Annons:
Etiketthundmat
Läst 4505 ggr
elsasputte
2/4/12, 9:13 PM

Luktar ruttet..

Ni som ger färskfoder, hur klara ni lukten ?? Det vänder sig i magen på mej varje gång jag ska ge hunden mat. Jag känner lukten flera timmar efteråt Foten i munnen

Annons:
AnneN
2/4/12, 9:50 PM
#1

Då jag gav färskfoder så tyckte jag inte det luktade nått speciellt fast jag är å andra sidan inte speciellt känslig för dofter heller.

Vet dock att de foder som innehåller vom kan ha en lite speciell lukt, men inte så hemskt illa.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

elsasputte
2/5/12, 7:37 AM
#2

Ok, kanske är en vanesak. Jag är inte heller känslig för äckliga saker, m en detta tog priset :P

[Forest]
2/5/12, 9:39 AM
#3

vad ger du får märke? För jag tycke klass lukta äkligt som tusan o geggit jag är rätt känslig. men nordic nja där var det inte lika farligt. Men ger du burgare eller vad ger du? Jag gav burgare som var dåliga eller hur man nu kan kalla dom lukta fn ruttet o hundarna åt inte fick lämna tillbaka en hel låda, och köpte sen samma foder från annan butik. (dålig frys hos den återförsäljaren)

elsasputte
2/5/12, 2:02 PM
#4

Jag ger Nordic bas, korvar. Det är nått med lukten som jag inte klarar :P

[Ronon-m]
2/5/12, 7:37 PM
#5

Testa Bravo burgarna! Jätte bra och luktar inte speciellt mycket. Men som sagt, det är nog en vanesak :)

elsasputte
2/5/12, 7:46 PM
#6

mm.. håller på laddar för kvällsmaten nu :P

Annons:
[Forest]
2/5/12, 8:07 PM
#7

jag tycker inte de luktar så farligt ändå, jag har väldigt svårt med kött men har lärt mig hantera mer o mer o mer o dessa lukter med. Min man tycker som du TS att det luktar fn maten, o anser kattmaten (blötmat/burkmat)  luktar bättre Förvånad Bravo nja jag tycker inte den luktar så mycket mindre o tycker inte Bravo var så blodig o smarrig för hunden. Iaf inte dom jag provade men så rata oxå Chanel o Enja Bravo o klass med Flört

Hayley
2/6/12, 1:25 PM
#8

hehe allting är relativt, med tanken på grisens utgasningsförsök innan han började med färskfoder är lukten av färskfodret inte så illa ;) jag överlever och grisen har slutat att gasa ut oss ifrån lägenheten =) jag är helfrälst i VoM!

Cassii
2/7/12, 11:02 AM
#9

Tycker inte Vom og hundemat luktar någonting alls, men å andra sidan brukar jag inte stoppa ner näsan i hennes matskål å lukta Oskyldig


Hayley
2/7/12, 12:10 PM
#10

#9 hahaha gör du inte detta?? :O själv trycker jag ner hela ansiktet ;)

nja en liten lukt har det väl, jag kör på kyckling, det luktar minst enligt mig :P

[Forest]
2/7/12, 3:52 PM
#11

TS en fråga är korvarna blodiga o röda? för jag fick dåliga burgare men de var gråaktiga skit vidriga o blodet var som gammalt det oxå.

9 har inte sniffat eller änds testat voh men är ett foder jag hör så mycket bra om så jag funderar på detta foder starkt. Är du nöjd med detta foder? och vilken sort kör du med? Jag har en som behöver mer fett o en som ska någ hålla sig till basvariant :)

Cassii
2/7/12, 6:04 PM
#12

#10 Haha nej ;)

#11 Tycker VoH är det bästa fodret jag kört. Lexie har fått bra hull, då hon tidigare varit en liten boll.. Hehe, jag ger dock endast 1-1,5% av hennes kroppsvikt, så hon inte ska bli en boll för jag ger ju även godis (blodpudding) sen har hon fri tillgång på ben såklart. Då tuggben, märgben och revben, allt för att slipa hennes tänder eftersom hon vägrar att äta torrfoder, det spelar ingen roll vilken sort det är. Har verkligen provat allt! Jag ger vom og hundemat med lax. Som är basfodret och tillsatt med lax, jätte nöjd! Hon kostar mig 75 kr per månad med detta foder :)


Sophey
2/8/12, 8:40 AM
#13

#12 Lite OT men torrfoder hjalper inte tandhalsan Flört

Medarbetare på matlust

Annons:
Fridaaaa
2/8/12, 11:25 AM
#14

#13 Jo lite hjälper det till :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sophey
2/8/12, 11:39 AM
#15

#14 En hund behover tugga i sidled for att torrfoder ska ha nagon som helst verkan pa deras tander och det kan inte hundar darfor hjalper det igentligen ingenting for tanderna. Flört

Medarbetare på matlust

Royalz
2/8/12, 3:46 PM
#16

#12 Hur kan du få det så billigt? Då borde din vovve äta mindre än min kines valp som äter en korv på 500g på 3 dagar. Visst Valpar äter lite mer men en sheltie är ju större än en kines. Hur mycket äter din? :)


Upp till toppen
Annons: