Annons:
Etikettbeteende
Läst 2065 ggr
elsasputte
2011-12-06 22:08

skakar..

hehe.. tog upp mitt ena marsvin nyss, det är första gången som vovven fick hälsa på honom. Hon visar väldigt stort intresse och tycker att de låter roligt, lägger huvudet på sned och lyssnar när marsvinen pratar och skriker. Hon blir även upptrissad när marsvinen piper högt efter mat, eller rasslar runt i höet.

Efter 5 min så börjar vovven skaka, hon sitter och tittar, stirrar på marsvinet som sitter i mitt knä. Nästan så hon började gnälla oxå..

Varför..? I vanliga fall så ser hon inte över kanten till marsvinsburarma pga att de är för höga. Hon fick nosa på grisen jag hade uppe nu, men inget mer.

Vet inte om hon vill äta upp dem eller om hon är snäll..

Annons:
[Forest]
2011-12-06 22:40
#1

Låter som att hon blir uppspelt av dom, sen ser jag inte hur hon reagerar annars. Våran hund vet jag att fick hon chansen skulle hon ta dotterns hamster, men eftersom hon lärt sig så vågar hon inte men visst ser jag "vad hon vill". Du ser inte sånt hos din hund?

elsasputte
2011-12-06 22:43
#2

Att hon blir uppspelt och skulle vilja leka med dem det ser jag. Tror oxå hon skulle hugga dem om hon fick chansen. Då går jag på magkänslan.

[Forest]
2011-12-06 22:51
#3

2 tror din magkänsla stämmer, kan du så ha gärna marsvinen i ett rum där de är säkra :) tänker utifall att snabbt kan det gå nämligen.

Skyress
2011-12-07 09:33
#4

Det vore förödande om du chansade och det händer marsvinet något.

elsasputte
2011-12-07 16:37
#5

Ja jag har bra burar och om vi går hemifråm så skärmar vi av så hunden inte kan vara i samma rum som marsvinen-

Upp till toppen
Annons: