Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 1378 ggr
Emmieline
8/30/11, 4:58 PM

OT:Fölunge utan mor!!

HJÄLP OSS HITTA EN NY MAMMA TILL GAMBRA !!!!!!!

Vårt lilla föl på 2 mån har mist sin mamma i helgen. Försöker på detta vis hitta ett sto som mist sitt föl och som skulle kunna ta sig an Gambra som behöver modersmjölk ett tag till. Skulle vara jättesnällt om ni kan sätta detta på er status så att det sprids och har vi tur så kanske det finns nån. isåfall kan de höra av sig på min mail: brigitteeriksson@hotmail.com

Annons:
[Forest]
8/30/11, 11:43 PM
#1

har du lagt ut denna på hästforum oxå finns även olika hästrasers egna forum? Hoppas det låser sig om inte får man ge ´mjölkersättning men ha en snäll häst som fostrar den lite som lekmamma/farbror. Så fick jag göra med mitt shettisföl som jag fick pga modern dog, men hade så snäll dponnyval som tog han under sina vingar på det sättet hade han skydd o lekkompis, bäste med D-ponnyn var att han viste om mattiderna så han ringde på mjölkklockan som jag hade satt upp  hagen just för detta. hahah o vad jag saknar honom än i dag värdens bästa Albin :) Sorry ot, hoppas det löser sig.

Emmieline
8/31/11, 9:02 AM
#2

Ödeshögstrakten är fölet

Emmieline
8/31/11, 9:02 AM
#3

har letat efter ett häst forum här

[Forest]
8/31/11, 10:41 AM
#4

2 åh det är mina trakter :) jag har slutat med hästar sen 3 år tillbaka men jag ska dra lite i trådar o se om nån av dom har sto vet ett par som är väldigt bra mammor.

[Forest]
8/31/11, 5:16 PM
#6

Har ni pratat med en hon har sålt av hästarna iaf dom 3 ston jag tänkte på. Rynkar på näsan

Annons:
Emmieline
9/5/11, 6:05 PM
#7

fick detta medelenade i dag av fölets ägare

"Hejsan, vi testar just nu med ett sto med föl och ser om hon ev tar sig an Gambra också, och så ger vi ju mjölkersättning och fölpellets. Tack så hjärtligt för att du bryr dig, mvh Brigitte"

[Forest]
9/5/11, 7:20 PM
#8

7 hoppas att det går bra om inte stoet tar till sig fölungen så brukar de iaf få en kompis vi får hålla tummarna hårt att allt går bra :)

Upp till toppen
Annons: