Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

ALLMÄNT BETEENDE AKTIVITETER - Allmänt - Agility, Freestyle, Rallylydnad & Frisbee - Klicker, Träning & Trix - Lydnad & Bruks - Jakt, Spår & Sök - Weight pull & Drag - Utställning KURSER & INSTRUKTÖRER KLUBBINFO HUNDTRÄFFAR VETERINÄR, SJUKDOMAR & HÄLSA FÖRSÄKRINGAR HUNDMAT - Hundgodis & recept HUNDEN OCH LAGEN - Varning för oseriösa personer i hundvärlden VALPAR & AVEL HUNDFOTON & FILMKLIPP HUNDAR I MEDIA BOK- & FILMTIPS LÄNKTIPS PRESENTATION AV HUNDAR & MEDLEMMAR R.I.P HUNDAR VI MINNS GRATTIS! VECKANS FRÅGA ANNONSER - Info - Annonser - Köpes, Säljes, Bytes - Annonser - Tjänster erbjudes/sökes EFTERLYSNINGAR - Info - Efterlyses - Försvunna/Upphittade hundar - Efterlyses - Släktingar till din hund O.T. OFF-TOPIC - God morgon/middag/kväll - Dagens ros OM IFOKUS - Info från andra iFokussajter OM SAJTEN - Lekar på sajten
VALPAR & AVEL

Fler nyblivna valpägare i Stockholm?

2012-01-21 16:39 #0 av: reverse

Vi har just fått tillökt här hemma och om det finns fler valpägare i Stockholm som är intresserade av att träna tillsammans så vore det toppen att få kontakt! Tänker då främst på sådant som kontaktövningar, passivitet i olika miljöer och att tidigt bli van vid att det kan finnas andra artfränder i närheten utan att det behöver vara en stor grej.

Anmäl
2012-01-21 17:58 #1 av: Michaela-N

Men jaha, så trevligt. Vad är det för en hund ni fått? Glad

Anmäl
2012-01-21 19:45 #2 av: reverse

Det är en parson russell terrier. Glad

Anmäl
2012-01-27 13:35 #3 av: [Mindless]

Jag har en 1-årig kille med lite stress i kroppen, så han blir otroligt ivrig vid hundmöten (ej aggressivitet, endast frustration och lekfullhet) så jag kan inte träna honom bland andra hundar innan jag fått ner honom på jorden och han inser att man kan vara passiv trots andra hundar i närheten.

Han är ju ingen valp, men vi är gärna med som "störande moment" för andra som tränar, det blir samtidigt träning för oss :)

Vart tänkte ni hålla till i så fall? Vi finns i Botkyrka.

Anmäl
2012-01-27 23:10 #4 av: Forest

passar på att säga Grattis till liten valp Glad

Sophie-Medarbetare på pudel

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.