Annons:
Etikettallmänt
Läst 1369 ggr
[Ronon-m]
1/26/12, 7:18 PM

Ozzi i skolan!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I morgon ska min älskling med mig till skolan! Egentligen har skolan sånna regler som säger att man bara får ta med hundar som inte utger fara för människor, alltså de får inte vara aggressiva osv..

Men jag pratade med min lärare och föreslog för henne att ta med Ozzi för att klassen skulle lära sig hur man ska bete sig kring en otillgänlig hund. På så sätt lär de sig att man inte ska gå fram och klappa alla hundar man ser, eller glo dom i ögonen osv. För vissa i min klass tror att de flesta hundar är snälla och att man kan klappa.

Min lärare tyckte det var en grym idé och imorgon så ska Ozzi vara med som ett levande bevis på en osäker/aggressiv hund och lära mina klasskompisar hur man ska betee sig. För Ozzi sköter sig så länge omgivningen sköter sig. Han sköter sig annars också, men det finns en stor risk för att ett utfall kommer om någon tittar honom i ögonen eller sticker fram en hand utan att fråga.

Nu hoppas jag att Ozzi gör succé och att han kan lära människor om hur man SKA betee sig med hundar.

(Ingen kommer få hälsa på honom, han kommer bara vara hos mig hela tiden)

Annons:
[Forest]
1/26/12, 7:59 PM
#1

Hoppas allt går bra för honom.

[Ronon-m]
1/26/12, 8:06 PM
#2

Ja det kommer nog bli kanon! :)

[Mindless]
1/27/12, 1:29 PM
#3

Hur gick det för er? :)

Alexandra-S
1/27/12, 3:36 PM
#4

Vad roligt! Glad

Vilken skola går du på? Glad

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

[Ronon-m]
1/27/12, 7:02 PM
#5

Det gick jätte bra! Han var så duktig och sökte kontakt med mina klasskompisar och läraren och han var väldigt avslappnad. Dom i klassen fick stränga regler av min lärare om att dom skulle låtsas som om han inte fanns där, och det gjorde dom verkligen. Hon sa att om jag vill kunde jag ta med honom nästa fredag också, då det var väldigt nyttigt för både Ozzi och de i klassen, och eftersom han skötte sig otroligt bra Glad

Jag går på August Kobb  :)

Frida B
1/27/12, 11:36 PM
#6

#5 går du på august kobbs? ;) ska (förhoppningsvis) börja där i höst :P

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
hundegare111
1/28/12, 10:55 AM
#7

# Vad roligt för dig ! Hoppas att Ozzy får följa med fler gånger, det är ju verkligen superbra träning också =).

p.s: Jag har också gått på August Kobbs, tog studenten 08 Tungan ute

[Ronon-m]
1/28/12, 12:58 PM
#8

#6 Spännande! Det är en jättebra skola :)

#7 Jätte roligt! Ja det kommer han nog få göra, kanske nästa vecka sa Läraren :)

Det är en grym skola!!

hundegare111
1/28/12, 2:54 PM
#9

#8 Är det möjligtvis Åsa du har som lärare där du fick ha med Ozzi? =)

[Ronon-m]
1/28/12, 7:06 PM
#10

#9 Jajamen! Hon är riktigt riktigt bra! :)

hundegare111
1/28/12, 11:22 PM
#11

¤10 Ja Absolut! Det är hon verkligen! Tycker att hon är både trevlig och grymt duktig =)

Upp till toppen
Annons: