Annons:
Etiketthundmat
Läst 1368 ggr
Wisteria
2011-09-11 12:34

Hundfoder + vanlig mat?

Jag har tänkt byta foder till min hund, men har funderat på att köra lite blandat, både hundmat och "människomat" såsom ris, rå kyckling, kött osv.

Har tänkt köpa Acana, och på morgonen blanda ut med ris, och lite rester som inte innehåller starka kryddor, salt och är för fett. Till kvällsmat hade jag tänkt kyckling, kött och grönsaker.

Hur låter det? Är så vilse i foderdjungeln men jag själv tycker att det låter bra.

Sen har jag en fråga. Har ett gäng kycklingar, överlår med ryggben som ligger i frysen. Bör jag tillaga och rensa eller kan dem äta dem som dem är om jag tinar dem lite? Har hört att benen är ofarliga sålänge dem inte tillagas?

Tacksam för hjälp!

Annons:
Anibaz
2011-09-11 12:48
#1

Tassavtryck!

Sophey
2011-09-11 14:39
#2

Tillagad mat ar inte bra for hundmagar och mannisko mat ar till for manniskor.

Det later daremot suverant att blanda in lite barf i din hunds matvanor, det skadar ingen och uppskattas oftast valdigt mycket. Ge kycklingen du har hemma ra till din hund och sa lange kycklingbenen inte ar tillagade ar de ofarliga, men kom ihag att ett valdigt litet ben till en stor hund latt fastnar i halsen om de inte ar duktiga pa att tugga.

Hur jag resonerar angaende gronsaker och ris till kottatande djur ar en annan femma men en hund behover en san liten mangd gronsaker sa det kan uteslutas om man vill. Obestämd

Medarbetare på matlust

Upp till toppen
Annons: