Annons:
Etikettaktiviteter-allmänt
Läst 1766 ggr
Luckysoul
1/8/12, 7:33 PM

Klövjeväska

Jag vill gärna ha en klövjeväska till min hund men han är bara 6 månader och jag är inte säker på när man kan börja använda en.

Ska de växa färdigt först eller kan man låta dem bära väskan bara utan några vikter i?

Annons:
AnneN
1/8/12, 8:06 PM
#1

Man kan vänja dem att bära en tom väska till dess att de vuxit klart. Ett tips är i så fall att börja med att köpa en billig variant eftersom du mest troligt kommer till att få köpa en större klövjeväska senare då hunden vuxit klart.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Luckysoul
1/8/12, 8:11 PM
#2

#1 Okej tack så mycket =) Hur vet man vilken storlek man ska ha på väskan. Mäter man runt hundens bröstkorg eller något sånt?

isafisa
1/8/12, 8:13 PM
#3

Hade klövjeväska till min förra hund när hon var ca 6-7 månader, och hon bar den tom. Var nog det, hon gillade inte att ha täcke, sele osv. så att bara bära väskan var nog att vänja sig vid i den åldern :) Men som AnneN skrev, köp en billig om du nu inte har som jag en hund som i stora drag var ganska fullstor i den åldern :)

AnneN
1/8/12, 8:13 PM
#4

#2 Bra fråga, jag vet inte exakt, beror nog lite på vilken modell man ska ha. Bästa är alltid att åka och prova ut en.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

isafisa
1/8/12, 8:14 PM
#5

På den jag köpte fanns det storleksrekommendation efter vilken ras man har, men att prova ut en är det absolut bästa!

Luckysoul
1/8/12, 8:22 PM
#6

#3 Okej men tyvärr vet jag inte riktigt hur mycket mer han kommer att växa, så jag ska nog köpa en billig till att börja med. =)

#4 Får man lov att åka ut och testa olika väskor i djuraffärer? jag har aldrig sett någon göra något sånt.

#5 Okej, ska kolla efter det nästa gång jag är i en djuraffär =)

Annons:
AnneN
1/8/12, 8:26 PM
#7

#6 Ja på djuraffärerna får man ta med hunden och prova väskor, täcken, selar, och allt annat. Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Luckysoul
1/8/12, 8:44 PM
#8

#7 Okej helbra ju, Tack Skrattande

Upp till toppen
Annons: