Annons:
Etikettallmänt
Läst 2436 ggr
[apprecier]
2011-12-17 14:01

Blandras valp.

Först, vet jag inte om jag har postat i rätt tråd. Någon kan flytta på den om det är fel. Jag ska få hem en blandning på pekingese, tibetansk spaniel & chihuahua. Jag har faktiskt inte haft en då pass liten hund tidigare. Haft endast dobermann & rottweiler i mitt liv. Jag har läst så mycket jag kan de 3 raserna. Azlan, som hunden heter är mer av Pekingese och Tibetansk spaniel än chihuahua. Så, nu tänkte jag kolla om någon har viss erfarenhet av dessa raser eller någon form av blandning av det, hurdana brukar de vara till sättet o allt möjligt. Så att jag vet vad som kan vänta mig. Sen också, vad för aktiviter brukar de gilla? Enligt ägaren så är Azlans föräldrar väldigt lugna och han är det också. Men det är inte tillräckligt för mig att veta :) Hoppas att någon här kan hjälpa mig.

Annons:
[Forest]
2011-12-17 15:06
#1

Först säger jag Grattis o hoppas på att du bjuder på bilder på honom sen :)

Har ingen av dessa blaningar men känner en som är av de två du nämner pekinese o tibbe tycker hon är glad men väldigt envis hund snäll :) väldigt söt. Det är ganska svårt hur det blir när det gäller blandraser de kan bli väldigt olika i samma kull tillomed.

[apprecier]
2011-12-17 15:18
#2

#1. Absolut ska jag slänga upp bild senare när han anlänt. :) Jo, är medveten att när det är en blandras hund så det är svårt veta vilken personlighettyp de får. Det är nog en nackdel eller ja spännande. Hum, så pekingese/ tibbe är en envis ras (det beror oxå på individer antar jag). Nu får jag bara vänta tills onsdag så får vi se hur det fungerar.

[Forest]
2011-12-17 15:35
#3

2 tror inte du behöver vara nervös du är hundvan sen innan, jag har träffat flera som inte alls är envisa bara att de har lite annat för sig o tar det matte vill snart   " ska bara" som Alfons säger   Flört

Upp till toppen
Annons: