Annons:
Etiketthundar-i-media
Läst 2104 ggr
AnneN
7/14/11, 11:34 PM

Whippet dödade yorkshire terrier

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
Wand
7/14/11, 11:40 PM
#1

Usch så hemskt! Tyvärr, som det står i artikeln, så tror ju många whippets att så små hundar kan vara kaniner - och de blir ju tränade att jaga dem. 

Jag har en vän som hade en papillon vid namn Viggo för några år sedan. Hon var ute och gick med honom i koppel, och sedan helt plötsligt kom en stor schäfer och slet honom i stycken. Ägarna brydde sig inte heller.

Tycker att man alltid som hundägare ska se till att ha sin hund kopplad eller lös under uppsyn, som synes kan ju allt hända. 
Jag skulle aldrig få för mig att släppa min hund där jag vet att det finns risk att andra hundar går, för jag vet att hon kan bli väldigt hetsig.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Forest]
7/15/11, 9:55 AM
#2

O gösses stackars liten, jag trode whippet var snälla hundar mot andra hundar med. Helt otroligt detta men det är ju tydligt att hunden var ute efter döda sitt byte med kasta upp den. Hemskt detta oavsett ras är det förfärligt allt. Gråter

Achatina
7/28/11, 4:08 AM
#3

#2: De är det om man vänjer de vid småhundar när de är Valpar. Annars ser de ju som vilka andra bytesdjur som helst.

Sophey
7/28/11, 10:53 AM
#4

#3 - Det fungerar inte sa med alla hundar.
En del hundar ser andra djur/smahundar som bytesdjur trots att de ar vana och tranade sedan valp stadiet.

Medarbetare på matlust

[Forest]
7/28/11, 10:58 AM
#5

4 har jag haft tur som har wippetkompisar än äger 4 st en av bekant och hundkompisar. De är snälla och lugna de ser inte andra som byten.

Sophey
7/28/11, 11:10 AM
#6

#5 - Som sagt har alla hundar olika grader av jaktinstinkt.
Ett exempel ar min samojedtik och en samojedhane pa spetsar och uthundar iFokus hans hane har riktigt grov jaktinsintinkt medans min tik inte ens jagar leksaker Flört

Medarbetare på matlust

Annons:
Upp till toppen
Annons: