Annons:
Etiketthundgodis-recept
Läst 14278 ggr
Emmieline
2011-07-30 13:49

ge skinka som belöning

kan man ge skinka som belöning? eller är det dumt? kan man ta bacon oxå? Ebba gillar inte vanlig hundgodis, och har testat torkad blodpuddning men det tycker hon inte om.. eller har ni andra ideer?

Annons:
Anibaz
2011-07-30 13:54
#1

Skinka går bra, sålänge den inte är alldeles för salt. Ostekt bacon bör inte vara några problem.

Emmieline
2011-07-30 13:56
#2

okey. finns det flera altenativ som jag kan ge henne? när skinkan och bacona tar slut?

Anibaz
2011-07-30 14:01
#3

Köttbular, korv, ost, köttfärs, bara fantasin sätter gränser Glad Tänk på att det inte får vara för kryddat bara.

Sophey
2011-07-30 19:15
#4

Jag ber om ursakt att jag kanske later lite stoddig men skinka innehaller en hel del starkelser och bacon ar alldeles for salt och fett samt kottbullar innehaller en hel del starkelser och farliga kryddor som lok och vitlok och ost bor vara laktosfri eftersom mjolk proteiner inte ar bra for *aldre hundar.

Eftersom det finns en hel del hundgodis i djurbutiker tycker jag att du ska ta med din hund till en djurbutik dar du kan testa dig fram vilket godis just din hund tycker om men kom ihag att inte allt hundgodis ar bra for hundarna annars kan jag rekomendera dig att kopa typ katt torrfoder eller liknande, det brukar ga hem hos hundar och innehallet ar oftast inte allt for uselt men precis som #3 sager ar det endast fantasin som satter granser! ;o)

* hundar som ar gamla nog att de inte behover dia

Medarbetare på matlust

Sackum
2011-07-30 19:30
#5

Min hund är också väldigt kräsen med godis, och är det en annan miljö än hemma på landet så duger varken oxlunga, kängurukött eller hemtorkad lever…

Jag har tänkt prova att koka stora bitar rått älgkött och sedan skära i bitar för att sedan portionsvis frysa ner. Tror det kommer funka utmärkt som supergodis. :)

[Forest]
2011-07-30 21:02
#6

ne fy inte becon det är jätte salt. Koktskinka i små bitar kan funka. men ahr du provat koka kyckling? det ger jag min tös mumms säger hon om det, okej det är lite små klibbigt men jag klipper det i små bitar o har det i en påse :)

Annons:
Emmieline
2011-07-30 21:03
#7

okey, inte bacon, och skinka, och tycker inte om kyckling, har testat ge henne det tidigare,

AnneN
2011-07-30 21:05
#8

Testat med kokt lever?

Har just nu en kräsen hund som jag är hundvakt åt och har upptäckt att han älskar stekt fisk.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Forest]
2011-07-30 21:06
#9

8 hahah min kräsna hund gillar oxå stektfisk så frysta fiskpinnar slinker minnan oxå ner :)

Sophey
2011-07-31 13:16
#10

Fisk var en favorit hos min barndomshund som var lojligt krasen. Styck frysa fisk i sma kuber och sedan ta fram och tina upp eller ge halvt tinade under en varm sommardag!

Medarbetare på matlust

levithedog
2011-07-31 18:57
#11

Tubost i olika smaker är kanon att använda vid träning. Även den mest kräsna hunden brukar bli förtjust. Du kan även reglera så att du bara trycker fram en liten plutt från tuben som hunden slickar från.

dragonstar
2011-08-01 00:23
#12

Jag vart tippsad om Skink ost på tub. Den går att ta med och låter bar hunden ta ett slick som belöning. Men som ovnastådne säger inte de allra bästa då det är mycket KOnserverings och smaktillsater samt laktos och salt i det.

Leverpastej kanske kan funka? Här funkade korv superbra det kan man ju faktisk rentav göra själv så att det blir nyttigt. Kycklingfile elelr torskblock du kokar i valigt vatten och tärnar?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

isafisa
2011-08-01 14:19
#13

Jag kör mjukost då och då, funkar jätte bra :) Men annan "tub-godis" finns ju, till exempel ABBA:s tonfisk på tub, har ej provat men kanske är ett alternativ?

Annons:
Renor
2011-08-01 18:34
#14

korv går oxå bra :-)

Rottismix
2011-11-05 01:05
#15

Nu är inte våra hundar kräsna. Men brukar köpa nå´t annat foder i liten påse (1-2 kg) o använda som godis. När det inte är så mkt man behöver kan man ju köpa ett smaskigt jättedyrt foder i liten förpackning.
Föredrar "torrt" godis i små bitar som går snabbt att ta fram o ge. Så viktigt att "moroten" ges i precis rätt sekund.
Innan jag har hunnit få fram en tub o tryckt fram en snutt har säkert nå´n av hundarna hunnit med att göra nå´t de inte ska ha uppmuntran för Skrattande

mvh

League
2011-11-20 15:14
#16

svensk hårdost är i regel laktosfri, då den lagras "äter" osten laktosen.

min kompis gav mjukost på tub, lätt att ha i fickan utan att det kladdar och det luktar och smakar mycket! när man tränar, ta av locket, tryck lätt på tuben och ge hunden en liten slick av osten.

Tintaglia
2011-11-20 16:33
#17

Måste bara säga att jag tycker korv och köttbullar är rätt ok ändå - det handlar ju om mängden. Det är ju inte meningen att man ska ge dem ett helt paket, det räcker ju med att de får känna smaken. Man nyper små små bitar av en köttbulle så räcker den bra länge. En varmkorv eller prinskorv skär man i riktigt tunna skivor som man delar på hälften - det räcker ännu längre. Särskilt viktigt är det med små bitar om man har en liten hund som kanske blir mätt på två köttbullar. Det är ju inte meningen att de ska få sin näring från godiset utan att de ska äta sig mätta på sin hundmat.

dermot
2011-11-21 21:16
#18

Jag brukar köra på grönsaks- och fruktbitar. Samt ost och skinka ibland. Men grönsakerna går oftast hem! Glad

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




Sophey
2011-11-21 22:02
#19

Gronsaker till hundar? Tungan ute Du vet val att hundar ar rovdjur som ater kott?

Medarbetare på matlust

dermot
2011-11-22 17:25
#20

#19 Ja det vet jag. Men min hund "tycker inte om" kött, (mer än det hon får i sitt foder) så jag frågade min tränare/lärare på hundskolan och hon sa att så länge hon vill ha det, och tycker om det så är det ingen fara.

Kan dock tillägga att jag givetvis blandar in köttbullar, korv eller liknande. Men det vill hon inte jobba lika starkt för som t.ex vattenmelonen eller så.

Är det väldigt farligt om hon äter grönsaker och frukt? Förvånad Jag har fått höra att det är bra… men ja, det kanske inte stämmer då?

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




Annons:
AnneN
2011-11-22 17:28
#21

#20 Nej så länge du inte ger sådant som är giftigt så är det absolut ingen fara att ge frukt/grönsaker som godis till hunden.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Sophey
2011-11-22 17:48
#22

Det ar inte farligt och iofs ar hundar allatare genom evolution nu for tiden men det ar inte det mest optimala daremot skulle jag halla mig till vattenmelon och gurka eftersom det innehaller sa mycket vatten och sa lite…gronsaker Tungan ute

Medarbetare på matlust

dermot
2011-11-22 17:54
#23

#21 o #22 Okej, för det har mest blivit gurka, vattenmelon (hon älskar det!) och ibland äpple eller päron. :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




Upp till toppen
Annons: