Annons:
Etikettaktiviteter-allmänt
Läst 1051 ggr
Alwyn
2011-07-24 21:36

Marknadsundersökning

Jag kommer att starta ett företag som producerar djurartiklar och mer info om detta kommer senare. Vill ni läsa mer nu om vad jag kommer att göra så kolla gärna på hemsidan www.moogles.se
Jag vore jätte tacksam om ni ville ta en stund till att svara på några frågor. Tycker ni att det är för personligt får ni gärna skicka svaren i ett Pm. Denna undersökning syftar till att kunna möta kundernas önskemål.

  1. Vad tycker din/dina hundar om att göra?
  2. Vilka leksaker gillar de extra mycket?
  3. Vilka leksaker tycker de inte alls om?
  4. Vad tycker du är viktigt när du ska handla något till ditt djur? Gradera gärna vikten av olika faktorer, från 1=mest viktigt till 5=mindre viktigt.
  5. Finns det något varumärke eller någon leksakstyp du undviker medvetet vid inköp av djurartiklar, och i så fall varför?
  6. Skulle du kunna tänka dig att betala lite extra för en djurleksak om den är ekologiskt framställd eller producerad av naturvänliga material?
  7. Är du bekant med begreppet ”Miljöberikning” sedan innan?
  8. Vet du vad miljöberikning innebär i djursammanhang? Beskriv gärna din egen definition! (fuska nu inte genom att googla ;) )
  9. Om ”ja” på föregående fråga; tycker du att det finns ett behov av ett utökat sortiment av bra miljöberikningar för djur på marknaden?
  10. Är det som du tycker saknas till djur på marknaden idag?

Tusen tack för ditt svar!

Annons:
AnneN
2011-07-24 23:10
#1
  1. Vad tycker din/dina hundar om att göra?
    Mysa, busa, simma, promenera, träna trix, hjärngympa, Agility, rallylydnad, spår, sök, mm.
  2. Vilka leksaker gillar de extra mycket?
    Leksaker som låter (ej för höga ljud), studsar, flyger, kampleksaker, leksaker som håller för hårdare lekar.
  3. Vilka leksaker tycker de inte alls om?
    Leksaker som piper jätte högt, de som går sönder direkt eller smakar illa.
  4. Vad tycker du är viktigt när du ska handla något till ditt djur? Gradera gärna vikten av olika faktorer, från 1=mest viktigt till 5=mindre viktigt.
    Bra kvalité till humat pris.
  5. Finns det något varumärke eller någon leksakstyp du undviker medvetet vid inköp av djurartiklar, och i så fall varför?
    Tygleksaker då oftast antingen tyget eller sömmarna går sönder snabbt, leksaker i gummi eller plast går tyvärr också sönder för fort för en hund med starka käkar.
  6. Skulle du kunna tänka dig att betala lite extra för en djurleksak om den är ekologiskt framställd eller producerad av naturvänliga material?
    Ja visst, om den även är hållbar.
  7. Är du bekant med begreppet ”Miljöberikning” sedan innan?
    Ja det är jag.
  8. Vet du vad miljöberikning innebär i djursammanhang? Beskriv gärna din egen definition! (fuska nu inte genom att googla ;) )
    Miljöberikning lite enkelt förklarat är för mig att man berikar djurets omgivning och vardag på ett sådant sätt att den får utlopp för sina medfödda instinkter.
  9. Om ”ja” på föregående fråga; tycker du att det finns ett behov av ett utökat sortiment av bra miljöberikningar för djur på marknaden?
    Ja det tycker jag och då framförallt utformade på ett mer lekfullt sätt där man kan leka/träna tillsammans med sin hund utan att behöva vara expert och/eller tävlingsintresserad.
  10. Är det som du tycker saknas till djur på marknaden idag?
    Till hund så saknar jag hållbara leksaker, spannmålsfritt hundgodis.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Alwyn
2011-07-24 23:15
#2

Tack AnneN Glad

Upp till toppen
Annons: