Annons:
Etikettallmänt
Läst 1543 ggr
HannaOchDiva
7/16/11, 11:47 AM

Aggressiv?

Min hund Diva är en liten hund som ofta leker med en stor Golden Retriver hane (okastrerad). Och nästan varje gång min hund har en leksak/pinne så ska han alltid komma och ta den, även fast han har en egen leksak. Såklart blir min hund arg och ryter och försöker bita lite i öronen. Är hon aggressiv eller försöker hon bara säga åt den andra hunden?

Tacksam för svar!

Annons:
Rumblebee
7/16/11, 12:34 PM
#1

Tyckeri nte det låter som aggressivitet, mer att hon vill ha leksaken för sig själv. Vore hon aggressiv, så skulle hon ju säga ifrån/hugga till vid andra tillfällen också.

Fridaaaa
7/16/11, 12:35 PM
#2

En markering. En aggersiv hund varnar inte, den bara biter

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sophey
7/16/11, 12:42 PM
#3

Det ar valdigt svart att ge dig ett direkt svar nar vi inte vet nagonting annat an det du skrev om du forsoker att skriva en lite mer detaljerad forklaring av det hela kan vi nog fa en klarare bild av det hela men pa den korta sammanfattningen du skrev i #0 later det inte som att den hunden ar ansevart aggressiv utan mer som att hunden inte vill dela med sig av leksaker eller att han forsoker leka med din hund genom att ta dess leksak.

Jag har haft en hund som garna stal alla andra hundars leksaker bara for att och varje gang den andra hunden hittade nagonting annat att leka med var hennes leksak inte rolig langre da forsokte hon sno den andra hundens leksak om och om igen.

Medarbetare på matlust

idaah
7/16/11, 1:06 PM
#4

Jag tror som #2, för att det låter mera som hon vaktar den eller som hon markerar sin leksak.

Mvh Ida med djuren!

Medarbetare på blandrashundar.ifokus

[Ronon-m]
7/16/11, 4:50 PM
#5

Tycker också att det låter som om hon vaktar sin leksak och vill ha den för sig sjläv. Min hund gör samma sak mot andra hundar men människor får ta hans leksak, ben eller vad det nu kan vara utan problem. Jag tycker att det är ok att dom gör så mot andra hundar, men ALDRIG mot människor :)

HannaOchDiva
7/16/11, 6:30 PM
#6

Tack för alla svar!

Tycker ni att man ska säga nej till någon av hundarna eller ska de få klara av den situationen själva?

Annons:
[Forest]
7/16/11, 7:59 PM
#7

Jag tillåter inte nån hund ha eget om det är så att den vaktar tar jag helt enkelt ifrån leksaken, detta pga det inte ska bli bråk mellan hundarna.  Sen tycker jag att hundar kan säga ne detta är mitt men att visa det så starkt som bita den andre i örat… är för mig fel, vad hade du sagt om han bet din hund? Där är jag vass liten som stor ingen biter nån. Din hund är inte agrisiv men vaktar sina saker.

Upp till toppen
Annons: