Annons:
Etiketthunden-och-lagen
Läst 4430 ggr
pette135
9/28/11, 5:08 PM

idag kom länstyrelsen på besök

idag kom länstyrelsen på besök och sa att man  måste ha hund koja i trädgården  och det måste vara platt tak fick inte vara sne dom sa att det var lag på det

Annons:
AnneN
9/28/11, 5:12 PM
#1

Beror väl på hur mycket hundarna vistas ute i trädgården.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Maja2
9/28/11, 7:17 PM
#2

Om länsstyrelsen kommer på besök så brukar det finnas nån form av anledning. Har du hunddagis eller liknande?

[Forest]
9/28/11, 10:22 PM
#3

Helt klart beror det på hur hunden vistas ute, bor hundarna ute om dagarna ska de ha skydd för väder o vind. Platt tak fattar jag inte varför, men kanske kan du kontakta den personen som var o hälsa på om detta.

Jycklos
10/11/14, 8:28 AM
#4

platt tak beror på att hunden ska ha en platå som dom kan hoppa upp å spana ut över. står på regler för hundgård på jordbruksverkets sida

Fridaaaa
10/11/14, 10:44 AM
#5

Man måste inte ha hundkoja om hundarna bara är där korta stunder eller när en annan också är med ute t.ex. Används däremot trädgården mer som en "hundgård" måste det däremot finnas det.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

vallhund
10/12/14, 7:31 PM
#6

#4 Nix, hunden skall ha en upphöjd plats i hundgården, det behöver inte vara hundkojans tak.

Själv har jag ingen hundkoja, jag har hundlucka in till huset så hunden kan gå in o ut som den vill + upphöjd plats med utsikt i form av altanen.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: