Annons:
Etiketthunden-och-lagen
Läst 3293 ggr
Itchy
2011-07-24 00:02

granne med agressiva hundar i hundgård

jag bor i en förort i lägenhet, och jag har en granne som bor i porten brevid & som bor på bottenplan & på så sätt har en uteplats…på denna uteplats har han nätat in hela alltihopa & gjort allt till en stor hundgård till sina 2 bouvier hundar, som är folkilskna så det skriker om det, går en person förbi på vägen som går vid uteplatserna så blir de som galna & försöker desperat att ta sej ut ur gallret, och när jag var yngre så hade han samma ras, fast då 4st, som även de var väldigt folkilskna, och de kallades alltid "mördarhundarna" då husse ofta hetsade dem mot barn som gick förbi på vägen…

vissa dagar får hundarna gå in/ut dygne runt, vilket är en väldig störning för alla som bor i närheten när hundarna börjar skälla som om de vore galna

min bovärd verkar inte se att detta är ett problem, vad kan jag göra ??

ägaren går inte att prata med, han skrattar bara åt en & hetsar igång hundarna

You can't spell Bitchy without Itchy

Annons:
Plopp4
2011-07-24 00:13
#1

Usch vad jobbigt! :(

Hälsningar Jossan

Kika gärna in på min blogg: http://www.kaninhopparen.blogg.se

Banankaka320
2011-07-24 00:13
#2

Filma. Och anmäl till polis.


Kalendula
2011-07-24 00:15
#3

Jag hade kotaktat polisen o frågat vad jag kan göra, dom är fulla av bra tips. Du kan även vara anonym när du ringer o frågar.

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Itchy
2011-07-24 00:16
#4

det jävliga är att han haft aggressiva hundar i över 10 års tid, och ingen har gjort ngt åt det

jag fick hundarna hetsade mot mej ett abtal ggr när jag var yngre, så jag vågade inte ens gå i närheten av gården jag nu bor på

You can't spell Bitchy without Itchy

AnneN
2011-07-24 00:17
#5

Anmäl till polis och länsstyrelsen.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Kalendula
2011-07-24 00:21
#6

Då är det dags att göra något åt det, för det finns en regel om störande i bostadområden. Kommer inte riktigt ihåg hur den lyder. Men den handlar om att det ska vara tyst efter en viss tid. O är det dessutom störande på dagtid. Så ska hyresgästen som stör respektara andra hyresgäster som inte vill ha det störande ljudet, tex. av skällande hundar.

Så ring du till polisen o lämna ett anonyt tips om denna man o hans hundar. Polisen är tvugna att åka ut o kolla till en sån grej.

Berätta gärna hur det går

Kram o lycka till Glad

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Annons:
Itchy
2011-07-24 00:22
#7

får försöka filma & lämna in till polisen, för jag är allvarligt trött på det

You can't spell Bitchy without Itchy

levithedog
2011-07-24 11:03
#8

Fy vad jobbigt och obehagligt! Verkar hundarna välvårdade annars? Får de sina dagliga promenader osv? Försök att ha så mkt som möjligt med dig när du vänder dig till hyresvärd och polis. Till exempel att du bokfört alla gånger de skäller, klockslag osv under 1 vecka.

Lycka till!

Itchy
2011-07-24 11:44
#9

#8 de verkar välskötta & får gå ut iaf en gång om dagen

och jag hade gärna skrivit upp varenda gång de börjat skälla, men jag vet inte hur ofta det händer när jag är på jobbet :/

(imorse satte de igång vid 07.00 med sitt förbannande skällande)

You can't spell Bitchy without Itchy

levithedog
2011-07-24 11:54
#10

Det finns regler om störningar i bebyggelse och en av dem är just störningar för tidigt på morgonen, framförallt på en söndag.

Du känner inte någon granne som också är störd som kanske är hemma på dagarna, i så fall skulle ni ju kanske kunna hjälpas åt.

Upp till toppen
Annons: