Annons:
Etikettvalpar-avel
Läst 2474 ggr
[Forest]
2011-11-19 22:48

Valpköp stå kölistan

Jag har nu ställt mig i kö på valp. Då vi funderar på sakffa valp vår försommar o vill ha en black and tan pudel dvärg tik. Jag har kontaktat en Tyskuppfödare och en svensk japp det stämmer äntligen ska det kanske födas bat dvärgar i Sverige Glad Antar kön kommer vara lång där tyvärr. Men vi ska någ åka o hälsa på där o träffa pudlar o se vem fader o modern är ska isf bli riktigt roligt. Jag har givet mina krav som uppfödaren ska följa oxå Flört  Jag är helt fast i att vi ska ha en BaT pudel, sen ska man förståss klicka o känna att det är den där man vill ha. Men hur har ni gjort, har ni vart på kölista för vänta på en valp?

Vi är vana med vänta tro mig Enja vänta vi på läge oxå 8 månader o det som kändes värst var de sista 8 veckorna Flört

Annons:
AnneN
2011-11-19 23:00
#1

Är det en bra uppfödare och den kombination man vill ha så är det värt att ställa sig i kö.

Har dock inte behövt stå i kö själv men så har jag inte köpt renrasig valp heller. De renrasiga jag haft har varit antingen fodervärdshundar från folk jag känner eller min gamla labbetik som jag fick av mamma från hennes egen uppfödning.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Forest]
2011-11-19 23:35
#2

1, mjo jag ska kolla lite stam o den biten med ett par med som kan lite mer om pudlar :) jag behöver ingen värsting men ser väl som andra att det kan vara trevligt o veta vad som finns bakom iaf Sen ska det vara bra uppfödare o den biten. Jag behöver inte vara bästis men visst är det roligt att de tar fram trevlig o är trevliga o tänker sunt :) det är lite sånt jag kräver

Anibaz
2011-11-20 00:07
#3

Har aldrig behövt köa eftersom jag har omplaceringar, men jag känner att när det är dags för valp köar jag gärna länge och väl om det är från en tik och hane jag verkligen vill ha valp ifrån. Speciellt med tanke på rasen jag ska ha då jag vill ha från fina linjer med god framtidsutsikt.

Men vad roligt att du hittat uppfödare som är intressanta, sånt är ju väldigt viktigt. Hoppas det blir valp för er Glad

Sigriiid
2011-11-20 13:32
#4

Jag och sambon står i kö just nu vi för en liten tikvalp i juni. Sedan besöket hos uppfödaren har tiden gått så enormt långtsamt! En månad sedan vi var där och det återstår ju ett antal månader innan tiken ens paras… Väntan är olidlig måste jag säga o värre blir det väl sen när valparna är födda o man har valt ut sin pralin o väntar på att få hem den =) Håller stenhårt tummarna för att tiken inte går tom samt att det kommer en stor kull med flera tikar!

Vad kul att du ska skaffa en vovve till! BaT är väldigt fint på pudel men den röda varianten är nog min favorit - din Enja är bara för söt!

// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

[Forest]
2011-11-20 14:28
#5

4 vad roligt att du med står på kö jag håller hårt att ni oxå får en liten guldklimp :) vad är det för ras ni valt?  Enja tackar för de snälla orden :) Röd är fin det tycker vi oxå men BaT skulle se snyggt ut ihop med Enjas röda fina färg Flört

Sigriiid
2011-11-20 14:54
#6

Vi ska få hem en liten kooikerhondje Glad

Jag är övertygad om att en BaT skulle matcha Enja perfekt! ^^

// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

Annons:
[Forest]
2011-11-20 15:57
#7

6 vad roligt har bara träffat en tik av den rasen :) väldigt trevlig hund var det, mjuk o fin liten tik.

LinaK
2011-11-21 08:59
#8

Nej vad roligt Skrattande Låter ju riktigt spännande, du får hålla oss uppdaterade nu hoppas jag.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[Forest]
2011-11-21 12:52
#9

8 Ja detta ska bli kul men får isf vara med från början igen väntan gör inget när man redan har en tokfia ;)

Labolina_73
2011-11-24 15:07
#10

men jösses så sött bed bat pudlar.. :-D

Upp till toppen
Annons: