Annons:
Etikettaktiviteter-allmänt
Läst 979 ggr
Fridaaaa
7/18/11, 7:20 PM

Berättelse + råd

Min svärmor fick hem en springer spaniel igår för att en bekant till henne hade hämtat hunden hos en han känner för att hon skulle avliva den, för hon hade skaffat Rottweiler (som var "mycket coolare). Tiken är 2½ år och världens goaste hund. Jättesnäll och mysig. Stått i hundgård nu sedan april.
När hon hämtades var hon full med tovor osv, så hans fru (som lämnade hunden till svärmor) rakade hunden. Klorna är förlånga. Vi ska klippa dem imorgon, när hon har blivit mer hemmastadd. Troligtvis ska svärmor behålla henne.

Ikväll hade vi tänkt att ut och gå med henne och jag tänkte ta med Lillan.
Hur ska vi presentera dem? Lillan kan ju vara småtjurig mot tikar, men eftersom hon är liten så borde det inte vara problem.
Lös vågar vi inte ha den nya hunden. Lillan skäller om hon ogillar hunden.
Är en nylonmunkorg på Lillan ett alternativ? Så att hon inte kan skälla och skrämma upp den nya? 
Alla tips är guld värda.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
AnneN
7/18/11, 10:24 PM
#1

Mitt tips är att först gå på en promenad med båda hundarna kopplade utan att de får hälsa, så de får en chans att i lugn och ro läsa av den andra.

Fungerar det bra så kan ni låta dem hälsa (helst utan koppel) i en inhägnad. Är du inte säker på att Lillan inte kommer att bita så ta på henne en munkorg för säkerhetens skull.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[nataschaj]
7/19/11, 11:48 AM
#2

Säger som AnneN, gå en lång promenad på minst 45 min, utan att hundarna hälsar på varandra, sen gå till rast hage å släpp dem.

Ta me munkorg i fall att, och godis kan vara bra!.

Fridaaaa
7/20/11, 9:03 AM
#3

Är osäker på båda två, för denna tiken verkar dominant. Lillan tror inte jag biter, men vet inte hur hon reagerar om den andra tiken gör något.
Har bestämt oss för att avvakta så länge, tills vi har lärt känna denna tiken bättre, och kan avläsa henne bättre.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: