Annons:
Etikettallmänt
Läst 1039 ggr
Anna-Peter-Siri
2011-11-21 22:29

Lapsk vallhund

Någon som har erfarenhet av rasen? Och kanske vet någon som föder upp?

/Anna

Annons:
AnneN
2011-11-21 22:36
#1

Har bara träffat några få av rasen, men min hund har lapsk vallhund i sig (hennes pappa är renrasig sådan).

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

isafisa
2011-11-22 13:01
#2

De få jag träffat (3 st) har varit väldigt olika, både utseendemässigt och i beteende. Men alla har varit trevliga iallafall :)

Vet dock ingen uppfödare sådär på rak arm.

Anna-Peter-Siri
2011-11-22 23:24
#3

Vi har hittat några uppfödare men inga med kullar just nu på vintern…Vi tror också att de är väldigt fina hundar, som skulle passa 2 "fjällmänniskor" som vi är =)

Säg gärna ifrån om ni ser nåt!

isafisa
2011-11-22 23:53
#4

#3 ja fjällmänniskor låter ju trevligt :D Skulle säkert vara en alldeles utmärkt ras för er :)

MoaW
2011-11-23 22:12
#5

har precis haft en lapsk som projekthund på utbildningen, en underbar 7 månaders tik! Hon var otroligt smart, lärde sig allting väldigt snabbt, både på gott och ont! En hund som ligger ett steg före sådär lär sig snabbt ovanor också. men en stor fördel i träningen. Dock så tröttnade hon snabbt, antagligen spetsen i dom. Dvs. hon älskade att jobba men behöver mycket variation. Hon var i spökåldern och muttrade en del på människor/hundar på håll, men det är antagligen bara en ålderssak. Helt underbar tjej var hon!

som jag uppfattat det så finns det dock stoora varationer inom rasen.

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

Upp till toppen
Annons: