Annons:
Etikettallmänt
Läst 1617 ggr
Kickilu
2011-11-10 07:25

Gå fint sele

Hej!

Är det någon som har erfarenhet av en gå fint sele? Då menar jag en sådan som knäpps som en vanlig sele men har en rem fram över bogen där man även knäpper kopplet. Alltså ingen som drar åt runt benen.

Vad tyckte ni? Bra - dåligt?

Annons:
isafisa
2011-11-10 09:24
#1

*tass*

Fridaaaa
2011-11-10 09:50
#2

Jag har. Hade det på några hundar på hunddagiset jag var på. Dock ser jag inte det som en långvarig lösning,utan som tillfällig. Bättre att lära hunden gå fint utan sånt.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Kickilu
2011-11-10 10:27
#3

#2 Jag håller med dig men tänkte ha det som träning och när han är på sitt dagis. Det var "fröken" som tog upp det med mig eftersom han blir lite i gasen med alla hundarna och är rätt ny på dagis. Hemma börjar jag få ordning på koppelgåendet. Speciellt när vi går själva. Är min andra hund med kan han försöka lite mer.

Anibaz
2011-11-10 11:25
#4

Jag har en sån till hanen. Använder den när vi åker buss eller åker till nya ställen då han blir lite hispig och det är så mycket enklare att kontrollera honom i selen.

Jag har bara bra saker att säga om den. Den skapar ingen obehag överhuvudtaget och jag känner mig mycket tryggare vid bussåkning och stadspromenering när han har den på sig.

Upp till toppen
Annons: