Annons:
Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 1677 ggr
AnneN
2012-01-16 23:06

Velvet är jätte halt

Usch vad det gör ont i mattehjärtat att se henne ha så ont Gråter

I onsdags hamnade hon i slgsmål med en kompis hund och fick några småsår på frambenet och blev svullen just under armbågen. Pratade då med en veterinär som sa att jag skulle hålla henne i vila en vecka och se om det blev bättre.

På fredagkväll ser jag att hon plötsligt inte vill stödja på benet så jag känner igenom henne för att se om hon ömmar på något speciellt ställe och upptäcker då att hon har jätte ont i ena tån. Kan inte ringa djursjukhuset på jourtid då jag endast har kontantkort i mobilen och det krävs abbonemang för att ringa deras jour. Ringde istället till min mamma som är uppfödare sedan över 30 år tillbaka och har en hel del kunskap och erfarenhet, så fick då order om ännu striktare vila + ge av rimadylen som Velvet fick i våras då hon ska upp det andra benet.

Nu är rimadylen nästan slut, enda hon fått röra på sig är ut och rasta sig vilket tar mindre än 5 minuter per gång och hon har fortfarande lika ont.

Så imorgonbitti ska jag ringa till djursjukhuset! Håll tummarna att det inte är något allvarligt utan "bara" en sträckning eller nått annat enklare.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
Fridaaaa
2012-01-17 09:41
#1

Håller tummar och tassar här att det går bra!

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Empisen]
2012-01-17 11:20
#2

Ush då.. Hoppas det löser sig!

zabelle
2012-01-17 12:53
#3

Hur har det gått Anne?

Zabelle   

AnneN
2012-01-17 17:57
#4

Ringde till veterinären idag och fick då en tid för besök så vi ska vara där kl 10:30 imorgon.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Forest]
2012-01-17 18:45
#5

oj stackars velvet Gråter håller ´stenhårt tummarna att det bara är en sträckning.

zabelle
2012-01-17 21:32
#6

Håller tummarna att det inte är nåt allvarligt!

Zabelle   

Annons:
AnneN
2012-01-18 12:42
#7

Utdrag ur journalen:
Grundundersökning, AT gott. Ohalt när hon hoppade ur bilen. Såren över armbågen är läkta. Lite svullen på mediala kollateralligamentet. Ingen palpatorisk smärta. Svullen i 3:e tån samma sida. Kan ej provocera smärta. Liten utgjutning men sannolikt ingen allvarlig skada.
Undersök per 10min. Rek motionera i snö och undvika hårt underlag fr a grov sten.

Undersökande veterinär: Ingemar Bergdahl.
Total kostnad: 500kr

Vilken underbar lättnad detta besked är! Jag hade förberett mig på att det kunde vara en bruten tå eller något annat ännu värre som skulle kräva operation, vilotid och rehab. Nu behöver hon inte någon direkt vila, även om vi inte ska hårdträna och inte ens något smärtstillande. Skrattande

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Forest]
2012-01-18 12:46
#8

Phu vad skönt o höra Glad Hoppas att hon blir bra snart o kan gå normalt överallt :)

AnneN
2012-01-18 12:48
#9

#8 Ja han sa att det kan ta ett tag att läka, men att hon kommer bli helt återställd.

Fick även massa beröm för att jag har så snäll och lätthanterad hund *stolt* Skrattande

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Forest]
2012-01-18 12:50
#10

9 du ska vara stolt, dessutom är hon väldigt söt med Kyss

[apprecier]
2012-01-18 20:35
#11

Vad skönt att det inte är något mer än så! :) Det händer lätt saker med hundar, vilket man inte vill att det ska hända..

AnneN
2012-01-18 21:56
#12

#10 Ja och det är hon dessutom fullt medveten om att hon är Skrattande

#11 Ja och då är det ju tur att det finns bra veterinärer att åka till om det behövs.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

AnneN
2012-01-23 00:28
#13

Nu har hon helt slutat halta och svullnaden har gått ner ordentligt så den är snart borta, hon ömmar inte ens då jag trycker där Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
[Forest]
2012-01-23 09:08
#14

13 vad skönt o höra :)

Upp till toppen
Annons: