Annons:
Etikettvalpar-avel
Läst 2370 ggr
WolfWalk
2011-12-10 17:51

hund namn

jag har en hund som heter Poncho, jag skulle vilja ha Valpar med henne så säg vilken hund ras som skulle passa, valp namn helst på P och hur skall jag få min mamma med på att Poncho skulle kunna få Valpar hon vill inte ha Valpar. Men jag vill ha på 1000% Valpar. Minhund är bladras mellan: golden, schäfer, norsk älghund.

H. WolfWalk

Annons:
[nataschaj]
2011-12-11 14:37
#1

för att se om jag har fattat rätt så vill du

1 ha ett kullteama namn på p?

2. avla på din tik?

3. du vill övertala din mamma att para eran hund?

för det första ska du inte övertala din mamma, med att para eran hund.

och vad vill du ha ut med denna kullen?

WolfWalk
2011-12-11 15:19
#2

det där  sista fattar jag inte???

Fridaaaa
2011-12-11 15:34
#3

En fråga: Varför vill du ha Valpar på din tik?
Finns redan så många hemlösa hundar.
Marknaden är övermättad på hundar.
Och sedan medför det risker för tiken.

Hur gammal är tiken?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[nataschaj]
2011-12-11 17:19
#4

varför vill du para din tik för??? när man parar en tik samt hane så gör man de för att dem har nått som tillgodtar raen i fråga, elr så har dem nått extra att föravidare. och förstå man inte det, så skaman inte ta en kull, bara för att. inget illat menat, men du borde verkligen avstå från detta.

har ni ens ekonomi till att ha ca 10 Valpar? å om nått går fel, då ostar de jäövligt mkt pengar.

[Forest]
2011-12-11 19:15
#5

Hur man ska övertala sin mamma :P Jag är själv mamma o vet att Valpar kräver massor med tid o dessutom kostar det mycket att avla. Först skulle jag hälsotestat tiken rönkat höfter o armbågar, vet inte men hur är det med ögonen så kanske ögonlysning med. Val av hane skulle man ta en som gjort hälsotester o har samma likhet som min tik o helst renrasig men ofta finns inte renrasiga tillgängliga för blanrasavel. Sen ska man ha någon som kan mycket om avel en mentor, läsa på om avel o även ha vetrinär som har öppet nattetid eller kommer ut vid akuta fall, om något går åt pipsvängen med valpning.  Jag har valt bort avel lite just för att jag inte har tid, kunskaper ska jag skaffa o har mentor om jag funderar på börja avla. Men tid o kostnad gör att jag inte gör det de närmaste åren iaf :)

Har ni pengar o tid, så är mitt tips gör helsotester. Visst är det drösvis med Valpar redan på marknaden se över markanden innan ni avlar. Vet flera som står med sina Valpar osålda så från haft 1 hund har de nu 4 st varpå 3 st är Valpar som kräver en massa tid o träning phu  det är tufft :S

WolfWalk
2011-12-12 18:18
#6

hon är 3 år och jag bor i Finland.Det finns en hund hem i Vasa.Jag skall se om jag hittar hundhem med Valpar. Ge gärna e.x. om det finns några hund hem i sverige som kan ta emot euro.

Annons:
[nataschaj]
2011-12-12 18:21
#7

6 ursäkta??, jag har svårt att förstå dig å dina meningar, så ja e lite efter, men menar du att du ska kolla om de finns nått hundstall som kan ta emot Valpar som ev kmr från din tik?? här i sverige?

Anibaz
2011-12-13 07:13
#8

Jag hoppas hela tråden är ett skämt, om inte, gud hjälpe mig.

Du kan inte på fullaste allvar mena att du ska sätta ett gäng Valpar till livet enbart för att placera ut dem till olika hundstall? Är du helt från vettet eller?

Para inte din tik. Du har noll koll på vad som krävs av dig som tikägare och uppfödare, du månar inte ens om liven du tänker sätta till världen. Så gör dig själv och många andra en tjänst och avstå från att para din hund.

Sophey
2011-12-13 13:20
#9

Jag uppfattar det som att ts letar efter ett hundhem som har Valpar och tar emot euro som valuta. Jag kanske har fel men sa uppfattar jag det som.

Medarbetare på matlust

[teekan]
2011-12-14 14:28
#10

Mitt tips är att vänta och se vilket namn som passar dom det gjorde min kompis och djuret fick ett namn som passar den :P Men du gör ju som du vill! Det finns många fina namn på "P" Men ett namn jag täncker på när du säger "P" är Pinocchio men ja lycka till :)

MVH Josefin.

Upp till toppen
Annons: