Annons:
Etikettallmänt
Läst 3947 ggr
Fennec
2011-09-14 18:49

Varför valde du din blandras

Kanske du var intresserad av just dessa raser?
Kanske kunde du inte välja mellan två raser?
Kanske blev du helt enkelt bara kär?

Berätta varför du valde just din blandras!

Annons:
Fennec
2011-09-14 18:53
#1

Jag blev helt enkelt förälskad i min första blandras.
Jag älskade henne utseende och temperament och jag älskade raser i henne också vilket var ett stort plus.

Hon hade det bästa från både schäfern och den belgiska vallhunden.

[shanti&luna]
2011-09-14 18:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag blev helt enkelt bara kär i min lilla trevägskorsning. Min syster ägde ju den lilla valpen först och där fungerade det inte och ha valp och bebis samtidigt samt att Shanti blev slagen av barnen i det hemmet. Så jag fick ju möjligheten att skapa ett band till Shanti redan när hon var 8 veckor. Hon var 10 veckor när hon kom till oss.

Sen gillar jag alla tre raserna i henne eftersom Papillon/phalene (samma ras i grunden) och shi tzu är bra sällskaps hundar alla tre.

[shanti&luna]
2011-09-14 18:57
#3

#1 Vad rolig du är som börjar din mening som jag…vi skrev samtidigt.

Fennec
2011-09-14 19:00
#4

3. Ha ha ha, olika hjärnor - samma tankar Flört

[shanti&luna]
2011-09-14 19:10
#5

#4 Precis!

Michaela-N
2011-09-14 19:45
#6

Det var min mamma som valde åt mig! Frågade henne och det var rent av en slump att det blev som det blev, under en period ville hon hemskt gärna ha yorkshire terrier, och då mejlade jag henne massor med annonser på renrasiga yorkies i hopp om att vi skulle skaffa en, och så en dag så mejlade jag henne en blocketannons med Valpar som var hälften papillon och hälften york… Några timmar senare ringde hon och berättade att hon bokat träff helgen som kom :)

Annons:
[Zorita]
2011-09-14 20:35
#7

Mina två är adopterade, och min tanke var alltid att skaffa hund från just den hundgården. Den första fick vi hem som fosterhund, och ja, vi förälskade oss i henne.

Den andra träffade jag många olika gånger under ett halvår. I början tyckte jag han var otroligt vacker men lite något av en bully. Men han charmade in sig hos mig med sin personlighet, som jag fick se mycket av när jag var där och volontärarbetade. Sen när vi bestämde oss för att skaffa en till så föreslog jag honom.

När vi åkte dit för att se på honom berättade de att han precis testats positiv i leishmania så hans chanser för adoption var riktigt dåliga. Detta spelade ingen roll för oss, så efter några veckor fick han komma hem på prov och sen stannade han för alltid.

[Forest]
2011-09-14 21:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Har ingen blandis nu. Men våran Chanel var lite slump, vi var ute efter skaffa hund o svara på flera anonnser både blocket o eniro. Vi leta inte efter en valp utan vill ha en mer "klar hund" tänkte vi. Detta pga vi var osäker på fostra en valp o hört en del skräckisar om Valpar som tuggar i allt möjligt o tar sönder mycket :) Iaf en dag ringde telefonen och en skåning var i luren, hon sökte efter mig o på den biten var det. Bad om att hon skicka bilder på henne, dagen efter for vi 43 mil för träffa henne, hon var söt o trevlig. Man såg hur hon gillade barn och det var en viktig del för oss. Så på den biten skaffa vi den snällaste hunden vi drömt om. Jag sa alltid Lilla Chanel är så snäll för det var lite som pricken över I-et  dessutom var hon bedårande söt med sin lilla stumpsvans :)

hundegare111
2011-09-14 22:29
#9

Min första blandis (bland de nuvarande hundarna) kom till av en slump. Jag skulle egentligen haft en jaktblandrashund men så ringde mina föräldrars vän som sa att hon ville att vi kom förbi på en fika o att hon hade kvar n valp från tidigare kull, då han blivit "återplacerad" till uppfödaren vid 5½ månads ålder.

Vi åkte dit, blev kära och tog hem honom samma dag.

Nästa blandras blev min efter min morfar. Han skaffade henne när min mormor avled och döpte henne efter henne. Nu är han tyvärr dålig o vågar inte ha kvar henne med risk för att snubbla över henne eller trampa på henne så jag fick henne.

Min tredje blandning kom till av en olycka bland min första blandras och min renras. Skulle egentligen flytta till ett av mina syskon, men hon fick stanna,

Så nu sitter jag här med 4 helt underbara hundar av olika storlekar och personligheter =)

Fylgja
2011-09-14 23:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Min pappa skulle passa hundarna när mamma var på resa.

Det resulterade i väldigt älskliga Basset hound/Bouvier des Flandres - Valpar.

Eller som jag kallar dem "Bassiärer". Skrattande

Kärlek vid första ögonkastet! Var dessutom med och förlöste och räddade livet på några små stackare. Det gjorde det väldigt svårt att inte ta med en hem så snart de var leveransklara.

AnneN
2011-09-15 08:49
#11

Att skaffa blandras var inget jag hade planerat, jag hade planerat Att skaffa valp av renras men inte bestämt mig riktigt vilken ras jag ville ha. Så en dag fick jag se syrrans dåvarande grannes Valpar, vilken missär de levde i och föll pladask för 2 av valparna (Velvet & Mischa) så efter noggrant övervägande och en hel del velande fram och tillbaka så bestämde jag mig för att köpa Velvet.

Detta köp har jag inte ångrat en enda sekund, denna hund har lärt mig så otroligt mycket under sina hittills 5 år hos mig Skrattande

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Upp till toppen
Annons: