Annons:
Etikettaktiviteter-allmänt
Läst 2151 ggr
AnneN
2011-08-18 20:28

Vad använder du som belöning till hunden?

Ja jag är väldigt nyfiken på vad ni använder som belöning till era hundar då ni tränar med dem. Skrattande

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
[Ronon-m]
2011-08-18 20:39
#1

Jag klappar och berömmer med rösten..

Ibland nån gång kan han få en bit godis eller en kamptrasa att dra med. Men helst använder jag bara mig själv som hans belöning, då slipper jag hela tiden hålla koll på att jag har godis hemma och hela tiden ha med leksaker i fickan. Blir så mycket enklare att bara behöva hålla koll på mig själv! haha  :)

[Forest]
2011-08-18 20:41
#2

Gottis det är torkad lever,kokt kyckling eller något annat. Leksak eller belöning genom ord Bra rätt så fint osv med lite roligare röst, belöning genom kampa och slut belöning genom berörning klapp osv Jag kör med alla dom pga det är bra att köra alla de funkar på Enja men visst funkar hon bäst med 1, gottis och 2, pipleksak Glad

idaah
2011-08-18 21:02
#3

När jag tränar med Tuva så berömmer jag med en glad röst, godis och en klapp ibland och sen använder jag en klicker men bara ibland! Glad

Mvh Ida med djuren!

Medarbetare på blandrashundar.ifokus

MoaW
2011-08-18 21:11
#4

jag skäms lite, för just nu blir det mest leversnittar Skäms Iaf hemma, på kurs tar vi oftast med korv, det går alltid hem.

Ibland kan det bli nån leksak, men det är sällan. beröm såklart, om det inte är under inlärning.

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

Anibaz
2011-08-18 21:12
#5

Smilla har noll föremålsintresse och leker inte med leksaker så här är det gotta och klappar och överlycklig matte.

Arach har jag inte börjat träna med ännu men kommer försöka använda mig utav leksaker med honom, men självklart godis där med.

Sen är ju självklart beröm och klappar, mys och så belöning det med. Och Smilla blir så glad när jag fjantar och leker clown så det unnar jag henne när vi tränar och leker.

[Lava&Zorro]
2011-08-18 21:40
#6

Röst, klapp och levergodis :)

Annons:
Fridaaaa
2011-08-19 10:11
#7

Röst, klappar, lite olika godissorter (finns några bra på ö&b som jag brukar ha),
Och ibland pipleksaken :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Trojasmatte]
2011-08-19 10:35
#8

Oftast belönar jag med godis, frolic och leversnittar. Ibland korv och köttbullar. Annars är det leksaker och lek med mig Glad Rösten belönar jag också med!

Sophey
2011-08-19 10:59
#9

Lek och berom.

Medarbetare på matlust

Maja2
2011-08-19 11:53
#10

Köpte 5.5 kg ungnötslever igår som jag håller på med idag :)  Har kokat och håller på att torka småtärningar.

När jag Tränar, dvs lydnad, Agility, Freestyle, så belönar jag med godis i inlärningsskedet, men fasar ut godiset när de lärt sig, och använder klappar och lek istället.

Ibland har jag med mig ett gäng torkade leverbitar när vi går ut, kastar ut så hundarna får söka på ett ganska stort område, eller ger en bit då och då när jag bett dem göra något.

Laurusia
2011-08-20 09:28
#11

Godis och glatt röst, men ska börja med klicker & mer lek.

Fejhn
2011-09-01 16:34
#12

Ger oftast min hund torrfodret som belöning, eller så leker vi med pinnar.

men med större störningar vill han ha godare saker, köttbulle, korv, ost.

hemma funkar allting, knäckebröd, banan, äpple, gurka osv.

favoriten är nog torkad blodpudding, bollen och smältost. är jättepraktiskt att ha en smältost-tub med sig som belöning men tyvärr tål han inte att få  mer än en dutt.

jag gjorde upp en eld för dig, nu brinner hela skogen.

Vargafrost
2011-09-01 16:43
#13

Beror mycket på vad vi tränar, men fröken är med på dom flesta belöningar. Grunden är väl godis (frolic, leversnittar, torkad kyckling, torkad blodpudding osv) sedan har vi ibland med leksaker (boll på snöre, kamptrasa, brandslangsbit). Och så en glad matte när det blir rätt förstås!
Varierar en del beroende på om jag vill trigga eller lugna också.

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

Annons:
isafisa
2011-09-01 17:32
#14

Godis (mjukost, korv, köttbullar m.m.) eller en gammal strumpa ;) Och så självklart med rösten också :)

Royalz
2011-09-01 17:40
#15

För det mesta hans vanliga foderkulor. Men vill jag att han ska vara lite mer på hugget så använder jag vanlig korv :)


Nobeel
2011-09-01 18:44
#16

Jag funderar på att börja med klicker, men just nu godis och lek :D

Workingdog
2011-09-01 19:10
#17

Kamp, kamp, godis till Lexpex

Kamp,godis,boll,beröm till Tyra

I den ordningen också, Alltså jag använder kamp mest! Men nu syftar jag i träningssamanhang, och där är det i princip alltid ngn form av godis eller lek som belöning. Men i vardagen om hon är duktig eller så är det ibland godis annars beröm, och Lexi får antingen kamp eller godis till vad hon är gör rätt den lilla skiten :)

Sen använder jag klicker, men själva klicket är ju inte en belöning, utan att signal att du gjorde rätt och snart kommer belöningen

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

 

AnneN
2011-09-01 22:07
#18
  • Godis av olika slag
  • Kasta leksaker
  • Kampa med leksaker
  • Rösten
  • Busa
  • Klappar & mys
  • Springa lös
  • Hälsa på folk/hundar
  • Få gå och nosa på den spännande fläcken hon hittar
  • Fortsätta träna (en del saker är självbelönande)
  • och massa annat som jag inte kommer på just nu, allt beror på situationen.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Hon&vovvarna
2011-09-01 23:19
#19

Jag kör klicker på min lilla Bosse med röst beröm efter klicket. Han är såååå taggad på klickern..

Bella är speciell.. Ibland räcker de me att vi tittar på varann så bara de är belöning. Men de dagar hon och jag är lite små tröga (hmm  läs mig) behöver vi båda en klapp lr rent av ett jubel..

Hund med fart Blandis såklart!!

Chilli10
2011-09-02 09:30
#20

#16 Oavsett om du ska börja med klicker måste du ju ha ngn form av belöning. Klicket i sig är ju ingen belöning, utan ett sätt för oss att berätta för hunden att precis där gjorde du rätt. Och för att hunden ska förstå detta måste hunden göra ett samband att klick=belöning.

Jag ger mest frolic som godis-belöning, she love love love. Hon gör vad som helst för 1/6 bit frolic. Ger även leversnittar. Har tänkt att börja med korv/falukorv o torkad blodpuddning när vi ska gå kurs. :) Fick även en idé att testa med morot eller gurka. 
Annars beröm och klappar. Borde ge lek som belöning lite mer.

Annons:
Nobeel
2011-09-02 10:11
#21

Ja precis! Det var så jag menade :)

Upp till toppen
Annons: