Annons:
Etikettgod-morgon-middag-kväll
Läst 918 ggr
Fridaaaa
2011-10-14 14:31

God eftermiddag 14/10

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag skiner solen, jätteskönt. Dock kallt imorse, 1 plusgrad vid halv 8 tiden, usch kallt! Sambon fick skrapa rutorna på bilen innan han stack till skolan.

Har fått lite gjort inne, men måste fixa mer, ska ha mini-kalas imorgon för sambon, som fyller 22 år imorgon :D Så ska bjuda på lite gott bara, lite fika & kaffe.
Får räcka ;) Sedan kommer 2 kompisar till han på kvällen, så då ska vi äta hämtemat är det tänkt.

Ha en trevlig fredag!

Ska se Idol ikväll! Dock en del sappande när 2-3 av deltagarna ska sjunga ;)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
isafisa
2011-10-14 14:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här är det tentaplugg på gång för fullt, men försöker hinna träna lilla Nalle lite också för att inte bli helt knäpp i bollen ;) Dock sover han mest så det är lugn och ro här hemma :)

Har precis pratat med en kompis som ska skaffa 3 ryafår om en vecka, så ska försöka åka dit så Nalle får träffa fåren och hennes två hundar :) Är ju himla bra miljöträning för honom! Funderar på att sova över där också så han får prova på det med ;)

Annars är det strålande sol ute, men inte särskilt varmt ;) En perfekt höstdag alltså!

Fridaaaa
2011-10-14 14:49
#2

#1 Ryafår är fina tycker jag :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

isafisa
2011-10-14 14:52
#3

#2 Jag har nog aldrig träffat några, men ska bli spännande! Har alltid tyckt om får :)

Fridaaaa
2011-10-14 15:02
#4

#3 Min svärmor har får .)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maja2
2011-10-14 15:57
#5

Goddag :)  I morse var det 5 minusgrader, men det blåste inte, så det var en underbar morgonpromenad :)  Idag har jag och mina barn varit på Mammas grav. HOn skulle blivit 68 år idag, men dog för snart 7 år sedan.   Hundarna har haft en rätt lugn dag, kom nyss in från en 40 minuters promenad, men ingen träning idag. Vi ska bara fredagsmysa jag och hundarna, hela kvällen :)

AnneN
2011-10-14 18:42
#6

Go´kväll Skrattande

Här har dagen varit fullspäckad med hundaktiviteter…

Kommer inte ihåg om jag berättat att jag nu är hundvakt en tid framöver till en rottistik som är 15 månader och heter Ronja, något ouppfostrad och mycket motor. Igår började jag en kurs i vardagslydnad med henne för att få lite extra hjälp med koppelträning och hundmöten (hon gör utfall, men vill bara leka även om hon låter farlig).

Idag har jag tränat massor koppelträning med henne och en del hundmöten, vilket gick rätt så bra Glad

Sedan så har Ronjas ägare 2 hundar till som jag tar hand om idag (fast hemma hos dem) då matte fött en liten flicka idag, så både matte, husse och "lillmatte" är kvar på BB.

Så jag har definitivt det jag gör idag Skrattande

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
[shanti&luna]
2011-10-14 19:40
#7

Tillbaka från akuten. Trött som attan, men nu mår jag bättre. Fick kramplösande mot epilepsin och en kur kramplösande med mig hem i fall att. Men jag bjöd på ett skratt när jag råkade öppna dörren till toan och en äldre herre satt och sket. Sköterskorna och läkarna skrattade gott.

Annars har vi tagit det lugnt och maken har största ansvaret idag för vovvarna. Imorgon ska jag även få sovmorgon. Kyss

[Rocky70]
2011-10-15 02:38
#8

#6 Snälla Anne kan du uppdatera och tipsa lite vilka övningar och råd som hjälper dig och hunden vid hundmöten framöver.Rocky är ju exakt likadan,ser ut som Cujo men när han väl får hälsa(om nån nu törs låta sin hund hälsa) bjuder han upp till lek direkt.Tyvärr syns det väldigt tydligt nu att han inte kan läsa andra hundars kroppsspråk och direkta avvisningar utan han är helt på hela tiden.Allt annat går så mycket framåt och det känns så otroligt bra men just på det här området är jag totalt nollställd.Känns frustrerande att inte kunna förmedla till Rocky att allting är under kontroll och att om han tar det lugnt så får han hälsa.Ber om ursäkt till dig Frida för att jag går in och "kapar" tråden på detta viset men känner att jag behöver alla råd som går att få.Har prövat med nån sorts Skvallerträning,men det funkar inte med en hund som totallåser sig vid mötande hundar.Godis eller leksaker är inte det minsta intressanta vid dessa tillfällen.

AnneN
2011-10-15 13:25
#9

#8 Jag fixar en ny tråd om detta med hundmöten, så slipper vi kapa denna Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Upp till toppen
Annons: