Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

ALLMÄNT BETEENDE AKTIVITETER - Allmänt - Agility, Freestyle, Rallylydnad & Frisbee - Klicker, Träning & Trix - Lydnad & Bruks - Jakt, Spår & Sök - Weight pull & Drag - Utställning KURSER & INSTRUKTÖRER KLUBBINFO HUNDTRÄFFAR VETERINÄR, SJUKDOMAR & HÄLSA FÖRSÄKRINGAR HUNDMAT - Hundgodis & recept HUNDEN OCH LAGEN - Varning för oseriösa personer i hundvärlden VALPAR & AVEL HUNDFOTON & FILMKLIPP HUNDAR I MEDIA BOK- & FILMTIPS LÄNKTIPS PRESENTATION AV HUNDAR & MEDLEMMAR R.I.P HUNDAR VI MINNS GRATTIS! VECKANS FRÅGA ANNONSER - Info - Annonser - Köpes, Säljes, Bytes - Annonser - Tjänster erbjudes/sökes EFTERLYSNINGAR - Info - Efterlyses - Försvunna/Upphittade hundar - Efterlyses - Släktingar till din hund O.T. OFF-TOPIC - God morgon/middag/kväll - Dagens ros OM IFOKUS - Info från andra iFokussajter OM SAJTEN - Lekar på sajten
BETEENDE

Tar mig inte på allvar.

2011-12-12 23:35 #0 av: gickan87

Min jycke lyssnar inte på mig. Allt jag säger och gör tror hon är lek.

Det gör det hela så mycket svårare. Kan inte ens lära henne att gå fint i koppel.

Finns det någon övning man kan göra så hon tar mig mer på allvar?

MVH Erika :)

Anmäl
2011-12-13 09:04 #1 av: Maja2

Hur gammal är hunden? Vad är det för ras? Hur länge har du haft henne?

Anmäl
2011-12-13 18:44 #2 av: gickan87

Hon är 11 månader, collie/pudel är det i henne och jag har haft henne 7 månader.

I början när vi gick grundkursen gick det jättebra sedan den slutade har det bara gått utför så att säga.

MVH Erika :)

Anmäl
2011-12-13 18:51 #3 av: Maja2

Jobbar du på samma sätt som du lärde dig på kursen? Vad gör du tillsammans med din hund?

Anmäl
2011-12-13 21:03 #4 av: isafisa

Har samma problematik lite grann, även om min ändå fattar när jag menar allvar :)

Själv försöker jag jobba på som vi lärt oss på valpkursen och jobba mer noga inomhus där inte alla störningar finns.

Är svårt att säga hur du ska göra, tycker det är så enormt individuellt, men hoppas någon kan komma med bra tips!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.