Annons:
Etiketthundmat
Läst 3975 ggr
[mangi72]
2011-10-20 10:53

Doggy junior

Jag ger Milou Doggy junior eftersom det var det han fick hos sin uppfödare när vi köpte honom men borde jag byta eller är det ett ok foder för honom? Han får även rå köttfärs och annat kött ibland av oss. Lite rester har han också fått ibland men det som han äter mest är Doggy junior. Vad ger ni för mat till era hundar?

Annons:
Fridaaaa
2011-10-20 13:12
#1

Man får se hur ens hund mår, på avföringen osv gällande foder tycker jag. Jag ger vår doggy professinal.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

AnneN
2011-10-20 14:46
#2

Jag ger min hund Orijen Adult eftersom hon är spannmålsallergiker.

Mår din hund bra av fodret = håller bra vikt, har bra aptit och normal avföring så är det inget akut med att byta. Vill du inte ge Doggy i fortsättningen så kan du sakta fasa över till ett annat foder (föreslår något med mer kött och mindre spannmål).

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[mangi72]
2011-10-20 15:29
#3

´Ja han växer och mår bra och avföringen har alltid varit bra på han så vi har inte haft problem med hans mage alls faktiskt. Finns kanske ingen anledning till att byta inte just nu iallafall.

StrongHearts
2011-10-20 18:44
#4

mina Valpar var uppväxta på doggy och dem älskade det :)

som dem andra säger, gillar din hund maten så stanna vid det eller gå gradvis över till ett annat. jag hade dock stannat kvar vid det fodret tills vidare :)

Anibaz
2011-10-20 19:42
#5

Allt hänger ju på hunden. Mår den bra utav fodret så tycker jag inte du ska byta nu. Plus att han får rått kött är jättebra.

Mina hundar äter nu ett billigt torrfoder, men dem funkar på det och dem får kött och sånt bredvid.

[mangi72]
2011-10-20 20:24
#6

Tack för alla svar;D Jag kommer att fortsätta med doggy :D

Annons:
[Forest]
2011-10-20 20:43
#7

Hur ser doggy junior ut näringsmessigt? vad jag kan läsa är det mer spannmål i det än kött och inte heller mycket fett? , jag tycker att hundar ska äta minst 30 % protin och 20% fett är det dessutom Valpar ska man vad jag tycker iaf verkligen ge bra foder.

LinaK
2011-10-21 09:39
#8

Jag ger mina orijen adult, toppen foder! Min bichon havanais har haft problem med olika foder då han blivit så dålig i magen, men med orijen är han väldigt bra i magen för jämnan. Även till min jack russell har jag haft problem att hitta ett passande foder till pga krånglade mage, men nu är han jätte bra Glad

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[Forest]
2011-10-22 11:23
#9

TS kan du visa vad doggy junior innehåller helt? eller någon annan :)  vad jag ser är detta http://foderbilen.se/doggy-junior-10-kg.html då ser väl doggy professional extra bättre ut iaf i råprotein men sämmre fett?

exitingsvillemo
2011-10-24 09:28
#10

då Doggy är spannmålsbaserat så skulle jag välja bort det till mina hundar. Även om valpen mår bra nu, så behöver den ett bra foder för att bygga sin kropp med, alltså inte 95% spannmål

lizton
2011-10-25 14:27
#11

Fortsätt med det eftersom hunden mår bra på det. Om du vill byta upp dig inom samma märke så är finns Doggy Professional. Välj valp/junior-foder eftersom du har en valp.

[mangi72]
2011-10-25 15:48
#12

Ja jag tror att jag fortsätter med det ett tag iallafall, han får ju köttfärs och annat kött med a oss rått förstås. Ska läsa och se om jag senare byter till ett annat :) Tack för alla era svar :D

[Forest]
2011-10-27 10:30
#13

12 vi är lite olika du o jag.  själv anser jag att man ska ge bra foder till hunden så man vet att man ger det bra foder, valpar är det ännu viktigare att ge bra foder för ge bra växtgrund av ett bra foder. Sen visst ska hunden tåla sin mat man jag tror inte din verkar så kännslig iaf inte för en massa spannmål.

Annons:
[mangi72]
2011-10-27 12:40
#14

13 Varför jag inte har bytt foder åt honom än är för att han fick det fodret hos sin uppfödare och man ska inte byta foder direkt till Valpar om dom inte mår dåligt av fodret som dom äter när dom kommer till sitt nya hem. Jag ger honom rå köttfärs och annat rått kött också. Nu vill jag hitta ett bättre foder åt honom men vill inte bara springa in i en butik och råffa åt mig något slumpmässigt utan tar mig tid att leta efter ett foder som känns rätt för just honom. Och ja vi är olika på säkert många sätt, jag är inte otrevlig och tror inte mig veta saker som jag inte vet. Om jag inte brydde mig om vad min hund får för foder skulle jag aldrig ha skrivit och frågat om råd eller?

[Forest]
2011-10-27 20:46
#15

14 våran omplaceringshund måde bra på sitt pedigree, men jag bytte eftersom hundar är köttätare o inte kan jag trolla bort spannmålen som redan är i fodret. Självklart gör du som du vill. Jag sa bara att du o jag är olika i fodertänkandet.

[mangi72]
2011-10-28 09:07
#16

15 Håller med dig hundar är köttätare det är därför jag ger rått kött till Milou och letar efter ett bättre foder till honom och med ett bättre foder menar jag ett foder med mindre spannmål än det som jag har till honom nu.

[Forest]
2011-10-29 18:18
#17

16 stirra  dig inte blind på märken är mitt tips, o inte heller efter käntmärke=bra foder för det stämmer inte :P Jag kan varmt rek orijen men det finns många fler foder som har bra med protin i sitt foder, även spannmålsfria sorter. Jag ger färskfoder eftersom superkräsen hund o hon mår bra på färskfoder håller sig fint i hullet, för mig är det det bästa fodret. Jag ger nordick special + o sen ger jag råkost märgben,kycklingklubbor,fläskben osv

exitingsvillemo
2011-11-01 11:44
#18

Precept Plus är ett bra foder, som inte kostar alltförmycket.

Upp till toppen
Annons: