Annons:
Etikettbeteende
Läst 1415 ggr
Kickilu
2012-01-04 15:36

De började bråka

Det är juldagen ocj vi är hos mina föräldrar på middag. Hundarna är som alltid med. Under desserten så är våra två hundar samt mina föräldrars hund ute på tomten. Jag ställde altandörren på glänt men bara lite grann. Rätt var det är så går larmet i hemtelefonen och dottern ropar att hundarna slåss. Då fattade jag ingenting men nu i efterhand så tror jag att hundarna trodde det ringde på dörren och alla ville dit men kom ju inte in. Min golden som är lite valpig sprang förmodligen rakt över min andra blandras som blev irriterad och sa i från, golden svarade emot och bråket var ett faktum. Han höll blandrasen över huvudet i ett järngrepp. Minns inte riktigt vad jag gjorde och det kändes som en evighet fast det handlade nog kankse om någon eller några minuter. Tror jag försökte öppna munnen då inget hjälpte. Det var inte menat till mig det vet jag men hur som helst så satt min underarm i min goldens mun. Ryckte nog till i armen. Fick slänga vatten på hundarna för att kunna sära på dem. Sedan var det in med alla i bilen o till akuten. Behövde stelkramp och jag blödde rejält. Väl på sjukhuset var de tvungna att sy min arm på två ställen. Det var väldigt djupt och fult sa de.Hundarna hade fått sitta några timmar i bilen. När vi äntligen kom hem tog vi en kort promenad med dem för att se att de inte hade några aggresioner mot varandra. Allt var lugnt. Antibiotika åt jag men efter två dagar var jag så dålig att jag blev inlagd. Hade fått en väldig infektion. Nu går det åt rätt håll tack o lov. Tänk att mina två hundar kom ihop sig så. De är annars sådana himla bra kompisar. Det vi lärt oss av detta är att oavsett hur bra kompisar de än är så kan allt hända i trängda situationer där utrymmet är begränsat. Det var väldigt otäckt och jag hoppas verkligen jag slipper uppleva ett hundbråk dem emellan igen.

Annons:
Maja2
2012-01-04 15:40
#1

Oj, det var inte kul det där, tur att du börjat bli bättre!  Ja, hundar kan bråka med varandra även om de är de bästa kompisar, precis som du säger, om de hamnar i ett trängt läge tex.

[Forest]
2012-01-04 20:08
#2

Det är säkert som du tror, en tillsägelse från din andra hund o det ville inte golten ta riktigt utan ville kanske försvara sig.

Kickilu
2012-01-05 10:26
#3

Ja det är den ända förklaringen jag kommit på men fy så himla otäckt. Är inte något jag vill uppleva igen.

[Forest]
2012-01-05 10:39
#4

3 Ja det är verkligen inte roligt. Men ibland så är det inte mer än rätt att de säger ifrån. Enja hatar oxå bli nersprungen o säger givetvis ifrån sur det är för att försvara sig de säger ifrån. Skön att de är sams :) hoppas du läker o blir frisk lät inte vidare roligt att bli så biten :S

Kickilu
2012-01-09 14:06
#5
#4 Jag kan tycka det är rätt att bli sur och säga ifrån. Det som var mest otäckt var känslan av att Prince inte tänkte släppa Alfons. Märkligt att det inte hände mer med honom med tanke på hur min arm ser ut. Fast ändå skönt.
Maja2
2012-01-09 14:11
#6

#5 Ofta är det så att det blir större bråk om man lägger sig i, skriker och försöker dra i hundarna.  För det mesta när det handlar om hundar i den egna flocken, så blir det knappt något blodvite om man själv håller tyst och inte stressar hundarna.

Annons:
[teekan]
2012-01-09 20:49
#7

även fast dom har träffast tidigare och det har gått bra så kan det bara vända sig. Vändningen kan börja med att ena hunden vill leka och busa och den andra helt enkelt säger ifrån och då blir stämmningen kanske lite konstig… För min hund var det så efter någon gång men nästa gång dom sågs så var dom vänner igen och busade på :)

MVH Josefin.

Upp till toppen
Annons: