Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

ALLMÄNT BETEENDE AKTIVITETER - Allmänt - Agility, Freestyle, Rallylydnad & Frisbee - Klicker, Träning & Trix - Lydnad & Bruks - Jakt, Spår & Sök - Weight pull & Drag - Utställning KURSER & INSTRUKTÖRER KLUBBINFO HUNDTRÄFFAR VETERINÄR, SJUKDOMAR & HÄLSA FÖRSÄKRINGAR HUNDMAT - Hundgodis & recept HUNDEN OCH LAGEN - Varning för oseriösa personer i hundvärlden VALPAR & AVEL HUNDFOTON & FILMKLIPP HUNDAR I MEDIA BOK- & FILMTIPS LÄNKTIPS PRESENTATION AV HUNDAR & MEDLEMMAR R.I.P HUNDAR VI MINNS GRATTIS! VECKANS FRÅGA ANNONSER - Info - Annonser - Köpes, Säljes, Bytes - Annonser - Tjänster erbjudes/sökes EFTERLYSNINGAR - Info - Efterlyses - Försvunna/Upphittade hundar - Efterlyses - Släktingar till din hund O.T. OFF-TOPIC - God morgon/middag/kväll - Dagens ros OM IFOKUS - Info från andra iFokussajter OM SAJTEN - Lekar på sajten
ALLMÄNT

Munkorg

2011-09-12 12:03 #0 av: Fridaaaa

Vi har en i plast hemma, ej använt den ännu mer än test. Grejen är att hon får av sig den lätt (vilket ju inte är bra). Hur ska jag göra för att den ska sitta bättre? Kan inte spänna in den med för då kommer den att skava och jag kan inte ha en storlek mindre, för den passar inte.

Den har bara en rem som går runt nacken och fram. Kan man sätta fast en extra rem som sträcker sig fram mellan ögonen? För hon hade en i läder hos veterinären, kanonbra, den fick hon inte av sig.

Medarbetare: rexkaniner, Support. Hundar

Min blogg Besök gärna! :D

Anmäl
2011-09-12 12:48 #1 av: Fennec

Varför hon behöver en munkorg?

Anmäl
2011-09-12 14:42 #2 av: [nataschaj]

Ja har en med i munkorg, vilken min får med av, samt att hon har gjort sönder den i ren upphetsning.. Så min kommer inte få ha munkorg, för de förr värrade bara problemet..trots träning. samt att inga passade henne bra alls!.

Men dem i plats e inte så värst bra, i metall eller läder, om inte en sån skydds munkorg då..

Ha en underbar dag!

BLOGG schaferlivet.blogg.se Handlar om min schäfer, och allt runt om kring.

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus!

Anmäl
2011-09-12 14:53 #3 av: Fridaaaa

#1 Träningssyfte.

#2 OKej. Nej dem i plast är värdeösa, dem i nylon med :/
Har hittat på ett par ställen i läder, men många passade högst till schäfer så får leta vidare

Anmäl
2011-09-12 14:56 #4 av: [nataschaj]

#3 gö det... det ska ju finns 1-2 sidor som har suveräna munkorgar, men då får man ju beställa... Jag ahr gett upp efter som min tiks nos parti är helt anålunda, så antingen e de för stort, eller för litet. Så ja sj vill inte beställa för å sen skicka tebaka..

Men ska se om ja hittar dem sidorna.

Ha en underbar dag!

BLOGG schaferlivet.blogg.se Handlar om min schäfer, och allt runt om kring.

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus!

Anmäl
2011-09-12 15:01 #5 av: Fridaaaa

#4 Ja får du jättegärna göra:)

Anmäl
2011-09-12 17:51 #6 av: Anibaz

Vad har du för sorts munkorg?

Dem i slitstarkt tyg är bra, skaven inte och sitter bekvämt

Anmäl
2011-09-12 19:25 #7 av: Fridaaaa

#6 Nu har jag i plast, inte alls bra, då hon lätt kan dra den av sig hur mycker jag än spänner in den, så fungerar inte. Och kan inte ha en storlek mindre då passar den inte. Så måste ha i läder med sån mellan ögonen, för den fungerade kanon hos veterinären :)

Anmäl
2011-09-15 09:36 #8 av: AnneN

Munkorgar finns i många olika modeller och inte alla modeller sitter bra på alla hundar, så min rekomendation är att leta efter en modell som sitter bra på just din hund.

/Mvh Anne
~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.