Annons:
Etikettförsäkringar
Läst 4888 ggr
idaah
2012-01-12 17:42

Försäkringsbolag, några frågor!

Hej alla!

Jag har några fråga angående försäkringsbolag till hund som jag vill att ni svarar på om ni vill.

Vilken försäkringsbolag använder du/ni till era hundar och hur nöjda är ni med det?

Och hur dyrt är det för dig att betala varje år?

Vilket är det bästa och billigaste försäkringsbolag för hundar?

Själv så är det mina föräldrar som står för försäkringarna för våra hundar!

Mvh Ida med djuren!

Medarbetare på blandrashundar.ifokus

Annons:
Michaela-N
2012-02-06 16:34
#1

Vi har Agria, betalar runt 2000 kr per år tror jag.
De andra frågorna kan jag inte svara på, jag gillar Agria och har haft det på båda mina hundar.

Fridaaaa
2012-02-06 16:51
#2

If har jag hört är bra

Agria har många haft krångel med plus ganska dyra.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maja2
2012-02-06 17:09
#3

Jag har If, och är helt sanslöst nöjd. Jag har måst utnyttja försäkringen på två av mina tre hundar på kort tid, och de har makalöst bra service, och har till och med tagit kostnader de egentligen inte skulle behövt.

hundegare111
2012-02-07 20:26
#4

Jag har Agria på alla 4 och betalar 689:- varje månad. Då har jag den med högst tak plus olika tilläggsförsäkringar på dem, som trygghet, tänder och leder osv.

Tack och lov har jag aldrig behövt att använda mig av dem "ta i trä" men de har vart ruskigt trevliga när jag har ringt dit för att ställa frågor osv.

Vet dock inte hur det är när det väl gäller sedan, men hittils är jag nöjd med service =)

Patriszija
2012-02-07 20:31
#5

Jag har också Agria. Högsta veterinärvård på 50.000kr, tillägg på leder och livsförsäkring. Betalar väl drygt 3000kr/år.
Har fått använda den ganska mycket på ena hunden och det har aldrig krånglat och går att direktreglera på plats.
Hade även Agria på kaninen som också användes väldigt mycket och det funkade perfekt där med. Har även Agria på katten men har aldrig behövt använda den än som tur är!

Adalissa
2012-02-08 14:30
#6

Jag kommer att välja If och jag kommer att betala ca 1800kr/år med Stor Hundförsäkring och livförsäkring.

Jag har haft att göra med If förut, men då med hästar, och jag har bara bra erfarenheter av dem. Snabb service, trevlig kontakt.

Är du intresserad över att se vad din hund kostar kan du göra det här: http://www.if.se/web/se/privat/Pages/default.aspx
Du behöver ju inte trycka vidare efter att du fått veta om du inte vill beställa :)

Agria verkar min årskostnad bli ca 1600 med livförsäkring (som tyvärr bara får vara max 6000 på hund som inte är registrerad hos SSK)

Hade min häst försäkrad hos Agria och hade inga problem med dem. Hade då fast självrisk men vet inte om man kan ha det nu eller om man måste ha både fast och rörlig - förstod inte riktigt när jag kollade på sidan men eftersom det inte var intressant för mig så kollade jag inte så noga.

Här kan du räkna ut själv: https://online.agria.se/Kund/teckna.nsf/step1?Openform&PetType=041

Sedan så finns det ju såklart andra försäkringsbolag också men det är de här två som jag har haft mest att göra med och kan inte klaga på någon av dem.

Som parantes kan jag ju nämna att min valp är en korsning Shih tzu + Bichon Havanais och jag vet inte hur det påverkar priset.

/Ada
-----------------
Hemma hos mig bor två marsvin, två katter och en massa dammråttor
Blogg: http://blogg.vk.se/camilla

Annons:
Royalz
2012-02-08 15:43
#7

Jag har Agria på min nyaste hund och jag valde 50.000kr + 15% och 1100kr i självrisk.

Betalar detta året ca 1750kr med avdragen rabatt för valp och medlemskap i SKK.

Nästa år blir det 30% dyrare så då går det på ca 2250kr/år.

Jag har extra försäkring på tänder och en livförsäkring på 12.000kr.

Den vuxna hunden har Sveland och han har 40.000kr + 25%, självrisken kommer jag inte ihåg men ca 1200kr. Hans försäkring kostar ca 1700kr med avdragen rabatt för att han är kastrerad.

Livförsäkrad för 6000kr.

Har aldrig behövt använda försäkringen. I framtiden kommer jag alltid ta så låg självrisk som möjligt för det kan bli väldigt dyrt om man har 25% som min ena har..


Royalz
2012-02-08 15:44
#8

#2 Vad har du för försäkring? :)


Denna kommentar har tagits bort.
lizaohman
2012-02-08 18:33
#10

Jag har valt Folksams försäkring för min blandis. Eftersom jag har fler försäkringar på Folksam så betalar jag inte mer än ca 90:-/månad.

TjockaBerta
2012-02-09 10:36
#11

När jag hämtade min hund övertog jag försäkringen och den är i Folksam. Jag betalar 200,- per månad. De gånger jag utnyttjat den har det fungerat perfekt med skaderegleringen.

>>>Malum domesticum<<<

[Forest]
2012-02-09 21:29
#12

Jag har kört med If men tog över Donna så vart det hennes bolag hon redan var försäkrad i  folksam, men ska snart ta över henne till If, jag tycker If är bra fast självrisk det gör att man har den summan fast o vet vilken aktutpeng som krävs. Enja är i if men den betalar uppfödaren. jag har haft strul med Agria men då var det inte hund utan med en häst därmed valde jag bort Agria när nästa häst kom och när jag haft katterna/katt nu med där :)

StrongHearts
2012-02-10 20:00
#13

Vilken försäkringsbolag använder du/ni till era hundar och hur nöjda är ni med det?

Evoca har idag IF, jag betalar idag 144 kr / ca 1600/år

Cola har DINA, 134 kr mån / ca 1400/år

Och hur dyrt är det för dig att betala varje år?

284 kr/månaden eller 3000/år som if ville ha för Cola efter hon blivit skadad (mindre skada)

Vilket är det bästa och billigaste försäkringsbolag för hundar?

Jag hittade dina och de ringde upp mej. De var underbara och jag tänkte att jag testar! De har ungefär likadana villkor som if, det enda som skiljer är:

- 1 kjejsarsnitt per hund

- ingen höjning varje år eller vid olycka

- ingen % att betala vid olycka, bara självrisk på 1800

Kan var mer som skiljer men har je hittat

(if och dina har båda att man får tillbaka receptbelagda mediciner, inte alla som gör det)

DINA är ett nytt bolag som bara är ett par år gamlat. De har hållit på med djur i kanske 1 år. Nu i mars ska jag även byta på Evoca så jag har båda på DINA istället

En annan sak som är skön är att man slipper bli runtkopplad 55 gåner som på if, utan man får en handläggare som har hand om ens ärende vilket är skönt eftersom man slipper upprepa sig flera gånger

Agria har många haft problem med att få tillbaka pengar på samt det täcker inte allt, så ska man ta det måste man verkligen läsa igenom villkoren och kolla upp om ens hund kan få dessa problem. dessutom hade de självrisk+20% av vetkostnaderna

Folksam är tydligen med dåliga, kommer ej ihåg varför men tror det var strul med utbetalning

Annons:
Maja2
2012-02-11 16:50
#14

#13, Jag har If, och har aldrig blivit runtkopplad, utan har samma handläggare för samma skada, dvs har En och samma handläggare när jag behövt använda försäkringen.

StrongHearts
2012-02-12 22:00
#15

14# vilken lyx!

dock har jag haft turen och bara behöva använda försäktingen en gång

Wand
2012-02-13 16:47
#16

Jag tror att jag kommer försäkra min hund med Agria. 1200 kronor per halvår, dvs 2400 per år, kommer det gå på för henne. Självrisken blir då 1100, jag tycker att det låter rätt rimligt, och Agria har bra villkor tycker jag. 

I försäkringen lägger jag även in tandförsäkring och medicinkostnader, det är tillägg.

Någon som har något negativt att säga om Agria? Och kan någon säga lite mer exakt vad som går/inte går in på försäkringen när man har Agria veterinärvård?

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Upp till toppen
Annons: