Annons:
Etikettveckans-fråga
Läst 3966 ggr
tyskajätteshecken
2011-12-04 11:43

Vad stämmer in på Shar-pei?

Vad stämmer in på en shar-pei?

*Kamphund
*Vakthund
*Underbar sällskapshund (det väljer jag)
*Draghund
*Jakthund
*Rynkig skönhet (det väljer jag också)
*Fuling :(
*Opålitlig nafsare  Ni får ju självklart svara på vad ni vill även om det är det dåliga. Man får bara välja 3 st av alternativen, Så svara ärligt!

Annons:
tyskajätteshecken
2011-12-04 11:50
#1

Oj ursäkta nu kan man ju inte se vad det står :S

vad stämmer in på shar-pei?

* Kamphund

* vakthund

* draghund

* spårhund*

* Agilityhund

* Underbar sällskapshund

* Rynkig skönhet

* Jakt hund

* opålitlig nafsare

* fuling

* Trofast

Ni får välja upp till 4 svarsallternativ. Ni får svara precis som ni vill.

Vill bara veta vad ni tycker.

Jag tycker Shar-pei är underbar sällskapshund, trofast,rynkig skönhet och ev Agility också, min tik är duktig i det i allafall :)

[Forest]
2011-12-04 13:50
#2

Tycker deras hälsa är bland de värsta raserna.

tyskajätteshecken
2011-12-04 21:50
#3

#2: Ok, men vad tycker du annars om rasen? :)

[Forest]
2011-12-04 22:44
#4

3 har träffat en tik hon var jätte trevlig lugn o fin, det var en granne till oss som hade denna tik så träffa henne ofta.  Hon var mer sällskapshund men de aktervera henne lite med spår och vardagslydnad.  Flört De är fulsöta denna höjde iaf mitt tycke om rasen då hon var så trevlig o fin hund. Cool Hon gjorde gärna hembesök så ibland satt hon på våran trappa för att hon ville man skulle klappa o prata lite med henne :)

hundegare111
2011-12-05 10:10
#5

*kamphund (kamphundsras), detta tycker jag väl egentligen inte men Sharpei har tidigare använts som kamphund.

*Fuling, jag tycker inte om deras utseende. Alldeles för mycket rynkor för min smak, och nosparti/mun är så konstigt formad att hunden blir fulare.

* Underbar sällskapshund. Har träffat ett fleratlet Sharpei hundar inkluderat de 8 sharpei vi har och har haft i området jag bor i. En enda av dessa var faktiskt fin, han hade inte särskilt många rynkor utan några enstaka och så var han chokladbrun. Han var en vacker sharpei i mina ögon.

Det är trevliga hundar vanligtvis, de flesta jag har träffat har varit jättemysiga och någon enstaka har varit en "opålitlig nafsare". Ingen varning eller någonting utan högg direkt om det var något den inte gillade.

Fridaaaa
2011-12-05 10:36
#6

En underbar sällskapshund med dålig hälsa tyvärr

Ingen kamphund, gillar inte att använda det ordet då dagens hundar inte använts det eller får avlas det till!

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Upp till toppen
Annons: