Annons:
Etikettlydnad-bruks
Läst 2513 ggr
[Ronon-m]
2011-10-24 17:46

Indra tränar lydnad

Mamma filmade och tog lite bilder när jag tränade lydnad med Indra. Inte det märkvärdigaste men jag ville visa hur långt hon kommit på 5 träningar. Har bara tränat fotgående 5 gånger och samma med inkallning och från ligg till sitt. Hon är otroligt snabblärd och tycker att det är jätte kul. Men jag påminns mycket om hennes ålder när jag tränar! Hehe hennes koncentration är inte alltid på topp. Men hon är ju bara 5 månader också Skrattande

Skriv gärna lite om det är något ni kommer att tänka på ang fotgåendet. Alltså om det är nått ni ser att jag bör tänka på :)

Annons:
Anibaz
2011-10-25 07:20
#1

Det är lite svårt och se men när du håller godis i vänsterhanden och drar upp den så fokuserar hon på den istället för dig. Och istället för att trycka bak henne med blick och hand så sträck dig, titta framåt och låt armen hänga.

Det blev aldrig något riktigt fotgående så då det mest var trams, men hon har ju absolut glöden, och du har ju inte haft henne så länge än heller.

Lycka till! Glad

[Ronon-m]
2011-10-25 08:51
#2

Jag drar den upp så bara för att hon ska få upp lusten att titta uppåt. Godiset kommer jag lägga bort efter ett tag, det är mest nu i början. Okej tack för tipset!

Det blev ett riktigt under språnget så vad menar du med trams? Vi tramsar ingenting där! Jo glöden har hon verkligen! Hon totalt Älskar det :D

Tack så mycket! :)

Anibaz
2011-10-25 09:30
#3

Hon fokuserar dåligt och blir skvättig, det ser jag som trams Tungan ute

Har du tävlingsplaner med henne? Glad

[Ronon-m]
2011-10-25 09:58
#4

Jaha du menar så! Ne jag jobbar just nu baera med att få upp hennes koncentration och så. Eftresom jag inte har haft henne så länge så har jag inte börjar träna med henne förens ca en vecka sedan. Så hennes framgång på en vecka är jätte stora. I början så gick det knappt, hon ville göra allting samtidigt och det gick ju såklart inte ;)

Ja det har jag! Tävla i lydnad ska jag göra! Och kanske skydd. Uppfödaren har hållt på mycket med skydd och säger att hon kommer bli grym i det så det ska bli kul om vi startar med det. Men först och främst ser jag lydnaden nu och lägger ergin på den. Så just nu jobbar jag med henne koncentration, som bara blir bättre och bättre för varje dag som tur är :)

Anibaz
2011-10-25 10:25
#5

Vad roligt! Kul att du har mål, ser fram emot att följa er framgång Glad

[Ronon-m]
2011-10-25 12:33
#6

Ja det känns bra att ha nått att se fram emot! Tack så mycket :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: