Annons:
Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 1895 ggr
[nataschaj]
1/19/12, 4:03 PM

Skendräcktighet i 8 månader

Hur länge är eran tik skendräcktig?

min dam har vart de nu i 8 månader och de verkar inte släppa, och inte har hon löpt heller där i mellan (tack å lov)

Jag undviker saker som gör att hon bildar mjölk, men hon hittar alltid nått att vara mamma åt, behöver ja vara orolig eller så?.

Hon mår hur bra som hellst, hon kan koppla bort de dära med att vara mamma åt saker. Så hon mår inte dåligt vad jag kan se på henne.

Men aldrig hört att en tik är så här länge skendräcktig.

Hon ska vacc nästa månad, så kan prata med vetrinären då.

Annons:
AnneN
1/19/12, 6:20 PM
#1

Oj så länge har jag aldrig varit med om någon som är skendräktig Förvånad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[nataschaj]
1/19/12, 6:24 PM
#2

Nä inte bekanta heller, för har frågat runt å ja e bara så trött på de, är glad att ja slipper hennes löp, så på de sättet gör de ju ingenting.

Men så länge hon e framåt å glad, så e ja nöjd, men vill bara att de ska ta slut ^^

AnneN
1/19/12, 6:55 PM
#3

#2 Finns ju galastop eller vad det heter som veterinären kan skriva ut för att stoppa mjölkproduktionen vilket brukar leda till att även resten av det som hänger ihop med skendräktigheten avtar.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[nataschaj]
1/19/12, 7:01 PM
#4

fast hon har ingen mjölk i spenarna elr så, där e de hel tomt, ända gången hon hade det va när kattungarna diade på henne, elr ja den ena kattungen gjorde det.

så känns onödigt å ge henne de, när de inte finns mjölk.

Men va kan de kosta?

AnneN
1/19/12, 7:05 PM
#5

#4 Aha, jag tolkade det som att hon även hade mjölk.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[nataschaj]
1/19/12, 7:09 PM
#6

nej, hehe.. men skrev ja inte de i inlägget ja posta? ''snurrig''

Annons:
[Forest]
1/19/12, 8:52 PM
#7

skulle kontakta vetrinären för 8 månader så länge har inte jag hört innan nån tik som vart. Enja var väl skendräcktig 1 v men eftersom jag sysselsatte henne mer då så verkar det som hon fick annat o tänka på samt att all mortion gjorde att tuttarna försvann. Chanel kunde få lite hängtuttar efter löp men de var borta efter 1 mån samma visa med henne ut o gå mer sysselsätta henne, hon ville gärna ta husses strumpor som Valpar så de tog bort med. (gick o hämnta dom i tvätten)

[nataschaj]
1/20/12, 4:07 PM
#8

frågar vetten när ja ska dit, som blir om ca 3 v då katten skall kastreras, annars nästa månad då hon ska vacc =)..

men tänker inte göra tester, för hon e pigg å glad å allt ing.. de handlar bara om små tillfällen hon tar fram sin mamma beteende..inte så att hon uppvisar de hela tiden, knappt 5 min då å då, inte varje dag, de kan gå ett par dagar med =)

Fridaaaa
1/20/12, 4:22 PM
#9

8 månader är ju verkligen inte bra för tiken att vara skendräktig. 
Hade kontaktat veterinär och åkt in för länge sedan :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

StrongHearts
1/22/12, 2:42 PM
#10

kolla upp det hos vet

min syrras grandis var skendräktig vart 3 mån och det visade sig vara någon infektion av något slag. började med en lång skendräktighet första gången.

hon är idag kasterad men vet ej mer då vi ej har så bra kontakt XD

vallhund
1/23/12, 2:48 AM
#11

Håller med övriga, kontakta vet, direkt när de öppnar o inte om en månad.

Har din tik problem med löp o skendräktigheter så kan kastrering vara en bra idé.

mvh

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[nataschaj]
1/23/12, 8:06 PM
#12

Ni får faktiskt tänka på att de finns tikar som bara löper 1 gång per år, så har ja tur så tillhör min tik dem hundar. Och de är inte onormalt.

Men min dam behöver inte vara sken dräcktig, utan hon kan helt enkel vara ''mammig'', för tror faktiskt inte på att hon e sken dräcktig. efter som de inte visar hela tiden osv.

Vetrinären kmr ja inte uppsöka nu, för anser inte de som nödvändigt, men däremot kan ja ringa dem och fråga.

Kastreing på henne tänker ja inte göra. Tar smällen i framtiden om hon får livmoderscancer och såna saker. Och skulle ja nu göra de så skulle de ta minst 4 år för å spara ihop dem pengar, för anser inte de som en viktig sak just nu.

Men nu låter ja denna tråden vara, så kommer inte svara i den, har ändå inte fått svar på mina frågor. Men har pratat med andra å dem har sagt att de inte behöver vara skendräcktighet, men ska ringa nån vet om jag hittar någon bra hund kunnig, så vet ni om någon som är duktig på hund, får ni gärna ge mig nr.

Ni behöver inte skriva i tråden hur kass hundägare jag är, skicka pm om ni nu ska kalla mig en massa saker. Ber vetten mig komma in med henne för kontroll, gör jag det.

hoppas ni respekterar detta.

Upp till toppen
Annons: