Annons:
Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 4949 ggr
[Nooni]
1/21/12, 5:29 PM

oregelbundna hjärtslag och navelbråck

åh vad jag nojar över min lilla hund… Har skrivit förut om hennes navelbråck, det blev bättre men nu tycker jag att jag känner hårda kanter runt det, och det kurrar och bråkar i hennes mage, samt att hon ibland hostar konstigt…

tycker att hennes hjärta är lite oregelbundet också…

Jag är jätteorolig, vad tror ni?

hon är en liten chihuahua-blandis, 1,5 år.

Annons:
isafisa
1/21/12, 7:14 PM
#1

Navelbråcket har jag inget att säga nåt om.

Men hjärtat: Hundens hjärta slår i allmänhet i otakt, låter ganska kul att lyssna på tycker jag :) Vet inte om det slår i mer otakt än normalt, men tror inte att det är någon fara iallafall.

MadnessReturns
1/21/12, 8:29 PM
#2

Låter som om det skulle kunna vara något hjärtfel typ Dilaterad kardiomyopati. Men jag ska inte säga för mkt. Kanske ska besöka vetrinären för att se om det förekommer ett blåsljud på hjärtat. Detta bechöver dock inte vara farligt. Men jag skulle kontakta en vetrinär för säkerhetskull om det fortsätter.

Lev in nuet för det tjänar ändå ingenting till att tänka på framtiden för den har inte skapats och det som har varit har varit.

[Forest]
1/22/12, 10:57 AM
#3

Navelbråcket visste ni om när ni köpte henne?

Detta med hjärta tycker jag verkligen ni ska kolla upp hos en vetrinär för närmare koll. Om det är fel på hjärtat så räknas detta som doldafel o därmed har uppfödarenhoppas jag täcknat doldafelfärsäkring på valparna o det kommer allså falla på den försäkringen annars ska uppfödaren stå för den kostnaden.

[Norpan88]
2/3/12, 7:53 PM
#4

Jag blev också en gång orolig över min förra hunds hjärtslag, så jag bad vet kolla, men hon sade att det är helt naturligt att hundars hjärta slår oregelbundetGlad

Banankaka320
2/3/12, 11:09 PM
#5

#4 Vad var det för vet.?


Cassii
2/3/12, 11:21 PM
#6

Min hunds hjärta har en annan rytm än mig. Men hon har vanligt hundhjärta, de har en annan sorts "puls" än vad vi har :)

Däremot om det låter som om det visslar lite så är det blåsljud, eller det hade en av våra iaf ;)


Annons:
Banankaka320
2/4/12, 1:42 AM
#7

Okej för det låter lite ojämt hos min hund fast ändå jämt, typ dunk dunk DUNK dunk dunk DUNK. I ett mönster :)


Cassii
2/4/12, 2:54 AM
#8

#7 Nu när jag lyssna var hennes dunk dunk dunk dunk helt jämnt


[Norpan88]
2/4/12, 8:03 AM
#9

#5 Djurkliniken i Västerås

[Forest]
2/4/12, 10:38 AM
#10

mina låter oxå jämnt o fint. TS hur går det för dig har du kollat upp detta ofta brukar de lyssna hjärtat vid vacc iaf ber jag min göra lite mer hälsokontroll o betalar väl lite extra för den titten men då kollar dom oxå igenom hela vovven Flört

AnneN
2/4/12, 12:23 PM
#11

Oj denna tråd har jag lyckats missa att svara i Förvånad

Hundens hjärtrytm låter ungefär dunk - dunk, dunk - dunk…. fullt normalt, så om man lyssnar och hör det dunkandet så är det inget att vara orolig för.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Banankaka320
2/4/12, 2:35 PM
#12

Kanske de kan dunka konstigt för hunden är nervös när man lyssnar? Sen sitter den på ett osmidigt ställe


Inkanyezi
2/4/12, 7:05 PM
#13

Det är helt normalt att hjärtat på en hund dunkar lite hipp som happ, och det ska inte ge någon anledning till oro. Hundar har inte en bestämd hjärtrytm som människor.

Annons:
Labolina_73
2/4/12, 11:52 PM
#14

men du kanske ska ta henne till veterinär för en hälsokontroll? så får du ju veta och slippa vara orolig..

//L

Upp till toppen
Annons: