Annons:
Etikettallmänt
Läst 1375 ggr
[Zorita]
2011-10-14 22:37

Lite arg och frustrerad

Måste bara skriva av mig… På väg hem från jobbet stannade vi för att tanka. Mitt på bensinmacken var en lös hund, podenco förstås…

Han var sååå vacker! Vita strumpor på alla benen, liten, uppmärksam. Fortfarande inte smal eller med kala fläckar. Så troligtvis en nydumpad liten kille.

Vi köpte hundmat för att locka in honom, men då var han redan bortsprungen med en flaska i munnen. Vi gick en sväng men såg honom inte, och eftersom jag är på kryckor var det inte helt enkelt.

Andra podencon jag sett vid en bensinmack detta år… Nu håller jag tummarna för att han åtminstone inte försöker korsa den trefiliga motorvägen brevid. Stackars kille, skitmänniskor som dumpar sådär!

Annons:
Maja2
2011-10-15 15:33
#1

ÅHHHH ….. hjärtat brister…. podenco åxå….   hoppas han klarar sig!

isafisa
2011-10-15 15:43
#2

Nej men :( Världen är full av människor som inte borde få ha med djur att göra… Hoppas han håller sig borta från vägen!! Lilla hjärtat <3

[Forest]
2011-10-15 23:19
#3

åh jag förstår hur att det smärtar jag fattar inte hur man kan dumpa sin hund bara så där :-( Ni har ju så mååååååånga hundföreningar man kan lämna sin hund till. Nu är väl dom överfulla men iaf hunden får en ärlig chans iaf.

[Zorita]
2011-10-16 11:17
#4

Vi har bestämt nu att vi ska ha en påse hundgodis och en handduk liggande i bilen för liknande situationer. Så vi har en chans att fånga in dem iaf. Fast det är svårt, de lär sig snabbt att akta sig för människor.

#3 Tyvärr är de flesta ställena sådana där hunden avlivas inom en vecka, ofta smärtsamt. Dessutom tror jag det kostar en slant. Så de flesta väljer att dumpa uppe i bergen. Podencos är väldigt lågt ställda i Spanien. Flera hundägare väljer att hänga dem i stället för att släppa dem lösa. Då är dumpande bättre i alla fall. Men visst gör det ont att se en så fin hund och inte kunna hjälpa.

Upp till toppen
Annons: