Annons:
Etikettbeteende
Läst 3341 ggr
[Forest]
8/31/11, 12:18 AM

Varför puttar hon?

Enja har alltid sen valp petat till med nosen på än, ibland vet jag vad hon vill o då struntar jag helt enkelt i putten. Men varför då putta ute när man går på promenad är jag lite smått fundersam över. Obestämd Saken är den oxå att Chanel gjorde så här när hon var lös eftersom hon alltid var så tyst jag lovar hon kunde smyga fast hon sprang så hörde man henne inte. Så ofta peta hon till lite som tala om jag är här på vänster/hogersidan av dig. Enja börja som liten med sina puttar ofta var det att man var jätte nära att trampa henne så putta hon till på oss o man tog ett stort kliv extra.  Har ni nån aning om vad puttarna kan betyda det är för mig inte alltid att hon vill ha uppmärksamhet. Har ni liknande hund som puttar på er?

Annons:
AnneN
8/31/11, 12:48 AM
#1

Velvet puttar också oftast vill hon ha uppmärksamhet = mys eller så försöker hon tala om något tex att det är matdags, slut vatten i skålen, att hon har tråkigt, vill gå ut och rasta sig eller på promenaderna då hon puttar så vill hon uppmärksamma mig på något som jag skvallertränat men för stunden själv är i andra tankar eller så talar hon om att "nu är du tråkig matte, hitta på nått skoj".

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Zabina
8/31/11, 8:21 AM
#2

Min gör precis likadant. Det är lite gulligt tycker jag! Oftast är det när han vill något speciellt, då brukar jag fråga vad det är och då visar han oftast. På promenader gör han det också, men inte lika mycket. Jag har antagligen belönat detta beteende utan att tänka på det!

PetraKarin
8/31/11, 9:02 AM
#3

Ja det är ett kontaktsätt, "här är jag!". Väldigt trevligt tycker jag jämfört med andra sätt att ta kontakt.

Jag tänkte senast på det för en dryg timme sedan när jag gick upp hur mycket jag älskar att få en kall nos mot vaden…

Kaniner gör också så btw.


isafisa
8/31/11, 9:20 AM
#4

Jessi puttar mig i låret då och då när hon går fot, som en påminnelse om att hon faktiskt är duktig ;) Och säkert lite för att tala om var hon är :) Hon började med det när hon var ganska liten, och jag tycker det är ganska mysigt faktiskt :)

Sophey
8/31/11, 10:24 AM
#5

Min f.d tik puttade alltid med nosen pa mig, som en liten delfin.

Hon gjorde det framst i uppmarksamhetssyfte.

Medarbetare på matlust

[Forest]
8/31/11, 10:39 AM
#6

Vad roligt att höra att fler puttar till just för medela något som du säger Anne är det en del som en putt betyder Flört. Typist putt från Enja betyder bla detta: kl 23 ska man alltid gå ut för sista nattkisset missar man den med 2 min har man fått 2 puttar om inte mer på benet. Matdags, och även att hon har det trist vill göra något och visst har det lönat sig att peta. Även är Enja envis på att efter nattkisset ska man sova så sitta o nattuggla vid datorn är helt uteslutet enlig henne. Ute är det mer att tala om som 4 säger att de är med och är duktiga ofta får hon bara belöning ändå genom bra-ord :) Ny putt hon börja med i förgår var denna: häntar bollen o lägger den vid mig, ser jag inte bollen puttar hon, så ska man kasta bollen och hon hämntar den igen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: