Annons:
Etikettgod-morgon-middag-kväll
Läst 1489 ggr
[iurochskur]
8/16/11, 9:26 AM

Godmorgon 16/8

Igår fick jag veta att Luna ska PLL-testas och vi får då hålla hundarna åtskilda i ett dygn.

Annars är det lite träning av vovvar som står på schemat.

Annons:
Workingdog
8/16/11, 10:15 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Vad är PLL? (a)

Idag fick jag faktiskt sova till 9! Och duktig puppy, inget inne inatt heller :D

Idag ska vi troligtvis till SSBK och träffa några och träna lite :) Tyra ska få träna inför lydnadsdebuten på söndag coh Lexi miljöträna lite :)

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

 

[iurochskur]
8/16/11, 11:33 AM
#2

#1 PLL är Primär linsluxation.

Sophey
8/16/11, 1:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag sitter och tittar pa hus och grater en skvatt over min lilla piplisa Lexie, jag saknar nar hon var valp och nu vet jag inte om jag verkligen vill ta hit henne, jag vill garna inte dela pa henne och de andra hundarna och hon alskar verkligen livet hon lever just nu.

Jobbigt val bade pa gott och ont.

Medarbetare på matlust

Anibaz
8/16/11, 2:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Sitter och lyssnar på musik med ett gäng sovande fyrbeningar som omringar mig. Majsan, min katt ligger på mina ben, Smilla på sängen bakom mig och Arach på golvet bredvid stolen jag sitter i.

Idag måste jag ringa några samtal och ta reda på vart jag ska ta vägen när lovet slutar.
Ska även träna hundarna, vilket är bra mycket roligare. Lydnad med Smilla och kontakt med Arach.

Emmieline
8/16/11, 5:51 PM
#5

Primär linsluxation.? förklara ordet=)(är dyslexier)

[iurochskur]
8/16/11, 6:36 PM
#6

#5 Linsluxation betyder att linsen lossnar ur sin upphängning och lämnar sitt normala läge. Sjukdomen förekommer framför allt hos de mindre terrierraserna. Även andra raser som chinese crested kan drabbas.

Linsluxation kan även förekomma som följdsjukdom till andra ögonsjukdomar, framför allt vid glaukom (grön starr). En ögonlysare kan oftast skilja mellan ärftliga och förvärvade varianter av linsluxation.  När linsen lämnat sin plats får ögat kraftigt nedsatt syn. I olyckliga fall kan linsen  röra sig framåt och hamna framtill i ögat. Om det inträffar uppstår snabbt allvarliga och smärtsamma symtom. En hund med linsluxation kan opereras. Den sjuka linsen kan i vissa fall ersättas med en konstgjord lins.

Det tas saliv och/eller blodprover.

Hoppas du förstår nåt av det jag skrev.Glad

Annons:
AnneN
8/16/11, 7:24 PM
#7

#0 Varför måste ni hålla hundarna åtskillda ett dygn för att göra den undersökningen? Förvånad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[iurochskur]
8/16/11, 8:03 PM
#8

#7 Shantis saliv får inte komma i kontakt med Lunas mun. Och eftersom tjejerna leker med munnarna måste dom vara åtskilda.Rynkar på näsan

AnneN
8/16/11, 8:17 PM
#9

#8 Okej, det har jag aldrig hört talas om att det skulle ha någon betydelse för en ögonundersökning Obestämd

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[iurochskur]
8/16/11, 8:24 PM
#10

#9 Dom tar salivprov. Därav att dom inte får byta saliv. hihi

AnneN
8/16/11, 8:26 PM
#11

#10 aha, då förstår jag, trodde de ögonlyste för att kolla upp det, men är det via salivprov (gissar på att det är dna) så kan jag ju förstå det.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Upp till toppen
Annons: