Annons:
Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 1824 ggr
linlan
2011-09-20 17:48

Kissade på sig inatt

Igår kväll va vovven ute precis som vanligt innan läggadags. Mitt i natten vaknar jag av att det är en stor pöl i sängen och han är även blöt på bakenen. Han är runt 1år och helt rumsren annars. Kan det vara möjligt att kissade på sig i sömnen? Är det något man bör göra eller hålla koll efter något speciellt? I övrigt är han pigg och glad precis som vanligt.

Annons:
levithedog
2011-09-20 19:31
#1

Det kan vara urinvägsinfektion då brukar iofs allmänmåendet bli påverkat men inte alltid. Har du kollat att han inte har feber? Jag skulle nog har ringt och kollat med min veterinär. Sedan beror det lite på hur länge han har varit helt rumsren, men har det gått en längre tid och han är okastrerad skulle jag nog kolla upp det med någon som vet.

AnneN
2011-09-20 20:00
#2

Hade det varit en gammal hane hade jag misstänkt förstorad prostata, men det är vanligast på äldre hanar.

Hade han kissat av sig ordentligt på nattrundan? Hade han druckit mycket under kvällen eller efter nattrastningen?

Kan även vara en idé att hålla koll på om han kissar ovanlig mycket, dricker ovanligt mycket, om han har jämn kisstråle eller om den är liksom skvättig/avbruten (strålen ska vara jämn), om kisset är ovanligt ljust eller ovanligt mörkt, luktar mer än vanligt, mm.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Upp till toppen
Annons: