Annons:
Etiketthundmat
Läst 4103 ggr
Tiaran
10/22/11, 10:30 PM

Foderbilen?

hej!

jag tänkte höra om vad folk tycker om Foderbilen (jag har inte testat ännu men går i funderingar) är de någon som testat Foderbilen som kan säga om det är bra eller dåligt, värt att testa eller totallt oseriöst??

då jag såg på deras sida att dem säljer hundmat mycket billigare än många djuraffärers samt att man slipper bära hem (har inget körkort/bil) 15kg tunga matsäckar.

tacksam för svar

med vänliga hälsningar //Emily

Annons:
AnneN
10/22/11, 10:33 PM
#1

Jag beställer alla mina djurs mat, kattsand, mm från foderbilen och har gjort några år nu. Är jätte nöjd med dem och kan absolut rekomendera dem.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Tiaran
10/22/11, 10:44 PM
#2

#1 tack AnneN jag har även läst mkt om Foderbilen på facebook och det verkar vara ett riktigt seriöst företag ska nog prova det nästa gång jag behöver hund/katt mat

tack för svaret mVH//Emily

Sussi89
10/23/11, 12:48 AM
#3

Jag är helt nöjd med dom också. Har inte köpt någon djurmat från dom däremot kattsand. Är perfekt att få det hemkört istället för att släpa på det från affären! Dom har ALLTID hållit måtten för min del :)

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

Tiaran
10/23/11, 3:26 AM
#4

en annan fråga jag tänkte ställa då jag är relativt ny hundägare till en söt liten blandras tik (hon är liten nu men blir större) ^^

kan någon möjligtvis rekommendera en valpkurs/lydnadskurs som är bra och prisvärd? jag har sökt på google men det är så många så man blir förvirrad då det verkar vara samma innehåll i kurserna men priset kan skifta mellan 600-1800 vad jag har hittat hittils, och jag vill ju inte gå någon blähä kurs bara för att den är billig inteheller vill jag betala dyrt för en kurs som kanske ger mindre än vad en billigare kurs ger.

som sagt jag blir ganska förvirrad av alla kurser det finns att välja på så några förslag skulle jag tacksamt ta emot (jag bor i stockholm).

och anledningen till att jag skriver i den här tråden är för att jag tyckte det verkade lite onödigt att starta 750 olika trådar för att få svar på mina halvdumma frågor.

tacksam för svar!

mvh //Emily

Maja2
10/23/11, 9:27 AM
#5

Jag använder mig åxå av foderbilen och är supernöjd.

Ang. kurser så skulle jag rekommendera att ta kontakt med de hundklubbar du har närmast dig där du bor, så att du kan kolla in dem innan du börjar. På vissa ställen är det rätt så långa köer, medans det på andra körs fler kurser och är mindre kö. Kolla vad de använder för litteratur tex, och få en inblick i vilket synsätt de har.

Lycka till!

zoolatri
10/23/11, 10:37 AM
#6

Jag brukar beställa från foderbilen, jättesmidigt! Jag ören nöjd kund och kan inte klaga på något:)

Annons:
Sophey
10/23/11, 10:51 AM
#7

Foderbilen är ett seriöst företag

Medarbetare på matlust

iita
10/23/11, 12:10 PM
#8

Ang. hundkurser kan jag starkt rekomendera Camilla och Emma på www.hundreda.se

Dom håller till norr om sthlm.

TjockaBerta
10/24/11, 11:47 AM
#9

Jag är kund hos Foderbilen och jättenöjd. Det är lätt att se innehållsförteckningen på fodret på deras hemsida och leveransen är jättesnabb. Jag rekommenderar dem till alla.

Nu har de ännu bättre leveransvillkor.

>>>Malum domesticum<<<

Kickilu
10/24/11, 12:01 PM
#10

Även jag är kund hos Foderbilen och kan varmt rekommendera dem. Smidigt och snabb leverans. Slipper dessutom konka hem tunga säckar själv.

Tiaran
10/24/11, 3:07 PM
#11

tack för alla svar jag ska nog prova foderbilen nästa gång jag behöver köpa hund/kattmat.

#8 tack för tipset jag ska kika närmare på sidan du länkade.

UlrikaD
10/24/11, 11:04 PM
#12

Måste också säga att jag är supernöjd med foderbilen. Får tunga kattmatssäckar uppburna tre trappor och lämnade utanför dörren. Och jättesnabb leverans. Bara positivt!

Sophey
10/25/11, 8:31 AM
#13

#12 Lat dom jobba hart, Ulrika!

Medarbetare på matlust

Annons:
LinaK
10/25/11, 11:32 AM
#14

Håller med de övriga, foderbilen har jätte bra service! Blir det något problem så är dom inte rädda att kompensera en.

Köper alltid vårat hundfoder därifrån, plus kattsand!

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

levithedog
10/26/11, 8:17 PM
#15

Foderbilen är bra. vet ej vart du bor men om det är i sthlm så kan jag rekommendera DOGMA, Guldhunden, Hundens Hus. Alla arbetar med mjuka metoder och positiv förstärkning Glad Guldhunden som första val!

Tiaran
10/28/11, 4:12 PM
#16

tack fär alla svaren #15 jag bor i stockholm och jag ska kolla närmare på ställena du föreslog.

Tack igen för alla förslag jag blir verkligen glad över att få så mycket respons på mina frågor. Skrattande

Mischa
10/30/11, 3:38 PM
#17

Tycker inte du skall tveka att använda foderbilen, har använt dom under några år smidiga och effektiva, och händer det något fel är dom snabba med att åtgärda det.

≧◔◡◔≦

sofiek90
11/2/11, 9:14 PM
#18

Jag har bara hört positivt om foderbilden, men har inte använt det själv än.

Ang. kurser så vet jag att Hundens Hus även finns i stockholm, jag har gått kurser hos dom (dock inte i stockholm^^) och alltid varit nöjd. Dom har även gratis träningstillfälle ibland då dom utbildar hundinstuktörer ;)

MVH

Sofie

Rumblebee
11/2/11, 9:25 PM
#19

Kan intyga att foderbilen är seriösa och vänliga. Även min syster handlar därifrån, och minns en gång att hon hade beställt hundmat tror jag det var, men istället för hundmat, så hade hon fått en påse kattmat av samma tillverkare, och inte nog med att foderbilen skickade henne hundmaten i efterhand, hon fick även behålla kattmaten, gratis.

Tiaran
11/2/11, 10:11 PM
#20

oj vad snällt av dem.

jag har beställt från dem idag (velade in i det sista) xD

så vi får se hur det går och om ja kommer fortsätta med dem när jag får leveransen, men efter alla bar och positiva kommentarer alla gett ang Foderbilen så tror jag att dem kanske får en ny "stammis" ^^

Annons:
rahl
11/3/11, 12:34 PM
#21

Två gånger har jag råkad för samma fel, att det skulle vara i lager fast den var inte, två gånger skulle de skicka så att jag har det på fredag men skickade på fredag så det dröjde.. Dessutom höjde de fraktpriser nyligen. Innan var de mycket bättre, snabbare, numera har jag hittat ett annat företag som levererar mat till mig. Dock ge foderbilen 50 kr rabatt vid strul.

Mischa
11/3/11, 12:36 PM
#22

#21 Sänkte dom inte fraktpiset?

≧◔◡◔≦

rahl
11/3/11, 12:39 PM
#23

#22 från och med 500 kr ja, men mellan 400-500 så höjde de från 19 till 49

Fridaaaa
11/3/11, 7:40 PM
#24

#21 Vart beställer du ifrån?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

rahl
11/4/11, 10:07 AM
#25

Därifrån för att jag har bytt från torrfoder till färskfoder

http://fodersnabben.se/farskfoder/vom-og-hundemat-c-417-1.aspx

men de har vissa torrfoder också

Fridaaaa
11/4/11, 11:24 AM
#26

#25 okejGlad

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Tiaran
11/4/11, 8:41 PM
#27

okay nu har jag fått hem min leverans och det gick supersnabbt och allt var bara perfekt <3 tänker garanterat betställa från dem igen.

tack för alla svar å tips.

mvh//Emily

Annons:
Upp till toppen
Annons: