Annons:
Etikettbeteende
Läst 2275 ggr
Maja2
1/1/12, 9:48 AM

Skott och fyrverkeri-träningen

Jag har ju i åtminstone ett halvår, ofta, spelat skivan med skott och fyrverkerier, för att vänja en av mina hundar, som förra året var helt sönderstressad på nyårsafton.  Han kunde inte vara stilla då, utan sprang runt med svansen klistrad under magen, gnydde och gnällde, åh.. det var en fasansfull natt.

Igår afton började jag med att spraya DAP-spray, sen löpte kvällen på helt perfekt :) :)   Några människor kunde inte hålla sig, utan började smälla kring 18, men jag hade så tur att när jag var ute med hundarna var det tyst. Så även vid sista pinket kl 22. Vi gick och la oss kring 23. När tolvslaget kom, och det drog igång på allvar, så kom Paddy och satte sig uppe vid mitt ansikte. Han skakade lite, men satt hela tiden. NÄr det lugnat sig ute, la han sig ner nära mig, och där sov han gott hela natten.

Träningen med skivan har alltså gett precis det resultat jag önskade. VILKEN skillnad :) :) :)

Annons:
[Forest]
1/1/12, 9:59 AM
#1

Vad skönt att skivan gett så bra resultat :) Jag funderar på köpa den oxå inte för att jag har rädda hundar utan lite som förebyggande syfte :)

AnneN
1/1/12, 11:01 AM
#2

Vad härligt att träningen med skivan fungerar! Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

haffe
8/22/12, 7:24 PM
#3

vart har du köpt den?

Maja2
8/22/12, 7:28 PM
#4

beställde på adlibris

[Forest]
8/25/12, 11:56 AM
#5

4 kör du lite skivan lite än oxå? tänkte ge tips till grannen för deras softis är verkligen livrädd de har testat mycket annat innan men inte denna skiva/dvd Glad

vallhund
8/25/12, 12:04 PM
#6

En bekant till mig har ett par ljudkänsliga hundar. De tränade med CD skivan o på nyåret körde de den på hög volym, hundarna lät sig luras o var inte rädda öht.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: