Annons:
Etikettbeteende
Läst 773 ggr
[iurochskur]
7/26/11, 9:02 AM

Kissar på allt som ligger på golvet.

Vet att Luna helt klart kissar på filtarna, dynorna och om barnen glömmer kläder på golvet. Hon är valp så jag förstår det…krävs tålamod och en hel del promenader. Men Shanti har nu börjat kissa inne igen…trots att hon tidigare varit rumsren i minst 2 månader nu. Hon kissar på alla filtar och dynor dom har fått som underlag. Oh så kissar hon på hallgolvet när jag inte ser. Vet att det är hon då det skiljer en hel del i kiss mängd på damerna. Har även kommit på henne med att sätta sig ner på vardagsrumsgolvet. Har hon tagit efter Luna eller är det bara markeringspink?

Ja jag vill då inte att Shanti går tillbaka ett steg…

Annons:
Fridaaaa
7/26/11, 9:23 AM
#1

Sånt är jobbigt. 
Svårt att säga hur man riktigt ska träna bort det. Har ju själv bara haft 1 hund åt gången. Men förhoppningsvis löser det sig Glad

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

AnneN
7/26/11, 11:43 AM
#2

Kan vara att hon tagit efter Luna, det är tyvärr inte helt ovanligt och enda som hjälper då är att backa några steg i rumsrenhetsträningen.

Funderar även om Shanti har löpt ännu? En del tikar kan få svårare att hålla sig och/eller bli lite knasiga med pinkeriet av andra anledningar strax innan löp.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Mymlan
7/26/11, 2:39 PM
#3

Den äldre tror det är för visa den nya vem som är dominant/bestämmer av dem..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

 

[Forest]
7/26/11, 9:20 PM
#4

Får man fråga när sker olyckornà? Jag fick minska ner till sovrum-liten hall+ köket om natten för Chanel var inte rumsren. men när jag kapa av större delen av lägenheten så kunde hon inte smyga undan o kissa på golvet/matta osv Kanske kan det hjälpa dig med?

Upp till toppen
Annons: