Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

ALLMÄNT BETEENDE AKTIVITETER - Allmänt - Agility, Freestyle, Rallylydnad & Frisbee - Klicker, Träning & Trix - Lydnad & Bruks - Jakt, Spår & Sök - Weight pull & Drag - Utställning KURSER & INSTRUKTÖRER KLUBBINFO HUNDTRÄFFAR VETERINÄR, SJUKDOMAR & HÄLSA FÖRSÄKRINGAR HUNDMAT - Hundgodis & recept HUNDEN OCH LAGEN - Varning för oseriösa personer i hundvärlden VALPAR & AVEL HUNDFOTON & FILMKLIPP HUNDAR I MEDIA BOK- & FILMTIPS LÄNKTIPS PRESENTATION AV HUNDAR & MEDLEMMAR R.I.P HUNDAR VI MINNS GRATTIS! VECKANS FRÅGA ANNONSER - Info - Annonser - Köpes, Säljes, Bytes - Annonser - Tjänster erbjudes/sökes EFTERLYSNINGAR - Info - Efterlyses - Försvunna/Upphittade hundar - Efterlyses - Släktingar till din hund O.T. OFF-TOPIC - God morgon/middag/kväll - Dagens ros OM IFOKUS - Info från andra iFokussajter OM SAJTEN - Lekar på sajten
HUNDAR I MEDIA

Whippet dödade yorkshire terrier

2011-07-14 23:34 #0 av: AnneN

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1511123/--Den-skulle-bara-doda-.html

/Mvh Anne
~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anmäl
2011-07-14 23:40 #1 av: Wand

Usch så hemskt! Tyvärr, som det står i artikeln, så tror ju många whippets att så små hundar kan vara kaniner - och de blir ju tränade att jaga dem. 

Jag har en vän som hade en papillon vid namn Viggo för några år sedan. Hon var ute och gick med honom i koppel, och sedan helt plötsligt kom en stor schäfer och slet honom i stycken. Ägarna brydde sig inte heller.

Tycker att man alltid som hundägare ska se till att ha sin hund kopplad eller lös under uppsyn, som synes kan ju allt hända. 
Jag skulle aldrig få för mig att släppa min hund där jag vet att det finns risk att andra hundar går, för jag vet att hon kan bli väldigt hetsig.

Power is when you've got all the justification to kill,  and you don't

Anmäl
2011-07-15 09:55 #2 av: Forest

O gösses stackars liten, jag trode whippet var snälla hundar mot andra hundar med. Helt otroligt detta men det är ju tydligt att hunden var ute efter döda sitt byte med kasta upp den. Hemskt detta oavsett ras är det förfärligt allt. Gråter

Sophie-Medarbetare på pudel

Anmäl
2011-07-28 04:08 #3 av: Achatina

#2: De är det om man vänjer de vid småhundar när de är valpar. Annars ser de ju som vilka andra bytesdjur som helst.

Anmäl
2011-07-28 10:53 #4 av: Sophey

#3 - Det fungerar inte sa med alla hundar.
En del hundar ser andra djur/smahundar som bytesdjur trots att de ar vana och tranade sedan valp stadiet.

Anmäl
2011-07-28 10:58 #5 av: Forest

4 har jag haft tur som har wippetkompisar än äger 4 st en av bekant och hundkompisar. De är snälla och lugna de ser inte andra som byten.

Sophie-Medarbetare på pudel

Anmäl
2011-07-28 11:10 #6 av: Sophey

#5 - Som sagt har alla hundar olika grader av jaktinstinkt.
Ett exempel ar min samojedtik och en samojedhane pa spetsar och uthundar ifokus hans hane har riktigt grov jaktinsintinkt medans min tik inte ens jagar leksaker Flört

Anmäl