Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

ALLMÄNT BETEENDE AKTIVITETER - Allmänt - Agility, Freestyle, Rallylydnad & Frisbee - Klicker, Träning & Trix - Lydnad & Bruks - Jakt, Spår & Sök - Weight pull & Drag - Utställning KURSER & INSTRUKTÖRER KLUBBINFO HUNDTRÄFFAR VETERINÄR, SJUKDOMAR & HÄLSA FÖRSÄKRINGAR HUNDMAT - Hundgodis & recept HUNDEN OCH LAGEN - Varning för oseriösa personer i hundvärlden VALPAR & AVEL HUNDFOTON & FILMKLIPP HUNDAR I MEDIA BOK- & FILMTIPS LÄNKTIPS PRESENTATION AV HUNDAR & MEDLEMMAR R.I.P HUNDAR VI MINNS GRATTIS! VECKANS FRÅGA ANNONSER - Info - Annonser - Köpes, Säljes, Bytes - Annonser - Tjänster erbjudes/sökes EFTERLYSNINGAR - Info - Efterlyses - Försvunna/Upphittade hundar - Efterlyses - Släktingar till din hund O.T. OFF-TOPIC - God morgon/middag/kväll - Dagens ros OM IFOKUS - Info från andra iFokussajter OM SAJTEN - Lekar på sajten
ALLMÄNT

bluffsida eller inte ?

2011-08-02 20:48 #0 av: CeciT

Hej, gör en lång historia kort.

En kvinna lade ut en annons på en fransk bulldog.

Hon skulle ge mig den gratis bara om jag stod för fraktkostnaden på 2500kr från Storbritannien till sverige då.

Hon säger nu att valpen är hos fraktföretaget http://atlocomotionltd.webs.com/ och att de kommer att leverera den hem till mig när den väl är framme.

så frågan är nu om ni tror att det är bluff eller inte ?

Ringde även jordbruksverket och de sa att priset kan vara rimligt.

Tacksam för svar så fort som möjligt !!

Cecilia

Anmäl
2011-08-02 20:50 #1 av: LaSadie

Jag tror att det är en bluff, vem ger bort en valp liksom?

Anmäl
2011-08-02 20:55 #2 av: CeciT

Jag frågade kvinnan precis varför hon skulle ge bort valpen till just mig som bor här i sverige så långt bort när hon bara kan ge bort den till nån i närheten. väntar på svar.

Kan även tillägga att jag bad företaget att ringa mig och det gjorde dem, men de ringde från privat nummer och sa att de skickade 2 valpar till andra sidan jorden för 2 dagar sen.

så man blir ju lite dum i huvudet, och adressen är 3 siffror ifrån ..

företaget ligger på 25 Wood street och kvinnan som jag ska betala till ligger på 22 Wood street .. så skeptisk blir man visst haha

Anmäl
2011-08-02 21:01 #3 av: LaSadie

något....

Anmäl
2011-08-02 21:05 #4 av: AnneN

Jag skulle absolut inte lita på dem eftersom att detta låter som en av de ökända bluffarna som lurar folk på pengar = man betalar fraktkostnaden i förskott och sedan får man ingen valp.

/Mvh Anne
~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anmäl
2011-08-02 21:10 #5 av: CeciT

jag har mejlat tullverket nu och frågat om de vet någonting om företaget som sagt.

så har kvinnan svarat att hon bor långt ifrån företaget när det bara är 3 siffror ifrån ?

Anmäl
2011-08-02 21:29 #6 av: Hera

Konstigt att det  alltid är populära raser som folk i andra länder "ger" bort. Bluff!

Sugen på att köpa eller sälja något? Klicka här!      
Relationer * HundarBodyart * Kvinna * Fiske * Viktminskning 
Har du frågor som rör iFokus och dess funktioner? -> Support!

Anmäl
2011-08-02 21:31 #7 av: CeciT

alltså man blir ju så sugen .. här så kostar en helrasig fransk bulldog minst 10'000 kr !! åh såå dyrt

Anmäl
2011-08-02 21:36 #8 av: CeciT

Jag försökte lura kvinnan som sålde valpen genom att skriva mejl från min fästmans epostadress, och hon sa att valpen inte var kvar utan att den skulle skickas till mig men att hon inte har hört något från mig ?

Anmäl
2011-08-02 22:08 #9 av: Hera

Det är just därför dom "ger" bort valpar, för att man ska bli sugen.
Om du tänker logiskt. VARFÖR skulle någon ge bort en ras som man kan tjäna pengar på i sitt eget land?

Sugen på att köpa eller sälja något? Klicka här!      
Relationer * HundarBodyart * Kvinna * Fiske * Viktminskning 
Har du frågor som rör iFokus och dess funktioner? -> Support!

Anmäl
2011-08-03 01:57 #10 av: MammaMonica

BLUFF & BÅG.. Tyvärr min kompis skulle få två chiwawer på samma sätt, säkert samma kvinna för de va på precis samma sätt, hon fins här inne... Equivanlent heter hon, kolla med henne.... !!!!

Anmäl
2011-08-03 09:23 #11 av: malmokvinna

Om någonting verkar för bra för att vara sant så är det förmodligen så också.

Gå inte i denna fälla.

Anmäl
2011-08-03 15:47 #12 av: Arrowhead

Vrf vill folk köpa hund från andra länder igentligen? Vi har massa fina hundar som behöver hem här i sverige?

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.