Annons:
Etikettbeteende
Läst 860 ggr
[shanti&luna]
9/10/11, 9:01 AM

bajsar och kissar i sängarna

Vi måste ha sovrums dörrarna stängda här hemma. Annars går Luna in där och både bajsar och kissar i våra sängar. Varför gör hon så?? Det är bra äckligt i alla fall.

Annons:
[shanti&luna]
9/10/11, 9:15 AM
#1

Vi ska göra som en rekomenderade. Ha en liten bjällra runt halsen (sån som finns på katthalsband) och när vi hör henne gå upp för trappen ska jag följa efter och om hon tänker hoppa upp i sängen så ska jag avbryta beteendet.

AnneN
9/10/11, 9:41 AM
#2

Är det något hon alltid gjort eller har det börjat nyligt? Vet att katter som väljer mjuka underlag (tex sängar, soffor, mm) att kissa på så kan det bero på prooblem med urinvägarna, kanske en idé att kolla så inte lilla Luna har uvi?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[shanti&luna]
9/10/11, 9:54 AM
#3

Nä, hon gjorde det samma vecka hon flyttade in. Sen vet jag inte om hon gjorde så hos uppfödaren. Men där får dom vara i sängarna och sofforna till skillnad mot här. Vi har bäddar åt dom vid sidan om våran säng.

UVI har hon inte…hon kissar som hon ska och har ingen feber eller andra symtom.

[Forest]
9/10/11, 11:13 AM
#4

Hon är allså inte rumsren helt låter det som. Jag tror inte att hon har uvi eftersom hon oxå bajsar i sängarna. Ha stängda dörrar och ta bort mattor är mitt tips sen ut lite oftare och även utanför eran trädgård. Enja är en sån hund som inte bajsar i trädgården knappt att hon kan kissa här ute heller kanske Luna är sån oxå :)

[shanti&luna]
9/10/11, 11:59 AM
#5

Nä, Luna kissar och bajsar ute i trädgården. Dom har fri tillgång till att springa där så länge vädret tillåter. Vi är ute med dom minst 5 ggr med. Vi klockar in det så det är 2-3 timmar mellan promenaderna. Oftare än så ska hon inte behöva gå. Hon kissar eller bajsar inte inne mer än i sängen. Så jag tror inte det har med rumsrenhet att göra.

Sophey
9/10/11, 12:03 PM
#6

Klart det kan ha med rumsrenhet att gora. Jag hade ett ****** att lara min ena hund att inte kissa pa balkongen, hon kissade verkligen ingenstans inomhus men pa balkongen…

Kommer inte ihag hur jag fick bukt pa det men jag har for mig att jag bara avbrot henne och tog ut henne direkt.

Medarbetare på matlust

Annons:
[Forest]
9/10/11, 12:05 PM
#7

5 Chanel var "rumsren" men på natten gick hon gärna o bajsa o kissa i hallen eller i barnens rum då detta blir längst bort. Vad som hjälpte var att stänga av del av lägenheten så om natten hade vi vårat sovrummet-kök-lillhallen-strora badrumet (avstängt var storarum 3 rum till och hall + badrum). Vet inte varför hon gjorde det inne på natten, gick ut sent vid 23-00 och ute på nattkiss 20 min rundan innan 1 och halvtimma kl 20 (allså till ca 21:30). Jag kalla inte chanel rumsren eftersom hon gjorde behoven inne, det sluta inte heller med när vi skaffa Enja.

Upp till toppen
Annons: