Annons:
Etikettrip-hundar-vi-minns
Läst 3071 ggr
[nataschaj]
2011-09-26 16:37

Minnes dag idag till Ajax

Tittade ut genom fönstret förut och såg att nästan alla gula löv låg på gräsmattan och kom tänka på dig min vita vän.

De va denna tiden som du gick bort, som jag va tvungen att låta dig vandra vidare, och tro mig, jag ångrar det varje dag som går. Men jag gjorde det för dig min vän. Kunde inte låta dig lida av ego själ. Jag är inte som andra som låter sina sjuka hundar få leva. Ditt liv, skulle ha blivit en pina.

Du va så vacker, och så troligt snäll. Lyhörd och jag vet inte vad. Jag öänska att du fans hos mig nu. Gibson önska du fanns här med.  Vi vill ha dig tillbaka, men man kan inte väcka dem döda, bara minnen kan leva vidare.

Tyvärr va ditt liv för kort, 1 år fick du leva, från valp till unghund bara, det är inget liv, och jag är ledsen för att jag tog de ifrån dig. Men jag hade inget val.

Massa roligheter gjorde vi ändå, skogen, vi åkte ut och badade och massa mer. Tiden bara flög iväg, tills din första symtom dök upp.

De va till vetten, medicin, rötngen och allting. Men nej, de ända jag fick rådet va, om du skuille leva "sitta i bur och bara komma ut och kissa, max 10 min åt gången, minst 5ggr/dagen" Det är inget hund liv. Du skulle inte klara av de, och hjärngympa hade inte hjälp. Nej, jag vet att jag gjorde rätt. Men jag ångrar det!.

Det va vi - mot världen. inte sant?.

Min vackra vita pojk, jag saknar dej och älskar dig. Mitt hjärta är fullt av kärlek till dig. Och jag kommer aldrig glömma dig.

Grattis i efterskott på din 3årsdag. Länge leve du i mina minnen och hjärta.

Matte 'älskar dig.

Annons:
[Forest]
2011-09-26 18:56
#1

Fint skrivet. Förstår att det smärtar än idag att han fick så liten tid att leva. Du får tröstkram och hoppas du minns alla bra stunder med honom.

[nataschaj]
2011-09-26 20:06
#2

#1 Tack!, ja vi hade en underbar kort tid tillsammans. Men man får tänka på djuret å dens bätsa

Kickan90
2011-09-26 20:49
#3

#2 aa det är sant, man får ta vara på tiden.
förstår att du ogillar att du var tvungen att ta bort honom, men du gjorde det rätta.

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

tyskajätteshecken
2011-12-04 11:57
#4

Nå vilken fin hund! stakars dig :( fint skrivet!

[Ronon-m]
2011-12-08 19:07
#5

Fint skrivet och fin video! Måste bara fråga om du fick veta vad felet var med honom.. Alltså vilken "sjukdom" han hade.

Jag har liknande problem med min schäfertik nu också. Hon är 7 månader och har haltat i 7 veckor på vänster framtass nu. Har varit hos veterinären och har även telefonkontakt med vet… Men vet säger att det antagligen är växtvärk. Om det nu finns :/

[nataschaj]
2011-12-08 19:28
#6

ja de va nått med åå va heter de nu då.. ledbandet/senan vid bogen som ställde till det.

det heter nått speciellt, men ja minns inte exakt. och ärligt så vill ja inte leta upp dem papprerna. är lite vek efter som han had spec plats hos mig.

uppfödarens ena f.d ''spring hund'' kommer inte på rasen nu hade exakt samma fel som ajax fick å då va de bara avlivning som va de bästa alternativ.

men hoppas din tik inte har samma, men be vetten undersök senorna/lederna vid bogen! och uteslut de dära..

Annons:
[Ronon-m]
2011-12-08 20:14
#7

Okej nej jag förstår att du inte vill titta i papprena. Det är jobbigt de där! :(

Okej tack för tipset! Ska kolla upp det med vett! :)

Upp till toppen
Annons: