Annons:
Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 1223 ggr
idaah
9/8/11, 9:05 PM

Ögonlysning idag!

Hej!

Nu har jag kommit hem från att Lady (min hund) och Tuva har kollat ögonen. Tuva har 0 och 0 på ögonen (och som jag har fattat det som så är det bra!). Och min hund Lady har grå starr som jag tänkte att hon har, tråkigt men sant. Rynkar på näsan Det finns ett sätt att bota det och det är att operera in nya linser eller vad det var men pappa tycker inte att det är lönt för att hon är 12 år.

Ville bara skriva av mig lite! :P

Mvh Ida med djuren!

Medarbetare på blandrashundar.ifokus

Annons:
[Forest]
9/8/11, 9:20 PM
#1

Grönstarr är rätt vanligt på äldre hundar, väldigt trist att hon har fått det. Ge henne en stor kram från mig o du får styrkekramar med :) Läs gärna lite om just gråstarr på hundar (googla lite så hittar du en drösvis) tror det är bra o läsa lite om sin hunds sjukdom för att förstå den bättre :) Sen vad roligt att Tuva har 0 0 det är bra :)

Workingdog
9/8/11, 9:26 PM
#2

Vad skönt att Tuva var fri :)

Våran gammling har också gråstarr. Det är inget dom lider av. Dom har inte ont eller så, utan dom ser bara sämre. Men det bruakr oftast inte göra någon skada, de är ju ändå  hundar som har näsa ;)

Sally har ganska mycket gråstarr. Hon ser typ stora konturer som träd, oss osv. Men hon ser inte detaljer och så. Men hon klarar sig bra, ;)

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

 

idaah
9/9/11, 5:35 PM
#3

#1 Ja, det är ju bra att veta lite hur sjukdommen är och så. Så ska ta och läsa lite på google! :)

#2 Ja det är det verkligen ( att Tuva är fri) hehe :).

Men hunden använder väl sin näsa/nos väldigt mycket rätta mig om jag har fel. :P

Mvh Ida med djuren!

Medarbetare på blandrashundar.ifokus

Upp till toppen
Annons: