Annons:
Etikettbeteende
Läst 3174 ggr
League
2011-11-05 23:45

"Filmare"

Filmar era hundar skador? altså låtsas var a typ halta, ha ont i magen eller låtsas dö?

Min syster och hennes kille har en tik på dryga 2 år am.staff / pitbull, som när hon inte får uppmärksamhet på tillräckligt lång tid, säg 5-10 min, börjar halta.

Ofta så bär (!) syrrans kille henne en bit (hon väger typ 18-19kg), eller så sätter de sig o pratar med henne, och då är hon nöjd. Själv tycker jag att det är ett beteende jag inte vill ha på min hund, men de älskar henne och hon har haft det ganska tufft innan hon kom till dem.

SÅ, hittar era hundar på ngt liknande?

Annons:
Anibaz
2011-11-06 12:45
#1

Nej, men min ena är en riktig teaterapa och är duktig på att överdriva Tungan ute

AnneN
2011-11-06 13:10
#2

Velvet är inte sådan, men min gamle labbehane var sådan som kunde fejkhalta om han blev less på promenader och ville gå hem.

Sa jag "vad haltar du för?" och han slutade så fejkade han bara, slutade han inte då jag sa så så var det äkta hälta.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

hundegare111
2011-11-06 14:54
#3

Njae, inte direkt så att de luras. Däremot så tar de sig friheter när de vill ha uppmärksamhet.

Min rottweiler hoppar bl.a. upp i knät när hon vill gosa och hon väger 40kg(!). Ganska tungt för en "knä-hund" =)

[Forest]
2011-11-06 18:03
#4

Hahah, ne det har hon tack o lov inte kommit på :)

[Ronon-m]
2011-11-08 12:20
#5

Ozzi är en filmare! Om han springer runt och kanske råkar trampa snett lite eller så, så kommer han alltid inhoppande på 3 ben och gnyr och tittar på mig. Då behöver jag bara hålla om tassen, klämma och massera lite i några sekunder och sen säga att det är bra. Då springer han därifrån som om inget har hänt. Haha så jag tror inte han har så ont som han "tror" Skrattande

Renor
2011-11-08 23:38
#6

Jag hörde om en häst som levde för länge sen. Paret som ägde den använde den för att komma till affären. Det var vinter de hade spänt för hästen, efter en liten stund började hästen halta så illa att de vände om. Då travade hästen piggt hem Skrattande

Annons:
[Zorita]
2011-11-09 09:22
#7

Hah mina är helt tvärtom. Skadar de sig ser det ut som om jag har mer ont än dem Tungan ute Fast den ena kan fejka rädsla om hon vill ha uppmärksamhet, för det sitter väl hos sambon som genast kommer till räddning. Typ om vi leker med den andra hunden kryper hon in i ett hörn och ser väldigt rädd och övergiven ut haha.

isafisa
2011-11-09 16:24
#8

Jaa lite grann. Han slog i benet för nån dag sedan och då kom han till mig och hoppade på tre ben. När jag då drog handen framför honom som om jag hade godis gick han hur bra som helst, och efter det hade han nog glömt att han slagit sig :P Men han är också väldigt mesig, överdriver ofta småsaker ;)

[Forest]
2011-11-09 17:53
#9

OT NU Flört    6, jag hade en shettis som gjorde alltid så halta så in i havet, första gången vart jag bra skraj. Kolla alla hovar även alal 3 han inte halta på koppla av vagnen o gick med honom då även då halta han. Så jag lämna vagnen o vände hemåt. När vi gått en bit o han förståg att vi inte skulle tillbaka till vagnen så ville han trava o var helt ren i travet. Jag kontakta kliniken o kom med hästen han var inte änds ömfotad Förvånad Vi stanna vid vagnen på vägen hem o selen var med, han fick allt dra hem vagnen då helt ohalt Flört Han börja ofta halta när man körde själv var det fler hästar med så halta han aldrig, smart liten häst. Han kunde diverse cirkuskonster o var lättlärd med rätt godis vill säga Tungan ute  Kan säga jag fick köpa denna grabb för hela 500kr då han var ovanligt ful som fölunge, stälde ut honom på utställning o fick 40p som 3 åring då som val. Med andra ord han var väldigt fin o se på o otroligt rolig litet busfrö att ha o göra med. Glad

Sen har jag haft en fjording som kunde annat när hon ansåg att man skulle ham skulle hon hem på ett eller annat sätt, då gjorde hon snabba svängar menar verkligen tvärsväng gärna i galopp i tät granskog. Hade hon tur så var en gren exakt där sadeln sluta därmed satt man som en mäla i en gran utan häst. Hon sprang hem utan att vänta på mig. Hon strunta i om andra var med det brydde hon sig inte om, så det var inte kompisar som streta henne hemåt utan det var mer att hon skulle hem till sin hink med mat.

Har haft en del roliga hästar o lärt känna mer roligare iderikare hästar än många andra tror jag :)

Förlåt för lite OT men dessa hästar är något jag alltid kommer minnas :)

Fylgja
2011-11-10 20:37
#10

Min kompis hund fejkade allt möjligt för att slippa ta sin öronmedicin. Och i början funkade det ganska bra. Tills jag upplyste matte om att Zimba inte hade några problem med att ta medicinen hemma hos mig, när jag passade honom.

Det sista han fejkade var ett krampanfall. Men det gick konstigt nog över direkt godiset kom fram.

Så nu vet ni det, godis botar krampanfall.Skrattande

[Forest]
2011-11-10 20:39
#11

10 hahahahahahha Skrattande

Honestyisdead
2011-11-11 00:34
#12

#10Hahahaha :P

Upp till toppen
Annons: