blivit mkt bättre. Buster har hjälpt Nils en stor del eftersom han är otroligt lugn och stabil vovve. Glad

Elinwigelius
9/23/12, 2:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#123

Molly är 2,5 år gammal, otroligt social och kärleksfull men också väldigt lättlärd! Hon är en chihuahua, papillon, shitzu och lhasa apso.

iamanoreo
10/16/12, 11:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#124

Min lilla Käthe, han är en blandning mellan Kleine münsterländer/Flatcoated retriver/Gordonsetter och Schäfer/Labrador/Rottweiler.

Han är 12 veckor gammal och är väldigt lugn, en aning lat tillochmed. Envis, social när han har lust, undergiven, pinngalen, lättlärd och väldigt gosig. Han är mycket lojal med och älskar att springa omkring med sin/vår flock.

(Min mor äger en rottweiler och hans ena bror, sen vaktar vi ena systern och en till blandras och så vi står väldigt nära mamman och morföräldrarna så de träffas ofta och springer runt i rasthagen)

Njidon
10/18/12, 1:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#125

Detta är min 12veckors valp Nova. Hon är en väldigt social, pigg, sprallig och mycket lättlärd valp.

Hon är blandning mellan Flatcoated Retriver, Münsterländer, Gordon Setter, Labrador, Schäfer och Rottweiler.

Annons:
CHARMEN
10/18/12, 7:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#126

Här är familjens älskade blandras Bamse som är Border collie, Bearded collie och Chäfer.

Han är en mycket glad och busig hund även på senare dar. Han älskar att vara ute och kasta boll och springa lös på öppna fällt och jaga harar och vilt. men han tycker mins lika mycket om att ligga inne under bordet och sova.

Hälsningar Lovisa & Chester❤

[TrollKvinnan_66]
10/18/12, 9:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#127

Hej, vi har precis blivit med valp…Thorkel, som nu är 12v och en "taxchi" (mamma-dvärgtax/pappa chihuahua) En liten charmknutte som har taxhumör och "skakar" som en chihuahua, envis, busig och lite jobbig också ibland =) men otroligt duktig, har varit hos oss i 2 veckor, redan i stort rumsren, lyssnar på sitt namn, kom, stanna, loss och nej!

Men envis och busig, så kan man testa i alla fall, fast man lyssnar och vet…bara för att kolla om det går ändå!

Thorkel är en ren familje/sällskaps hund och vi kommer inte träna nått annat än sånt vi behöver att han kan i vardagen för att fungera kring oss, han har redan fått hundkompisar på gården, som han kan busa med och vi är så glad att han är här…<3

Ps. flera bilder i mitt album här

iamanoreo
10/19/12, 12:10 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#128

#125 men åh det är ju Käthes syster! :D lilla gull-gull ^^

amikaamika
10/19/12, 2:25 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#129

#108 Bolten

Din blandis va väldigt lik min blandis. Jag tror inte de e syskon dock, men jag skulle gärna vilja hitta några av dem. hon e född i feb 2010

Dalmatiner, rottweiler/schäfer.

amikaamika
10/19/12, 2:26 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#130

en till…. på mattes bäbis

[Bolten]
10/19/12, 5:47 PM
#131

#129 oj gud! läskigt likt, samma ålder också, skummt :o

silverorm
10/20/12, 6:41 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#132

Nytillskottet i familjen: Laban 1 år, dogo argentino o amstaff/pittbull? En glad kille som jag fick genom en omplaceringsförening.

Annons:
camilla85
10/23/12, 8:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#133

Här är Alva som är en blandning mellan pudel och jack russel. Hon är 8 månader och har snart bott hos oss i en månad. En väldigt lugn och trevlig tjej som passar inte perfekt i vår familj =).

JennyR
10/24/12, 9:25 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#134

Här är Betty som är en blandning mellan chihuahua, jack russel, shih tzu och tibetansk spaniel (25% vardera). Hon är snart 9 månader Glad

Hon älskar att busa och vara ute, hon har massor av positiv energi Skrattande Hon är väldigt mån om att vara till lags så hon är lättlärd och duktig på att lyssna. Hon är med ute i stallet varje dag och är inte ett dugg rädd för hästarna, däremot så är andra hundar ngt av det läskigaste som finns så det måste vi träna på. Katter däremot är helt ok, hon är superbundis med våra två kissar :)

Cloaffe
10/24/12, 10:10 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#135

Detta är Luca, han är 6 år gammal och är en blanding med Border Collie/ röd setter,

Han har lyckats få de 2 lugna sidorna av de raserna….utom när snön faller för då blir han så häääääär glad :)

Cloaffe
10/24/12, 10:17 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#136

Detta är Pacino, han är också 6 år och en blanding av Jack Russel/Springer Spaniel.

Pacino är en sprallig kille i cocker spaniel storlek :) Han är helt underbar inomhus men har en förmåga att lämna hjärnan i farstun när vi ska ut….. jo, vi kan ha han lös på gården men ska vi ut å gå ska han ha koppel på sig för då märks det att han är jakthund och ska bara driva hela tiden…..

Asuna
10/27/12, 8:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#137

Det här är Sara :) Pappan är jakt labrador och mamman labrador/ schäfer/ collie hon ser ut som en labbe men är betydligt skarpare i psyket påminner mer om en schäfer än en labbe men med väldigt mycket jakt i sig. nu är hon gammal nästan tolv år och min bästa vän jag köpte henne när jag var 15 år och bonden på vårat lantställe sa att jag kunde få henne för 1000 kr det var ett väldigt impuls köp men jag har aldrig ångrat det, :)

Asuna
10/27/12, 8:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#138

Så har jag Tony som kommer från Irland genom hundar utan hem han är nu tio månader och kom till sverige när han var 5 månader jag vet inte riktigt vad som är i honom utom border collie men det är BC som lyser igenom mest i personligheten han vallar mina katter eller rättare sagt försöker valla mina katter det går inte så jätte bra ;) han flög ut från transport buren på arlanda så lycklig och full av energi. vet inte riktigt vad han har varit med om innan han är lite rädd för främmande män och när han kom så var han livrädd för källaren och grillen men det lyckades jag snabbt träna bort (med ganska mycket hjälp av mina två äldre hundar) Skrattande

Här är ett kort min kompis lyckades ta på honom, vilket inte var det lättaste eftersom han inte kan sitta still mer än några sekunder i taget ;)

Frida B
10/27/12, 11:34 PM
#139

#138 vad fin :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
annaåre
10/29/12, 8:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#140

Det här är Charlie. En tik som är 4 månader gammal (på bilden) och är en blandning mellan Schapendoes/Bearded Collie och Sheltie.

[dynamitella]
10/29/12, 8:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#141

Båda mina töser har gått bort. Men då det är intressant med hur olika raserna trängde igenom så är det kanske skoj ändå :)

Ronja. 50/50 Siberian husky och Rottweiler. Envis som en åsna och självständig som en katt. Typisk husky i sättet på alla vis. Omöjligt att ha med att göra egentligen, men ack så charmig. En av de smartare hundar jag stött på genom tiderna, synd att hon var så envis ;)

[dynamitella]
10/29/12, 9:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#142

Skrållan. 50/50 Siberian husky och Pointer. Underbar familjehund. Otroligt undergiven och älskande. Något låg intelligensnivå, men klart den snällaste hunden jag någonsin träffat. Varken husky eller pointers egenskaper egentligen, då tösen var soffpotatis på så många nivåer :)

[nettaahs]
10/30/12, 8:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#143

Min snart 3 åriga Schäferblandis :)
Har ingen aning om raser faktiskt..

lillalycka
10/31/12, 12:10 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#144

Nalle som valp!
Blandning mellan tibetansk spaniel, griffon och lhasa apso :)

lillalycka
10/31/12, 12:13 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#145

Nalle när han är äldre!
Blandning mellan tibetansk spaniel, griffon och lhasa apso :)

alwaysBFF
11/1/12, 5:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#146

Här e Nalle :) Han uppfödd här hemma och e den bästa hunden jag ngnsin haft, han finns alltid där och märker när jag inte mår bra, allt har inte varit superlätt med nalle då han e "osäker" på nya människor och vill gärna hälsa själv, min kompis trängde in honom i ett hörn och stirrade honom i ögonen och va samtidigt själv osäker, och då vart Nalle ännu mera osäker och gick till anfall, för att få bort henne, han högg inte utan han kom åt med klon på hennes läpp satt hon började blöda, och mamma jobbar som dagmamma hemma, så hon som nalle rivit gick och sa till alla att han huggit henne och massa satt mamma inte visste vad hon skulle göra,men nu e nalle bättre óch mår bra :) han e schäfer och Golden retdriver. :) om ni vill se hans föräldrar kan jag lägga upp dom oxå :)

Annons:
GinaCosmo
11/2/12, 4:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#147

Min pojke Leo.

Briard / Rottweiler blandning på 4 år <3

// I like beeing a mess, that´s who I am.

Lemonneater
11/5/12, 11:05 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#148

Min fina Freja :). Blandning mellan Papillon och Shi tzu :).

Hon är så härlig i personligheten och temperamentet så jag har hemma en herre just nu att para henne med för jag vill ha en valp av henne :).

Goare hund får man leta efter!

PaaatyPalm
1/5/13, 2:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#149

Min vackra vovve Mico blandning mellan working kelpie & tollare! 
Blir 7 iår men lika pigg för det :)

20 årig djurgalen moder* 

 Www.windsoropalm.weebly.com

Njidon
1/5/13, 3:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#150

Lägger upp en ny bild på Nova som har växt en del sen jag la upp första bilden(#125).
4månader på bilden.

Udden
1/5/13, 8:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#151

Detta är min dotters valp. Hennes mamma är renrasig Yorkshireterrier o pappa är Papillon/Powder Puff. Amazita är mycket terrier i tempramentet men helt underbar :)

Alvidusen
1/5/13, 9:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#152

Till vänster är Bonni ca 2 år , från hundar utan hem Irland. Bullterrier blandning.

Höger , Ozzy bullterrier/jackrussel 7 år

GinaCosmo
1/5/13, 11:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#153

Här ligger Leo igen (Briard/Rottis), med sin kompis katten Nirvana <3

// I like beeing a mess, that´s who I am.

Annons:
kanduvissla
1/6/13, 10:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#154

Sally är dalmatin/rottweiler (och eventuellt något mer), född februari 2010. Sally var den enda i kullen som inte blev prickig men hon har ett vit bröst. Sally är extremt kelig och pigg, hon tycker om alla hundar och leka är de bästa som finns. Otroligt barnslig för att vara 3år i februari.

r8madamen
1/9/13, 2:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#155

Lhasa apso/malteser/tibetansk spaniel/pomeranian och sin renrasiga bedårande lilla svarta mops-pappa. De var 4 i kullen men en dog strax efter födseln. Elvin är den enda svart/vita och högställda i kullen, de andra är mycket mindre med korta ben och den klassiska bruna mops-teckningen. De ser ut som minimastiffer. Elvin ser alldeles egen ut. Mest som en Bostonterrier eller en miniboxer. Fast kralligare med tjockare päls och knorr-svans. Elvin är tystlåten och mycket lugn och trygg och lätt att ha att göra med. Han utveckas mycket fort. Började byta sina valptänder , få vuxenpäls och lyfta på benet vid 3 månaders ålder och jag har hela tiden fått kommentarer om att han är mogen för sin ålder och att han har bra motorik. Idag blir folk mycket förvånade när jag berättar hur tog han är. De flesta tror han är ett par, tre år. Han är också mycket självständig, har aldrig som många Valpar suttit som klistrad mot mitt ben vid promenader och hemma ligger han lugnt på sin plats, även när jag har gäster, försöker inte stjäla uppmärksamheten. Jag valde Elvin när han var bara en vecka gammal och åkte till Stockholm en gång i veckan och hälsade på honom och kunde få jämföra de tre bröderna. Elvin var med i leken. Men blev trött fortare och kröp upp i mitt knä för att sova medan brorsorna fortsatte härja. Elvin är väldigt social både med människor och andra hundar och leker gärna med stora uthålliga hundar. Jag har tyckt mig se att Engelska Staffar är favoriten att leka med. Han har aldrig bitit sönder något - men kanske beror det på att han alltid fått mycket tuggben och såna prylar. Fler bilder kan ni se på http//www.instagram.com/r8madamen

r8madamen
1/9/13, 3:30 PM
#156

Sry, råkade dubbelposta, inte helt enkelt att hantera den här siten med mobiltelefon :/. Men jag kan ju passa på att komplettera med det som trillade bort i ovanstående inlägg: att Elvin är 5,5 månader och det är förstås hans mamma som är fyrvägskorning med raserna Lhasa apso/malteser/tibetansk spaniel/pomeranian.

Elvin väger idag 9 kg. Mamman och den största av bröderna vägde 6,8 resp 6,5 kg häromdagen :)

[Zlarviig]
1/9/13, 8:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#157

Mixa Pitbull/Staffe blandning.

Första gången jag träffade Mixa var hon ca fyra veckor gammal och låg och sov i gräset med sina syskon utanför deras hus. Hon hette Masken då för när hon föddes så var hon hälften så stor som sina syskon och när hon skulle krypa fram till mamman så ålade hon sig fram som en mask. Uppfödaren sa att hon var hennes favorit och hon hade tänkt behålla henne om hon skulle behålla en valp. Men Mixa blev störtkär i mig. Hon låg i mitt knä hela tiden som jag hälsade på. Hon brydde sig knappt om sina syskon utan låg alltid en bit bort och sov ensam. Uppfödaren tänkte att hon skulle ta en valp som var mer med tiken och syskonen än Masken eftersom hon redan gillade oss så mycket så hon frågade om vi ville köpa henne.

Mixa och hennes två bröder ligger och myser i gräset.

Mixa är den lilla svarta valpen.

Nu är Mixa en underbar 2-snart-3 åring som älskar katter och hundar i alla storlekar. Hon är en riktig latmask inomhus och kommer ofta smygandes upp i knäet när man sitter i fåtöljen eller soffan. Ute har hon otroligt mycket energi och kan springa i flera timmar. Mixa är väldigt undergiven när hon träffar andra hundar och lägger sig alltid på rygg och visar magen. Småbarn är lite läskiga tycker hon och människor som pratar i telefon är otroligt konstiga oc roliga att titta på. Mixa är en vovve som hoppar och tjuter av glädje när jag kommer hem från skolan. Jag har försökt träna bort det men jag tror faktiskt inte att det går.. Hon är helt enkelt för glad för att bara hälsa försiktigt. Ibland kan man hitta Mixa inklämd under sängen med huvudet utanför eller i soffan mellan två av katterna. Mixa kan komma krypandes upp i sängen om hon sovit på golvet och smyga in under täcket och lägga sig tätt-tätt intill mig med ansiktet instoppat under min hals.

 Mixa är det bästa som någonsin har hänt mig och jag är faktiskt otroligt glad att hennes mamma Lady inte visar när hon löper. Tungan ute

manzii
1/11/13, 6:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#158

Vilka fina hundar ni har!!

Jag har också en hund som är blandras (50% border collie, 25% labrador och 25% golden) som heter Maddox och är snart 2 år. Egentligen var det inte meningen att vi skulle köpa hund utan jag gick bara ut på blocket en dag och såg han och hans syskon och föll direkt. Men det är absolut ingenting jagg ångrar.

En stor hund men som är så snäll. Han har verkligen ett hjärta av guld!

Hade inte så bra bilder på denna datorn, men denna bild får duga.

Malva92
1/12/13, 1:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#159

men vilka fina vovvar ni alla har! Här hoppar jag på också och berättar lite om min fina tjej! :)

Det här är Malva, hon är 1 år och ungefär 3 månader. Hon kommer ursprungligen ifrån Irland, och jag adopterade henne från Hundar utan Hem i Stockholm.
Tyvärr har vi ingen aning om vilka raser damen har i sig. Men en vild gissning skulle säga någon slags terrier, eller någa terrier-raser till och med? Och kanske tax…

Hon är iallafall en väldigt underbar hund som älskar allt och alla, hon är glad, lättlärd men kan också vara otroligt envis och inte alls göra som matte/husse vill. Hon har också en förmåga att bli sur när det inte passar henne och detta visar hon väldigt tydligt genom att lägga sig så långt ifrån en och blänga på en. Skrattande
Hon är också otroligt morgontrött! haha

GinaCosmo
1/12/13, 7:55 PM
#160

#122 Vad kul att se fler hundar med Briard inblandat.

Underbara hundar! <3

// I like beeing a mess, that´s who I am.

Annons:
[RMSLiners]
1/12/13, 8:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#161

Räknas väll inte som blandras direkt men inte renras heller, men här är våran aktiva dragnörds tös.

lizaohman
1/14/13, 6:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#162

MAX, 50% rottweiler, 25% schäfer, 25% chesapeak bay retriever. Mycket lekfull, osannolikt snäll och älskar allt och alla - men tuff, lättlärd när han vill Oskyldig En kul hund som vi är mycket glada över. Han är duktig att spåra och vi tränar honom också som skyddshund.

Tregly
1/27/13, 11:41 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#163

Jag är ny här inne så kan väll passa på att presentera vår Lovis, en blandrastik på ca 16 veckor. Blandning mellan shih tzu/coton de tulear. Underbart temperament har hon! Väldigt pigg, aktiv och lättlärd. Väldigt kelsjuk också ") Underbar familjehund :)

Never judge someone. You don't know their history.

Seriously, you don't!

Frida B
1/27/13, 9:44 PM
#164

#163 nej vilken sötnos!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[fantasilös]
1/28/13, 10:36 PM
#165

#132 Vilken "omplaceringsförening" kommer han ifrån? Glad

Kalli
1/28/13, 10:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#166

Tydligen har jag missat att sätta in bilder på mina hundar så här först Blue. Hon är av okänd ursprung men gissningsvis någon vallhundsras. Hon är en extremt vänligt, lite lågmäld hund som nästan alltid går lös på grund av sin otroliga följsamhet.

Kalli
1/28/13, 10:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#167

Och så Trams, vad kan vi säga om Trams. Fullt ös medvetslös är väl en passande beskrivning även om han också blivit lugnare med åldern. Blandras Amstaff/Rottweiler och en väldigt arbetsglad och lättlärd hund. På gott och ont. :)

Annons:
7ipparn
2/4/13, 9:50 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#168

Detta är mina två blandisar.

Lilly på 16månader jack russell o Dansk Svensk Gårdshund

Mira på 11veckor Golden Retrever, border collie och Labrador retrever

7ipparn
2/4/13, 9:51 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#169

Mira 11 veckor 50% golden 40% border collie 10% labbe

[Empisen]
2/4/13, 7:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#170

Ny bild på Silas, Amstaff/Dobermann/Rottweiler 1 år & 4 månader.

maya_hammarby
2/11/13, 2:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#171

Det här är Maya, snart 3 år, Amstaff/Dobermann/Rottweiler.

Jättesnäll och smart, lite envis dock. Älskar alla människor och nästan alla hundar. ;-)


Läs om mitt liv i Gästrike-Hammarby på min blogg: http://hammarbymaya.wordpress.com

[Empisen]
2/11/13, 10:29 PM
#172

#171 Kul att våra hundar innehåller samma raser
Lite likheter ser man.. Det du beskrev om henne stämmer rätt bra in på min med

maya_hammarby
2/12/13, 9:57 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#173

#172 Ja, därför hade jag det lite bråttom att skriva så att Maya hamnar precis under din Silas.

Tror din "innehåller" lite mer Amstaff medans Maya har kanske lite mer Dobermann i sig.


Läs om mitt liv i Gästrike-Hammarby på min blogg: http://hammarbymaya.wordpress.com

[Empisen]
2/12/13, 8:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#174

#173 Det kan nog stämma!
Väldigt fin är hon din tjej!

Annons:
shultin
2/12/13, 10:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#175

Här har ni min stora fina kille Bulten. Han är 1½ år och är  50% Australien kelpie, 25% Östsebirisk Laika och 25% jämthund. 

Bulten trivs här ute på landet där han går lös hela dagarna. Ibland går vi till skogen eller springer lös längst stranden. Bulten (och hans två syskon) är resultatet av en tjuvparning mellan min gamla tik och mina svärföräldrars Kelpe. Inte alls planerat, men jag är MYCKET nöjd med resultatet!

Jag har fått en hund som är lätt att lära och vill gärna vara med, men har en otrolig "av och på-knapp" Inne ligger vi och tar det lugnt och ute leker/jobbar vi. 

När Bult var bara 7 månader sprang han för första gången av gården och hade oturen att bli påkörd, han kom undan med ett brutet framben och några blåmärken. Vi körde till operation och allt var väldigt jobbigt.. Många månader med tratt, gips, bandage, sår, tvätt, salva, plastpåsar, återbesök och allt vad det nu är. 

Nu när vi ser tillbaka så tänker jag på det positiva som kom med olyckan… Bulten är världens coolaste kille, vi kan tvätta sår, lägga bandage, tvätta, föna och damsuga pälsen ;) klippa klor, vända och vrida bäst vi vill och han ligger som ett ljus.

Han är en riktigt fin ung hund och jag ser så fram emot många långa år tillsammans! <3

Tregly
2/13/13, 9:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#176

En nytagen bild på Lovis :)

Never judge someone. You don't know their history.

Seriously, you don't!

Saiop
2/14/13, 10:53 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#177

Zita blir 2 år i april korsning plott/gråhund. Extremt duktig vildsvinshund. Bestämd dam men väldigt bekväm av sig, älskar att ligga i hög värme.

Turast
3/16/13, 11:45 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#178

Här är min lilla ful-söta älskling :) han älskar att sova i min säng med valen. Gammgubben blir hela 9 år i april!! Och han är lydigare än någonsin, efter att ha varit aggressiv mot andra hundar hela sitt liv har han nu blivit en hundälskare sen jag fick ta över hans träning :D

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Tregly
3/16/13, 12:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#179

En väldigt nytagen bild på Lovis som nu är 5,5 månader! 😃 Hon börjar bli väldigt lurvig nu :) Hade varit kul att hitta några kullsyskon, men är nog svårt. Född 10 oktober 2012 i skåne

Never judge someone. You don't know their history.

Seriously, you don't!

rasmus_98
3/16/13, 11:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#180

stella: en tik på snart 3 år. hon är en blandnig mellan en jämthund och en hälleforsare.

detta foto med sin första tjur :P

zanten1
3/18/13, 5:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#181

Jag har en Golden/flat-kille på 2,5 år. Han är extremt lugn och harmonisk inomhus men så fort man går utanför dörren blir han som en helt annan hund med mycket motor, han är gärna ute flera timmar i sträck. Han älskar att spåra och är väldigt duktig på det! 

Han är extremt nyfiken och ska vara med precis överallt. Min fina kille❤️

Annons:
felzena
3/18/13, 6:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#182

Har en jämthundsblandning här hemma. Vet inte vems hans pappa är då det var en tjuvparning genom hundgården.

Han är helt underbar. Älskar allt och alla och vill bli kliad hela tiden. Han är väldigt lättlärd och följsam också. 🙂

Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~

[EmmaSofieRoos]
3/20/13, 9:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#183

Min tjej är en korsning mellan Rottweiler och Bearded Collie :) Hon har nog fått lite av båda raserna, vallen av BC och vakten och det lite tröga av Rottisen :P Otroligt trevlig och lugn hund, fast lite busig :P Märks inte att hon är 7 år alla dagar och tyvärr :'( har kronisk artros och spondylos som hon förmodligen har ärvt. :( Men men, inte mycket att göra åt mer än smärtstillande och antiinflammatoriskt och massa kärlek och lagom bus! Älskade vovve <3

Frida B
3/20/13, 10:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#184

Nytillskottet i familjen måste ju såklart få vara med här! Nadja, en 4 årig blandras mellan Schäfer/Finsk Lapphund. Min ängel <3

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

felzena
3/21/13, 10:21 AM
#185

#184 Det ser ut som de skulle kunna vara gråhund eller jämthund i henne!🙂

Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~

[Springerpoo]
3/21/13, 1:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#186

Ollie, en blandning mellan engelsk springer spaniel/pudel (mellan och dvärg), även kallad cockerpoo, spanielpoo eller springerpoo😉 Han är 42 cm hög och han väger ca 15 kg. Han har päls som en pudel (fast han har värre lockar). Han är väldigt kraftigt byggd. Folk brukar fråga om han är en portugisisk vattenhund 😕Vilket kan störa mig för han liknar inte det så mycket om man väll tänker till.

Ollie är 3 år (född 09-07-06) och han flyttade till oss när han var 8 veckor. Man märker lätt att det det finns pudel och spaniel i honom då han är en väldigt glad och lekfull hund.  Han är även väldigt lättlärd och vänlig. Han har dock lite problem med andra hundar som han inte har känt sen han var valp, men det börjar gå över. Sen är han ganska osocial och han gillar INTE barn. Han gör lätt utfall mot de om de kommer för nära och rör honom. Men när man känner honom är han en underbar hund 😃 (Ollie på bilden)

Nikko, är en blandning mellan shih tzu/lhasa apso. Han är färgen sand(?). Han är ca 25 cm hög och väger ca 5 kg. Han är just nu en unghund och han går igenom lite jobbiga saker som t.ex päls byte. Han har även problem med att han inte har tappat sina mjölktänder men han ska operera bort de snart 🙂

Nikko är 9 månader (född 12-06-16) och han kom till oss när han var 10 veckor. Han är en liten blondin 😉Charmig men lite osmart. Han älskar verkligen allt och alla. Han är nyfiken på allt men han är lite skraj också. Börjar Ollie skälla springer han direkt till den närmsta personen och gömmer sig bakom en och skäller lite där istället (märks att han är larmhund). Är lite lite trög när man ropar på honom då det tar en stund innan det kommer fram. Han har nog de konstigaste sov stilarna i världen. Han kan ligga med halva kroppen åt en sida och den andra åt den andra sidan 😛Han älskar även grönsaker och frukt. Han gillar speciellt morötter och körsbärstomater.

[Springerpoo]
3/21/13, 1:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#187

Och en liten bild på Nikko 😃

Frida B
3/21/13, 4:58 PM
#188

#185 det vet vi säkert att det inte är :) hon har ingen som helst jaktlust över huvud taget, dom försökte göra henne till ställande jakthund i ett år, men gav upp då hon inte hade något som helst intresse för jakten.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
felzena
3/21/13, 5:37 PM
#189

#188 Okej! :) Det kan ju vara skönt om man ska ha henne som sällskapshund

Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~

Miidaz
3/21/13, 10:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#190

Kiiro, 4 månader blandning mellan amstaff och siberian husky. :) Hur go som helst! Har dock otrolig energi redan nu men det är ju husky så inte så konstigt. :) Kanske innte den smartaste hunden och han är verkligen en riktig dramaqueen haha! :) 
Visar redan nu stort intresse för drag samt så älskar han att hoppa över stockar så testade bygga upp ett ca 1dm högt hinder häromdagen, det tyckte han var otroligt roligt så kommer nog prova på Agility framöver. :) Han är en riktig soffpotatis så fort man kommer inomhus och hans bästa vän är en 6 månader gammal honkatt. 
Kiiro är otroligt snäll mot andra hundar, men blir lätt dominant om hunden han möter i fråga är liten eller inte säger till honom. 
Han är lite egen och han nog världens knasigaste sovställningar haha..

smocken
3/24/13, 4:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#191

Amy, 20 veckor gammal. 

25% Collie 25% Gråhund 50% Slovensky kopov.

En helt underbar hund. Lättlärd och älskar att busa och springa i skogen. Grisöron är det bästa hon vet! :)

smocken
3/24/13, 7:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#192

Här är en bild när hon leker med en kotte i skogen :)

[madelaine]
3/25/13, 2:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#193

Här är Harry!
Harry är en ca 3 år gammal kille som kom till oss i december förra året, vet inte vad han har för raser i sig.

Emzan
7/18/13, 1:17 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#194

Min Zetoz

Labrador, Border Collie och Dalmantin.

Zetoz är världens snällaste och gulligaste hund. Han älskar alla människor och har aldrig i sitt liv morrat åt någon människa, inte ens små busiga bäbisar som gärna klättrar på honom när han sover. Han bara reser sig upp och skakar på sig lite och slickar dom i ansiktet.

Han går ihop med andra djur men kan jaga smådjur ibland. Han har aldrig varit i slagsmål med en annan hund utan han älskar alla hundar. Han är ranglåg.

Zetoz är väldigt smart och lättlärd, men har lite egen vilja. Han gillar att vara till lags och vill på alla sätt göra människan glad. Han gillar att röra på sig och följer gärna med på joggingturer. Hatar att sitta hemma och inte göra något. 

Är en riktig myspelle som alltid ska ligga i knäet som att han är en liten chihuahua. 

Han älskar att bada, kan bada mitt i vintern i sjön om man inte stoppar honom. Antar at det kommer lite från labradoren i honom.

Han har även provat att valla får, och det försökte han med även om han jagade dom lite också. Han leker med andra hundar på vallhundars vis, dvs jagar varandra. 

Kroppsligt så är han bred över ryggen som en labrador, har en djup bröstkorg med stora lungor, smala ben som en dalmatin, smal men kraftig muskulös svans, litet huvud och väldigt tunn päls. Ingen dubbelpäls. Han är helsvart förutom en liten vit rand på bröstkorgen.

www.ezmiez.se - Tazz Hoppkaniner

Emzan
7/18/13, 1:18 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#195

en till bild :)

www.ezmiez.se - Tazz Hoppkaniner

Annons:
Emzan
7/18/13, 1:26 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#196

ännu en bild på Zetoz :)

www.ezmiez.se - Tazz Hoppkaniner

Cahira
7/18/13, 4:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#197

Digger, säljarna sa att han var ren border collie men eftersom han får vippöron då han ligger ned, är mer fyrkantig än låg och har en väldigt lång nos och noll motor så har jag kommit fram till att det bara måste finnas vanlig collie i honom då han är väldigt lik en collie med BC färger så säger BC/collie då jag inte litar på försäljarna. 

Han vill inte jobba eller leka, han vill BARA kela, jämt jämt jämt jämt!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
7/18/13, 4:45 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#198

Apache är en riktigt intressant blandning. Han är border collie/corgi. Hans mamma var border collie och hans pappa var corgi (de sa pembroke men han ser mer ut som en cardigan) 

Han är lika följsam och läraktig som en border collie, väldigt mjuk insida. Men han har corgins smärtgräns, han skulle lätt kunna bli omullsprungen av en av korna och bara ruska av sig det. Jag kallar honom Badgerfox, grävlingräv. Han är hård som en grävling och kan vara envis som en grävling med, men är slug, vig och snabb som en räv.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

blabblisen
1/5/14, 7:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#199

Argos är 37,5 % belgare-tervueren, 25% storpudel, 25% korthårig collie och 12,5% långhårg collie. (tror det blev rätt hahah :-) ) Han är  sju och en halv månader. Han är större än någon av de raser han är jag sett, han är ca 65-67 i mankhöjd men tror inte han kommer att växa mer på höjden.

Han är nog den gladaste hunden jag träffat. Man hör alltid vart han är för hans svans slår alltid i omgivningen när den viftar( vilket den gör hela tiden). Han är inte intresserad av nya människor men de han känner älskar han verkligen. Han håller alltid koll på vart man är och kollar efter en varannan sekund om han är lös och springer. Hans energi tar aldrig slut och han kan springa runt i en evighet, han är väldigt snabb och ingen hund han sprungit med har kunnat hinna med haha. Han har aldrig ens nafsat irriterat efter någon utan undviker konflikter så gott det går. När någon hund som är mycket mindre än honom blir jobbig springer han därifrån, så jag ser alltid till att vara där och säga ifrån när inte han gör det. Men det är jag som ska skydda honom och inte tvärtom. :-)

Av raserna han har i sig så märks belgaren av mest. De andra belgarna vi träffat har han lekt med så otroligt bra och varit väldigt lika mentalt och personlighetsmässigt. 

Han gör ofta roliga saker och ljud som får alla att brista i skratt, han är lite av en clown faktiskt ^^

Han är en riktigt glädespridare den här :-) Sen älskar han att bära på pinnar och grenar. Ibland försöker han lyfta stockar (y)

blabblisen
1/5/14, 7:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#200

En till bild :-)

minbebis
1/8/14, 6:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#201

Lägger alltid upp samma bilder, man blir lite trött på det så lägger upp en bild på Lexie när hon är som lyckligast - blöt ;) Det här är Lexie som sagt, hon är en blandning mellan border collie och jaktgolden och är 16 månader just nu. Hon är följsam, signalkänslig och samarbetsvillig. Som valp och fortfarande vill hon följa med mig överallt, men nu följer hon inte alltid med på toan längre men när jag ska duscha kan jag ibland höra henne trycka nosen mot dörren och sniffa högt och så lägger hon sig mot dörren. När jag ska gå ut så ställer hon sig vid dörren och säger man inte till henne att stanna så sticker hon ut i porten för hon vill med, men hon går bra att ha inne och sover ensam hemma. Däremot gillar hon inte när jag stänger dörrar. Går jätte bra att sova i vardagsrummet medans jag är i mitt rum, men stänger jag dörren så börjar hon krafsa och ska in ;) Mot personer hon känner är hon helt överlycklig när hon ser dom, gnäller och har sig men hon gillar oftast inte främlingar, eller mer konfrontationer. Hon blir också väldigt lätt stressad, kastning av något är förbjudet med henne för hon kommer lätt upp i varv. Hon äääälskar att bada, kan bada hur länge som helst, simma efter pinnar och kasta sig över bryggor. Springa runt på ängar och skogar är ruskigt kul tycker hon med, men det roligaste av allt är nog att bada. Hon älskar andra hundar, speciellt Valpar tycker hon är jätte roliga att leka med. När grannens två bc Valpar var små så klängde dom på henne och höll på och hon njöt för fullt:) Om vi ska ut på kvällen och mamma tar på henne halsband eller sele så kommer hon alltid gåendes till mig för att hämta mig. går jag lös med henne och hon ser någon vi båda känner men jag inte ser så ignorerar hon personen. Har hört att jag och Lexie "bara har ögonen för varandra" :P

FjantYoda
1/9/14, 6:22 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#202

Yoda
Papillon/Chinese Crested/Toy Pudel 
Blir idag 1 år och 4 månader! 

Välsolad till vänster och vinterblek till höger!

https://www.instagram.com/aros_yoda/

Annons:
FjantYoda
1/9/14, 6:24 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#203

Bombar med en helkroppsbild oxå!

I vardagen är han en stor kombination av envishet och smarthet, alltid lika kul då han använder både och till att försöka få som han vill, då han är uppmärksam på mig så kan jag till stor del styra han med enbart handrörelser, å nästa gång så slår han dövörat till så har fått lära mig att roliga aktiviteter med mycket beröm och korta stunder passar han allra bäst, inget större fan av att sitta och traggla samma sak! 

Hemma så har han en ordentlig av och påknapp, kan lugnt gå från totalt bus till att mysa i soffan under täcket på nån sekund, hans problem är istället då det kommer nya då är han väldigt skällig och feg men samtidigt lite nyfiken och bland andra hundar så blir han lätt uppstressad vilket vi försöker jobba bort.

https://www.instagram.com/aros_yoda/

Dorisvovven
1/9/14, 1:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#204

Anledningen till att mitt hjärta slår är Doris. Hon är minst 50% border collie. Sen har hon en hoper andra raser (11 stycken) i sig också, varav jag bara känner till golden retriever, dalmatiner och berner sennen. Mamman var 50% golden och 50% border collie.

Detta är en riktigt livlig och levnadsglad hund som inte vill något hellre än att sprida glädje. Hon älskar att mysa, men tycker också om att leka (väldigt gärna utan leksaker) hårt och högljutt med mig (får en hel del rispor och småsår när vi leker). Hon ska alltid vara i centrum och anser att hon är det viktigaste som existerar på denna planet.

Hon älskar vintern, våren, sommaren och hösten och vill helst vara ute och busa hela dagarna. På vintern lägger hon sig alltid i snödrivorna om det så är -20 grader och tuggar på pinnar. Värmen kan hon däremot uppleva som lite jobbig ibland. På sommaren söker hon sig därför gärna till skuggan. Jag brukar även ta med henne och åka till en sjö så att hon får bada och svalka sig. Hon tycker det är roligast att simma tillsammans med mig.

Jag har funderingar på att para henne nu till våren/sommaren. Jag hade tänkt mig att para henne med en stabyhoun, då jag är tvärsäker på att det kommer att bli underbart resultat. Doris jagar gärna fåglar, liksom stabyhoun men är trots det kategoriserad som sällskapshund. Googla gärna på stabyhoun så kommer ni dessutom att se de utseendemässiga likheterna ;)

Artemias
1/10/14, 8:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#205

Min hund är av den ovanliga blandningen: serbisk gatuhund :P så det är bara att gissa på vad för raser han har :) (många säger schäfer-dobermann, men han är alldeles för kort för det). Själv tror jag att hans förfäder alltid har varit blandisar :)… Bilden är tagen i somras och det var första gången han någonsin badade i en sjö :) (i Serbien där vi bodde fanns det endast floder, så han var ganska rädd för vågorna men såhär såg det ut efter fem minuter ;):

Anna-Karin Gustafsson
2/6/14, 7:58 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#206

Hej, detta är Azalea som vi haft i 1 månad snart, hon är nu 13 veckor…. en blandning av Dvärgpincher/Lhasa Apso. Hon är livlig och vill leka mycket, vill helst äta sin mat när hon får kommandon och uppdrag… så hon tackar, sitter, ligger och rullar runt mm. gärna för att få mat som belöning. Hon är orädd och älskar andra hundar, vill leka med alla.

Kissa gör hon direkt när vi kommer ut, men det andra helst i gömd i värmen inomhus på samma plats när vi kommit hem igen…??

Någon annan som har denna blandning eller har någon erfarenhet av den? 

Vill gärna ha många tips om allt// Anna-Karin

Grace2009
2/6/14, 12:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#207

Min kompis ögonstenar: pappan Zico som är 50% Siberian husky och 50% Jämthund, och dotter Zita som är 75% siberian husky och 25% jämthund =) Zita är fortfarande en liten skrutt, så det är spännande att se hur hon utvecklas.

[IzzAnni]
2/6/14, 9:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#208

Hej. Här är min härliga hund Izzi. Blandis mellan new founland, st Bernhard och beardedcollie. Väldigt lugn, tar allt med ro. Utom när hon träffar busiga kompisar, då blir det fart, några minuter… Min bästa kompis, i alla väder!

MaaariaS
2/6/14, 11:42 PM
#209

#208 Har du nån bild på henne så man ser hela kroppen?🙂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Annons:
[IzzAnni]
2/7/14, 7:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#210

Ja,några,men mina bilder från iPaden blir felvända. Jag är ny på dessa tekniska grejer…Ni får ursäkta.

[Lallie]
2/7/14, 10:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#211

Här är Alice, eller Alli som jag oftast säger. Hon blir 8 månader i Februari.
Pappan är renrasig Petit Basset, mamman är Cocker Spaniel/Drever.

Hon är stabil och stadig och leker hellre med de större hundarna än mindre, eftersom hon själv leker rätt hårt.
Hon älskar varenda människa och alla djur.
Hennes bästa vän är katten i huset, när han är på bushumör letar han direkt upp Alice och ska brottas och busa.
Hon blir även en hel del retad eftersom hon har fler regler än katten, och han vet minsann om vad hon får och inte får göra, och hur långt hennes koppel är ;)
Väldans mycket energi och styrka rymmer i hennes lilla kropp, det bästa hon vet är att springa lös i skogen och spana in alla hålor och gömställen, eller att leka med hundkompisarna ute på fälten!
Lyda sin människa är inget hon föredrar, och lägger gärna dövörat till om det inte finns något gott med i bilden ;)

Min lilla ögonsten ❤️

[Lallie]
2/7/14, 10:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#212

Här är hon som valp, 9 veckor ung!

Malin653
2/7/14, 10:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#213

Här är min valp Basse som är "fyrvägskorsning" :P, 
han är bordercollie, springerspaniel, lhasapso och mellanpudel.
Han är nu snart 5 månader. Han gillar att hitta på bus, skor och strumpor är en favorit. När vi är på valpkursen så är inkallningen roligast :)
Väldigt lättlärd, har lärt han lite trick och sen då ligg och sitt men idag visade han något eget som inte jag har lärt han, när han fick godis då satte han sig på rumpan och sen upp med framtassarna i luften som sitt vackert, blev förvånad att han har lärt sig det själv :P

Är mycket spännande över hur han kommer bli och se ut när han är färdig vuxen ❤️

MaaariaS
2/7/14, 11:53 PM
#214

#210 Tack Väldigt fin ❤️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

[..$Dog$..]
2/8/14, 2:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#215

här är min lilla sötnos Lukas som är en blandras mellan 50%dvärgschnauzer/50%jack Russel <3 han är 2,5 år har haft honom sedan han var 8 veckor. på första bild är han 9veckor:)

[..$Dog$..]
2/8/14, 2:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#216

och här är han 2 år <3

Annons:
iloovedogs123
2/8/14, 4:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#217

här är min lilla prins Ozzy, född 2008. 

han är en blandning mellan engelsk setter, border collie, tax, bernen sennen, schäfer och flat coated retriever.

alltså, så mycket som 6 raser. 

han är lite nervös i allmänhet, kan ha lite svårt att slappna av. Han är en riktig luktmaskin! Det kan göra träning osv lite svårt ibland för han har svårt att koppla bort dofterna. Han är lite "ängslig" av sej eller hur man ska säga haha. Och så är han ivrig och vääääldigt vaktig. Men han är väldigt positiv till allt, är galen i vatten och pinnar. Vädligt snäll med barn, särsilt min lillasyster som är 3 år gammal. Han är tålmodig!

kangeby
3/1/14, 12:29 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#218

Molly är blandning mellan Lhasa apso & Shih-tzu.

Hon är 1år och några veckor, helt galet mycket energi har hon. Älskar sällskap och föredrar inte att vara ensam, då blir hon lite ledsen. 

Just nu är hon väldigt långhårig och lite väl tovig, så det är vad som syns på bilderna, men på måndag ska hon till "frisören" för första gången. Det ska bli väldigt spännande :)

Zwinto
3/8/14, 7:23 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#219

Zwinto, en blandning av 75% golden och 25% border collie.

Väldigt lättlärd och harmonisk. Genom go hund helt enkelt!
Däremot är han lite skeptisk mot vissa människor när det är mörkt ute, men det har han med all säkerhet fått av mig. 😛
Han tappar hörseln om det är vatten i närheten, spelar ingen roll om det är precis när isen har gått. 
Hade han fått välja hade han nog spenderat hela sommaren i vattnet. 
Han är även expert på att tjuta med en leksak i munnen när man får främmande.

Det är inte alltid lätt at le vackert!Skrattar

Wenniz
3/14/14, 5:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#220

Sheila 7 år, Siberian Husky/Border Collie = Alaska Husky :)

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
Lonewolf
3/15/14, 10:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#221

Här kommer en bild på min Sacco som är en blandning av Tamaskan dog (pappa) och alaskanhusky (mamma)

Ugglemor
3/16/14, 9:53 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#222

Lägger också in kort på min älskade blandis. Efter att haft tre renrasiga Golden, så är jag så tacksam att äntligen fått en frisk hund, de andra hade div. sjukdomar tyvärr. Min vän är 75% Golden och 25% Labbe, helt otrolig på många sätt och mycket lättlärd. Hon blir bara 3 år i april så jag känner att om allt går som det bör, så får vi många år ihop. <3

Evilina
4/21/14, 10:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#223

Min fina Jazza, 50% Shar Pei, 25% Bulldog och 25% Whippet. En fantastisk liten tjej på dryga året som bara älskar kramar och pussar <3

Annons:
Petrao
4/21/14, 11:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#224

Det här är Texas, snart 5 år. En blandis av staffe och amstaff.

Han är en riktig "nannydog" som älskar barn, men är rädd för vatten och kyla. Ligger helst hemma i soffan och myser.

Petrao
4/21/14, 11:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#225

Det här är Tekla som blev 2 år i januari. En blandis av Wachtel, springer spaniel och jämte.

Älskar naturen och vatten och snö. Tror även att hon är en liten knähund.

Cazzandrahh
4/23/14, 7:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#226

Här är min blandras tik Nova, en blandning mellan dogo argentino och grand danois. Hon är 3 år gammal och är i beteendet mer lik en grand danois. Hon vill gärna sitta i knät. Och hon älskar allt och alla.😃

Bildeffekt
5/30/14, 6:40 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#227

Här en "riktig blandras.

Huvudet vår Schabrador, kroppen dotterns Dvärgpincher.

En bild ljuger aldrig? Hmmm ;-)

MVH Julle - http://www.bildeffekt.se

Cahira
5/31/14, 4:24 AM
#228

#227 Rolig idé! Dock gjorde du halsen för kort. 😉

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Bildeffekt
5/31/14, 11:51 AM
#229

Denna ras har kort hals ;-)

Sandrantolv
6/3/14, 7:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#230

Det här är min hund Spike han är en blandning mellan border collie, Lapphund,Norbottenspets och Kelpie. Han är välldigt social och snäll och glad och vill vara med.Han passar bra med andra djur som t.ex hästar och katter och andra hundar.Han bryr sig inte om ett rådjur eller en kanin springer framför en när man går på promenad och vill hälsa på allt och alla.Eftersom han bara är ett år så älskar han att leka med andra hundar och man kan göra allt med honom utan att han bryr sig så han skulle passa bra med små barn.Han brukar skälla lite eller Boffi lite som jag kallar det när det kommer nån,så hemma när nån kommer och hälsar på så är man förberedd och då springer han till dörren och hälsar och går och lägger sig igen.Han tycker inte om när det är varmt ute för då ligger han bara med tungan ute och går till vattenskålen ofta och på vintern så är det bästa klimatet för honom då älskar han snö och att vara ute,men det gör han även på sommaren.Han älskar att vara ute och då går han med nosen i backen och luktar.Och på sommaren kan han även gå i vattnet och svalka av sig lite men han är inte direkt en bandhund för han går i bara upp till magen.Han äter allt till och med om man låter honom smaka gurka eller mandarin eller nått så äter han det också.Men han är det perfekta hunden för mig.

Annons:
AmandaU
6/12/14, 10:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#231

Här är Olle, nio år idag! En blandning mellan schäfer, border collie och vad vi tror, hovawart. 

En härlig hund, han är väldigt lugn för att ha dessa raser i sig! Har haft han sen jag var 14 och han är absolut min bästa vän. Har man känt någon så länge så vet man nästan jämt vad de tänker och tvärtom. 

Hur skulle man kunna klara sig utan en Olle?

Saffran0Spice
6/15/14, 7:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#232

Milton (2000-2013) Schäfer-Collie-Golden mix ❤️

julcur
6/16/14, 10:14 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#233

Min blandis Torro! Min söt-nöt! :D

nennebua
6/30/14, 12:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#234

Här är min underbar Lexi (Amstaff/Schäfer/Rottis).
En väldigt busig, glad och snäll men försiktig tjej på 1 ½ år!
Min första hund som jag är otroligt stolt över :)

[mitzylinnea]
7/3/14, 2:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#235

Vi har en egen hund, men jag är hos mina kusiner vääldigt ofta så man har ju lärt känna deras blandis oxå! 

T. Vänster: Java, 50% Jack russel, 50%  Lhasa apso 

Envis som bara den! väldigt snäll, mysig, lättlärd men som sagt, envis! ;) 

T. Höger: Sixten, 50% Tibetansk terrier, 16.6666666667% Cotton, 16.6666666667% Shi tzu, 16.6666666667% Power puff

Genomsnäll, skulle aldrig ens göra en fluga förnär. Lättlärd, mysig! 

De är Sixten sm är våran hund och Java är kusinernas :)

[mitzylinnea]
7/3/14, 2:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#236

En bild på bäbis Sixten typ första dagen hemma <3

komkoma
7/3/14, 9:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#237

Osa, 4 år Pumi/Jack russel /dansksvensk gårdshund

Hon har ingen jaktinstinkt alls men vallar gärna mina föräldrars hönor. 
Väldigt beroende av sin flock och uppskattar INTE att bli lämnad ensam. 
Otroligt lättlärd, snabb och hoppar helt sinnessjukt högt haha

Hon har väldigt tjock, mjuk och "ullig" päls som växer som ogräs, så det blir saxen på henne ett par ggr om året.

Annons:
Nelly12
7/5/14, 12:26 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#238

Nelly, 2 år gammal född 27 april 2012. Blandning mellan pudel, cockerspaniel och lite bordercollie. Svart till färgen. Brukade "valla" våra kaniner när hon var liten. Mycket lättlärd, hoppar otroligt högt, en gång hoppade hon över stakatet runt agilitybanan som var över 1 meter och sprang ut i skogen(!)och hon har krullig päls. :) hatar att bli lämnad ensam.


⠀instagram @drawing_ella

Arrowhead
7/5/14, 12:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#239

Kommer inte ihåg ifall jag lagt upp bild på Loke här ännu.. Men här är han iaf!

Min lilla snygging!

tokzan
7/6/14, 5:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#240

Räknas min lilla kille som är 94% pomme och "bara" 6% papillon? :P

Stenlöv
7/10/14, 9:15 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#241

Finhunden Jackson!

Stenlöv
7/10/14, 9:16 AM
#242

50% schäfer 37,5% Rottweiler och 12,5% Tibetansk spaniel 😂

Arrowhead
7/10/14, 4:55 PM
#243

#241 Oh my lord vad fin! Dog något där 😍

Upp till toppen
Annons: