Annons:
Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 1653 ggr
isafisa
11/9/11, 12:46 PM

Veterinären idag.. mag/tarm problem

Lilla Nalle på 4 månader ska idag troligtvis få komma in till veterinären.. Han har inte bajsat på lite mer än 24 timmar och spytt flera gånger under den tiden.

Han vill inte alls äta, han åt lite igår kväll men det kom upp imorrse igen. Han verkar vara ganska uttorkad dessutom, inte så konstigt dock om man bara spyr… :( Typiskt så har dem såklart lunchstängt nu men vid 13 kan jag ringa..

Nu dricker Nalle precis, så vi får se om det får hållas där eller om det kommer upp igen.

Min lilla Nalle <3 Är super-orolig!!

Annons:
isafisa
11/9/11, 4:19 PM
#1

Nu ligger Nalle inne på djursjukhuset iallafall till imorgon, han hade något som liknade stenar i tarmen och magsäcken. Det var inte stopp än men det fanns risk för det, så dem ska ta lite bilder ikväll och imorgon och så blir det eventuellt operation imorgon om det inte kommer ut av sig självt :/

Orolig!!

AnneN
11/9/11, 4:38 PM
#2

Ajdå, tur att du åkte in med han då… Håller tummar och tassar för att han ska slippa operation.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

isafisa
11/9/11, 4:41 PM
#3

Jo, det var det första jag tänkte när jag vaknade och såg att hela hans sov-inhägnad var full i pölar av spya :/ Så hoppas bara på det bästa nu!

[Forest]
11/9/11, 5:55 PM
#4

åh vad synd om lille gubben hopps altl går bra. och mycket bra att ni åkte in med honom.

isafisa
11/10/11, 11:03 AM
#5

Nu är han hemma igen! Jätte trött efter en natt i bur+dropp+tratt, men han är då glad iallafall :) Han ska äta nå Gastro Intestinal foder i några dagar så magen får lugna sig, men sen ska det var bra :) Föremålen verkade komma ut med bajset :)

Skyress
11/10/11, 11:12 AM
#6

#5 Du skrev att han har något som liknar stenar i tarmarna  är det stenar han ätit upp ute? Vet att det finns hundar som är så glupska så de äter vad som helst ute, speciellt om de har labrador i sig.

Annons:
isafisa
11/10/11, 12:31 PM
#7

Troligtvis har han ätit gammalt akvariegrus hemme hos sambons föräldrar, det står en ikeakasse med grus i källaren. Men ja det kan även vara något annat. Dem såg inte vad det var då bajset det kom ut med var så hårt.

[Forest]
11/10/11, 7:11 PM
#8

skönt att han är hemma och att det komemr ut på normala vägen. Se till att han inte kommer åt mer akvariumgrus om det var det han har ätit.

Upp till toppen
Annons: