Annons:
Etikettvalpar-avel
Läst 1899 ggr
[Lava&Zorro]
2011-10-08 23:23

Blir inte bättre...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Våran lilla Zorro är suuuuuperdålig imagen! Usch stackaren får inte behålla någonting, dock får han behålla vattnet som han dricker. Måste springa var 20:e minut ut med han. :(

Lava är perfekt imagen så vi tror att Zorro har fått i sig någonting oöämpligt eller har bara känsligare mage än Lava…

Men jag är väldigt orolig och har pratat med veterinär som har rådgivit mig hur jag ska göra. Ska koka ris och se om det binder i magen.

Allt började igår och har blivit lite bättre idag då han dricker vatten och kan äta lite grann.

Om det inte går över tills imorgon blir det en sväng till Ulltuna djursjukhus för våran lilla kille….

Ni som är nattugglor får gärna hjälpa mig här, kommer bli att vaka över Zorro inatt… Blir en lååång natt, men vafasen gör man inte för sina små älsklingar? :)

Annons:
[Forest]
2011-10-08 23:46
#1

Brukar han vara kass i magen?

AnneN
2011-10-08 23:56
#2

Håller tummarna att han ska bli bra snabbt, aldrig kul då ens älsklingar blir sjuka Rynkar på näsan

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Lava&Zorro]
2011-10-09 11:35
#3

#1 Han har varit det en gång tidigare precis efter vi hade träffat hans mamma, då gnällde han och var dålig imagen. Men inte annars.. Nu har det gått tre dagar och det blir inte bättre. Ska se om det hjälper med riset.

#2 Nej jag är orolig :(

levithedog
2011-10-09 11:50
#4

Har du provat att fasta honom i 12 timmar samtidigt som du ger prokolin+ (finns på apotek) för att sedan sakta fasa in honom på skonkost, altså kokt fisk och ris?

Jobbigt, hoppas att han snabbt blir bättre.

[Lava&Zorro]
2011-10-09 11:54
#5

#4 Nej det har jag inte provat, gjorde bara som veterinären sa åt mig att jag skulle göra. Kokt ris började jag med i natt, det har inte hjälpt än.

Ja usch det är inte så kul och måste vara fruktansvärt jobbigt för Zorro.

levithedog
2011-10-09 12:04
#6

Nu vet jag inte om det är en valp vi pratar om, ser inte så gammal ut på bilden, och om det är annat som gäller för dem. Varför man fastar är för att mage och tarmar ska få lugna ner sig, så fort han äter irriterar det tarmarna igen samt att magen ska bli tom. Prokolin+ är en pasta/gegga som man ger, funkar till alla åldrar och storlekar, som innehåller goda bakterier och stabiliserar tarmfloran. Det är viktigt att sedan försiktigt och lugnt fasa in på skonkosten sakta. Lite flera gånger om dagen under en ganska lång tid och sedan börja fasa in vanliga hundmaten tillsammans med skonkosten.

Annons:
[Lava&Zorro]
2011-10-09 12:06
#7

Det är en 5månaders valp :)

levithedog
2011-10-09 12:13
#8

Då kanske man inte ska fasta, det vet inte jag. prokolin+ kan du använda till Valpar med. Det är bara snälla bakterier så om du ger det (dosering står på) under en dag med lite ris och vatten så kanske det blir bättre. Det gör ingen skada hur som helst. Hoppas att det kan fungera, det viktigaste är ju att han får i sig massor av vätska. Du kan ge vattnet som riset kokat i med till riset.

[Lava&Zorro]
2011-10-09 12:16
#9

#8 Det är precis så jag har gjort :) men ska prova med prokolin också o se om det hjälper. Han dricker mycket vatten och är pigg och så men det är bara maten som han inte får behålla.

[Forest]
2011-10-09 13:51
#10

Jag hoppas att han blir bättre.

[Lava&Zorro]
2011-10-09 14:32
#11

#10 Tack! Det hoppas vi med :/

Anibaz
2011-10-10 08:52
#12

Smilla kan bli sådär dålig i magen, då får hon små mängder ris och så försöker jag få i henne så mycket vatten som möjligt. Det brukar gå över till dagen efter.

Fridaaaa
2011-10-10 09:10
#13

TS har tagit bort sin användare

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Michaela-N
2011-10-10 16:04
#14

#13 Men kan fortfarande finnas kvar som medlem med nytt nick.

[Forest]
2011-10-10 16:56
#15

13 hmm va finns hon inte kvar i fokus? oj jaså vad hände får vi hoppas att hon iaf finns kvar. Vill gärna veta hur det går med Zorros mage.

Fridaaaa
2011-10-10 19:09
#16

#15 Vet inte om hon finns kvar på sidan, men själva denna användaren är borttagen :=D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: