Annons:
Etikettaktiviteter-allmänt
Läst 1163 ggr
Fridaaaa
2011-07-17 11:59

Leka kurragömma

Jag försöker leka "kurragömma" med Lillan i skogen ibland, men det går inte! Hon har stenhård koll på vart jag tar vägen. 
Hur gör man då? Glad För det är ju väldigt bra träning för henne att leta upp mig.
Vill kunna göra det själv, utan att ha något med mig Glad

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Workingdog
2011-07-17 14:03
#1

kasta iväg någon pinne eller något hon tycker är rolig så långt bort du bara kan och spring iväg åt andra hållet snabbt som attans medan hon hämtar pinnen ;)

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

 

Fridaaaa
2011-07-17 14:07
#2

#1 Får bli pipleksak i så fall, då det är det enda hon vill hämta, är ytterst få gånger hon springer efter pinnar hehe Glad Men kanonbra idé! Ska testa det Glad

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

AnneN
2011-07-17 19:32
#3

Eller så kan du platsa henne, gå och gömma dig och bara ge ett kort kommando om att du är klar så hon kan söka dig.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Forest]
2011-07-17 21:35
#4

jag gör som 3 säger stanna, sen går jag kringelkrånglig o säger ett par gg vänta när jag ändå snubblar omkring iskogen Flört Sen är det bara Leta!  Ska man kasta leksak måste man vara skit snabb o det blir ingen vidare svårighet o leta efter en matte som snubblar o kutar som en yr höna o kommer bara 5 meter sen har de hittat den leksaken man kasta Skrattande

Fridaaaa
2011-07-17 23:05
#5

#3 Ja det är med smart :) Men ska jag bara gömma mig och sedan vänta tills hon kommer? :) Inga andra kommandon?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

AnneN
2011-07-17 23:23
#6

#5 Du kan ju ropa kommandot "Klar" eller något annat som ger signal att hon får börja söka. Att använda en visselpipa kan också fungera.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
Fridaaaa
2011-07-17 23:28
#7

#6 Okej smart! Ska testa det imorgon :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: