Annons:
Etikettpresentation-av-hundar-medlemmar
Läst 1372 ggr
moonlights
2012-01-05 21:18

Linus

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För ett tag sedan åkte min pappa och min syster och kollade på en hund åt mig, jag kunde själv inte följa med eftersom att jag hade skola och bor i Öjebyn, min pappa och min syster bor i Kiruna och det var där hunden var. Men om jag nån gång i framtiden skaffar en till hund så åker jag själv och kollar på den eftersom att det då är lättare och veta om man passar ihop med hunden, jag kanske bara hade tur den här gången :)

Det slutade iallafall med att de tingade valpen.Efter ca en vecka så fick jag träffa honom och har nu varit hans ägare i nästan en månad. Jag är jättenöjd med honom han är en helt fantastisk hund. Fastän han bara är 5 månader så är han nästan som en tre åring i huvudet, han är så himla säker i själv och är nästan inte rädd för något. Han blev en gång rädd för en tom soppåse som låg ute i snön och "fladdrade" han skällade lite på den till en början men sedan tog han mod till sig och gick fram till den och sen var det inget mer med det :D Jag ångrar inte för en stund att jag lät min pappa och syster åka och kolla på honom utan att jag var med, men om jag nån gång i framtiden skaffar en till hund så ska jag åka själv och kolla på den, för det kan ju vara så att jag hade tur den här gången.

Linus är iallafall en Alaskan Husky hane på nästan 5 månader. Jag har tänkt testa på lite olika saker med honom för att se vad han tycker är roligt. Det jag vet att jag vill göra med honom är lydnad, Agility och lite drag. Det vi måste "träna" mycket på nu är att få en bra relation så att han blir mer fokuserad på mig än på omgivningen.

Annons:
[Forest]
2012-01-05 22:02
#1

vilken söt valp  Kyss Grattis säger jag att du har egen hund låter kanon att han är så stabil o framåt liten grabb. Hopps du bjuder på mer bilder på honom även när han har växt lite Flört

moonlights
2012-01-05 22:22
#2

Tack :)

Jo jag tycker att det är jättebra att han är så himla stabil i psyket nu är det bara mitt jobb att få honom att fortsätta vara så
Han är så himla duktig min lilla pojke han har redan nästan lärt sig sitt, ligg, vacker tass och sitt vackert, vi måste bara "finslipa" på det lite. Det han har "problem" med är att hålla fokus, men det kommer nog det med vi har ju inte känt varandra så länge än :)

moonlights
2012-01-05 22:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Smiiile!! Linus vet hur man ska göra för att bli "bra" på bild Tungan ute

[Forest]
2012-01-05 23:04
#4

43 den va bra bild GladSmile! Lättlärd roligt :)

[apprecier]
2012-01-05 23:09
#5

Vilken söt hund! Har alltid varit lite svag för huskys men såna kan inte riktigt passa in i mitt livstil. Kanske någon gång får man ha en sån. Lycka till med honom! :D

moonlights
2012-01-05 23:20
#6

#5 Tack Glad

Annons:
TjockaBerta
2012-01-06 10:52
#7

#3

Kul.  Skrattande

>>>Malum domesticum<<<

Upp till toppen
Annons: